Nedtellingstidtakere i Planner...

Flere
1 år 1 måned siden - 1 år 1 måned siden #30784 by pauhana658
Nedtellingstidtakere i Planner... ble opprettet av pauhana658
Jeg har søkt på nettet og finner ikke en app som gjør dette: Sett opp en serie nedtellingstidtakere for dagens oppgaver. Etter hvert som leksjonen skrider frem, velger læreren neste oppgave fra listen for å starte tidtakeren. Mange nedtellingstidtakere i appbutikken, men ingen gjør dette. 

Ideelt sett ville jeg kunne gjøre dette rett i Planner-delen av idoceo, der jeg allerede har detaljerte leksjonsplaner. Hvis jeg bare kunne tilordne en nedtellingstidtaker til hvert element i leksjonsplanen, og deretter velge/starte/stoppe tidtakerne fra en flytende palleliste med oppgaver... 

En enklere tilnærming ville være å ha en flytende pall med en rullegardinmeny med tider. Lærere kan legge til listen. Det er apps som gjør dette (ikke lett), men det ville vært bedre (og enklere) å ha denne funksjonen integrert i idoceo.

noen tanker?

PS Jeg oppdaget Timedrop-timeren forrige måned. Spennende funksjoner, men hvis jeg forlater siden og kommer tilbake, er ikke timeren der lenger. Som et resultat kan jeg ikke bruke det til formålet ovenfor. Vær fint å ha den på en vedvarende flytende pall.
Sist redigert: 1 år 1 måned siden av pauhana658.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
1 år 1 måned siden #30785 by bert
Besvart av bert på emnet Nedtellingstidtakere i Planner...
Hallo  pauhana658 .,
 Har du prøvd Timer 1 og Timer 2 som en widget i sammendraget? 
 Det holder timingen selv om du bytter klasse

Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
1 år 1 måned siden #30819 by pauhana658
Besvart av pauhana658 på emnet Nedtellingstidtakere i Planner...
Ja, jeg prøvde det, men timeren stoppet da jeg forlot sammendragssiden og kom tilbake. Et insekt? Eller er det noe jeg gikk glipp av ved å sette opp widgeten?

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
2 måneder 1 uke siden #31224 by cdbevard@gmail.com
Besvart av cdbevard@gmail.com på emnet Nedtellingstidtakere i Planner...
Jeg har funnet ut at dette også er tilfelle, og det samme gjelder bruken av kronografkarakterbokkolonnen. Hver gang du endrer faner eller klasser, kuttes den ut og du må starte på nytt. 

Jeg har funnet ut at det er best å planlegge på forhånd slik at alt du trenger et chrono-resultat for, fokuserer du fullstendig på: dvs. ingen multitasking. Det, og jeg er ikke sikker på at kronus er designet for å veksle frem og tilbake mellom faner/andre klasser. 

Du kan vurdere å investere i en app kalt multi timer. Jeg har funnet ut at dette har en ganske nyttig funksjon i den trinnvise intervalltimeren. Med det verktøyet kan du stille inn en rekke intervaller med vanlige eller varierende lengder. Du kan for eksempel dedikere 5 minutter til å fullføre de daglige oppstarts-/oppmøteritualene for klassen din, ytterligere ti minutter til direkte instruksjon og ytterligere 20 minutter til den uavhengige praksisen. Dette er ganske variabelt og fleksibelt, og med litt omtanke fungerer det som en sjarm. 

Siden du allerede er investert i iPad-miljøet, kan dette bare representere et mindre avbrudd i arbeidsflyten din. 

Jeg liker å ha en rekke alternativer, og multitimer lar deg lage en nettkobling slik at du kan dele timeren med alle som har koblingen. Jeg har to snarveier i aksjon – en for skrivebordet og den andre for iPad. Avhengig av hvor jeg presenterer fra, vil den åpne det nødvendige apps Jeg trenger for klassen, og en av dem er alltid en nettversjon av timeren for dagen. Jeg foretrekker å dele nettversjonen når du sender, fordi du kan utløse den eksternt fra en Apple Watch, iPhone eller iPad. Hvis du finner ut at de daglige arbeidsflytene dine er ganske konsistente, prøv dette. Det kan være en stor fordel for å holde seg til kalenderen. 
Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.