Bingokort rubrikk?

Flere
1 år 4 måneder siden - 1 år 4 måneder siden #30712 by pauhana658
Bingokort rubrikk? ble opprettet av pauhana658
Gjorde en paret taletest i går. De originale papirbaserte kriteriene er rimelige, og jeg var i stand til å importere dem som de er i idoceo, men organisasjonen deres gjør det vanskelig å raskt og nøyaktig vurdere elevenes prestasjoner. Jeg lurte på om det var en bedre måte....

Et bingokort, med sitt binære (på eller av) format, ville være ideelt. Hvert kriterium vil være i en egen boks ... ved å trykke på en boks (eleven utførte det kriteriet) slås det på og legges til den totale poengsummen (antall "på" elementer) – rask, enkel og nøyaktig vurdering på et øyeblikk . Enda bedre, jeg kunne gi hver elev en kopi av rubrikken som skulle vise nøyaktig hva de gjorde og ikke gjorde. Perfekt for læring og for gjennomgang før neste test. Dessverre tillater idoceos rubrikker bare en enkelt poengsum per rad.

Jeg har lagt ved den originale rubrikken (overført som den er til idoceo) og min mock-up av en rubrikk for bingokort. I mock-upen har alle elementene i hver rad samme poengsum. Poengvekten for hver rad er også den samme, men den kan justeres for å gi ulike vekter til kategorier. En avmerkingsboks i rubrikken Innstillinger-ruten vil slå på flere valg i samme rad. Alt annet forblir det samme. Lærere kunne justere verdiene for hver rad og kolonne, slik de gjør nå. I min mock-up har hver gjenstand samme vekt og poengsum. 

Rubrikkalternativet for bingokort lar lærere lage mer passende rubrikker for et bredere spekter av vurderinger. Er det mulig?


 
Vedlegg:
Sist redigert: 1 år 4 måneder siden av pauhana658.
Følgende bruker(e) sa takk: Elbowleeyo

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.