Lekse-, prosjekt- eller oppgavevarslings-APP

Mer
6 år 11 måneder siden #6906 by mreade
Dette er det første året jeg går live med iDoceo-appen. Å holde oversikt over elever i ulike klasser har vært en flott opplevelse sammenlignet med den tidligere papirskjemametoden.

Studentruletten har fungert som et utmerket verktøy når du tilfeldig velger ut studenter for improviserte spørsmål, quiz osv. Kudos!

Det er en ting som mangler som kan legges til eller vurderes for å gjøre denne appen til et enda mer perfekt verktøy. Det er et varslingssystem for lekser, oppgaver, prosjektforfallsdato. Det ville vært fint om vi kunne legge til en oppgave, et prosjekt osv. som forfall på en bestemt dato, og deretter få appen til å sende en melding til en elevs smarttelefon for å minne dem på ventende lekser osv.

Kan dette oppnås ved å lage en egen app som elevene kan laste ned og deretter på en eller annen måte få den til å kommunisere med en leksedel opprettet i iDoceo?

Dette vil være et verdifullt verktøy for å hjelpe de som har det vanskelig å huske forfallsdatoer osv.

hilsen,

Mike

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
6 år 10 måneder siden #6927 by Anselzen
Besvart av Anselzen på emnet Lekse-, prosjekt- eller oppgavevarslings-APP
+1 for muligheten til å tildele lekser i iDoceo. Det ville vært flott om appen valgte neste økt i klassen som standard (med muligheten til å endre datoen om nødvendig).

HGEMC - iDoceo-bruker siden 2012

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
6 år 4 måneder siden #7283 by brettm
Besvart av brettm på emnet Lekse-, prosjekt- eller oppgavevarslings-APP
Jeg bruker Google Classroom til å angi oppgaven og forfallsdatoen til elevene mine. Importer deretter disse dataene til iDoceo med direktekoblingen til Google Classroom.

Det fungerer for meg.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
6 år 4 måneder siden #7284 by Anselzen
Besvart av Anselzen på emnet Lekse-, prosjekt- eller oppgavevarslings-APP
Vi bruker ikke Google Classroom på skolen vår.
Takk.

HGEMC - iDoceo-bruker siden 2012

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.