Eksport av karakterer

Mer
8 år 8 måneder siden #5705 by emoccio
Eksport av karakterer ble opprettet av emoccio
Hallo,

Jeg oppdaget nettopp adduce de siste 7-10 dagene. Jeg lastet ned og jeg elsker det virkelig. Det er mange flotte ting med det.

Skoledistriktet mitt gir oss en annen GAMMEL og DÅRLIG utformet applikasjon for karakterbøkene våre. Jeg forakter det, kan du si det?

Jeg har gjort løsninger (bruker bare applikasjonen når jeg absolutt trenger det).

Jeg vil gjerne teste ut iDoceo dette semesteret, men det er et lite problem som kan gjøre det vanskeligere for meg.

Når jeg er i karakterboken, kan jeg eksportere som XLS eller CSV. Det er flott! Den andre applikasjonen min godtar CSV-filer for import av slike massekarakterer. Jeg skulle imidlertid ønske at jeg kunne eksportere elevnavnene i separate kolonner (Fornavn - kolonne 1), Etternavn - kolonne 2, ID# kolonne 3 etterfulgt av kolonnene jeg ønsker å inkludere.

Er det en måte å gjøre dette uten å legge til for mange trinn? Jeg vil gjerne kunne generere den typen CSV-fil jeg trenger rett fra iDoceo, lagre den i Dropbox og importere den til min andre applikasjon. Å ha valget mellom å være mer granulert i eksporten på denne måten ville vært en velkommen forandring.

Akkurat nå tror jeg at eksporten vil kreve for mange løsninger for meg og derfor ta for mye tid.

Gratulerer med en gjennomtenkt app. Bare å gi tilbakemelding :)

Takk,
Eric

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
8 år 8 måneder siden #5710 by bert
Besvart av bert på emnet Eksport av karakterer
Takk for tilbakemeldingen din Eric.
Hvor ofte må du eksportere dataene dine til denne andre programvaren?

I tilfelle du vil prøve det, her er forslagene mine for å lage den CSV-filen.
Jeg forstår at det bare vil være nyttig hvis du ikke trenger å gjøre det veldig ofte.

Den beste måten å lage filen på er å bruke XLS-eksporten.
XLS har noen tilleggsalternativer som lar deg velge hvilke kolonner som skal eksporteres, og du vil unngå noen trinn. I tillegg vil du kunne se gjennom filen i Numbers/Excel ganske enkelt og slette eventuelle kolonner du ikke trenger (som elevenes navn)

For å løse problemer med fornavn, etternavn og ID bør du importere dem som vanlige kolonner i karakterboken din. Dette lar deg velge dem når du eksporterer til XLS.
Du kan enkelt kopiere disse to eller tre kolonnene til resten av fanene i en klasse (karakterbokvisning, trykk på verktøy > Kolumner > Velg de tre kolonnene > Kopier)

Når du eksporterer til XLS, åpner du den i Excel eller Numbers, fjerner den første kolonnen med elevenes navn. Eksporter til CSV og lagre/send denne filen for det siste trinnet hvor du skal importere den i programvaren du nevner.

jeg håper dette hjelper

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
8 år 8 måneder siden #5711 by emoccio
Besvart av emoccio på emnet Eksport av karakterer
Takk for ditt raske og informative svar.

Du presenterer en god idé - importer dataene som kolonner. Så jeg tok CSV-filen min fra den andre applikasjonen, importerte den og fikk den til å lage kolonneoverskrifter fra dataene mine ved hjelp av importveiviseren. Men da er kolonnene tomme.

Noen hjelp der?

Jeg prøver virkelig hardt for å få dette til å fungere... det er virkelig en omfattende app og vil gjerne ha den til en del av arbeidsflyten min.

Takk,
Eric

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
8 år 8 måneder siden #5712 by bert
Besvart av bert på emnet Eksport av karakterer
Noen mulighet til å se på den CSV-filen? Hvis du kan, send meg en prøve til support@idoceo.net

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
8 år 8 måneder siden #5713 by emoccio
Besvart av emoccio på emnet Eksport av karakterer
Virkelig imponerende kundestøtte!

Jeg prøvde noe annet. Jeg tok CSV-filen min og i stedet for å bruke veiviseren, gikk jeg til dropbox... "åpne i iDoceo". Jeg valgte Opprett ny klasse.

Dette ga meg navnet i Navn-kolonnen og opprettet en kolonne for studentnummeret som den første kolonnen og fylte den ut med tallene deres. Jeg antar at det er alt jeg trenger.

Takk for hjelpen. Jeg tror jeg har funnet ut av det i det minste.

Skål,
Eric

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
8 år 5 måneder siden - 8 år 5 måneder siden #6042 by ao222
Besvart av ao222 på emnet Eksport av karakterer
Hallo! Jeg importerer også karakterer fra iDoceo ukentlig eller annenhver uke. Jeg elsker dette alternativet! Jeg er tvunget til å bruke csv også, og vil gjerne vite om det er mulig å inkludere oppgavedatoen i csv-verdiene. Den inkluderer for øyeblikket ikke datoen med mindre jeg manuelt legger den inn i kolonneoverskriften, men siden jeg gjør daglige karakterer har jeg en favoritt satt opp for automatisk å sette datoen til "i dag".

Jeg inkluderte et eksempel på min csv-fil. Du kan se at for de tidligere oppgavene legger jeg inn datonummeret (11/13=13) manuelt slik at jeg kan se hvilken kolonne jeg skal importere, og de senere oppgavene har ingen overskrift fordi datoen ikke vises og jeg har ennå ikke lagt inn tallene manuelt.

Tusen takk for informasjonen!
Sist redigert: 8 år 5 måneder siden av bert.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.