Skrivebordsoppsett, feste til rutenett, distribuere tilfeldig

Mer
1 år 4 måneder siden #30735 by FLeupold
Hallo

Jeg har noen spørsmål om den nye "Klasseromsoppsettet med skrivebord".
  • Det ser ut til at de forskjellige skrivebordsoppsettene kommer i forskjellige størrelser. Pultene i gruppen på tre er for eksempel mindre enn pultene i gruppen på åtte. Er dette tilsiktet?
  • Er det mulig å få pultene festet til rutenettet? Hvis ikke, vil jeg foreslå denne funksjonen.
  • Er det mulig å tilfeldig fordele elevene på pultens plasseringer?
Takk

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 3 måneder siden #30738 by bert
Hei FLeupold,
 Ja, den forskjellige størrelsen er med vilje. Hvis du trenger flere kombinasjoner, gi meg beskjed
 Noterte snap to grid-forespørselen.
 Ja, studenter kan fordeles tilfeldig på skrivebordet, trykk på Verktøy > Tilfeldig gruppegenerator
og "Grupper automatisk"


  
Følgende bruker(e) sa takk: FLeupold

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 3 måneder siden #30740 by FLeupold
Takk for tipset!

Når det gjelder skrivebordsarrangement, trenger jeg 9x1. Men hvis vi kunne komme til rutenettet, kan jeg enkelt lage det fra tre 3x1-grupper.

Btw, å kopiere skrivebordsarrangementet til sitteplaner er flott!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 3 måneder siden #30741 by bert
Jeg sender deg en betaversjon for å prøve den snap to grid.
Hvis du savner noe annet, gi meg beskjed
Takk for tilbakemelding og god jul!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 3 måneder siden #30743 by FLeupold
Wow, det var vanvittig raskt!

Jeg har installert betaversjonen, sjekket ut snap to grid-funksjonen. Det er allerede fint siden det gjør det mye enklere å samkjøre ting.

Imidlertid (jeg beklager for å være kresen), la jeg merke til at rutenettet er slik at man ikke kan justere tilstøtende grupper av pulter på en måte som gjør at hullene mellom gruppene er like store som hullene i en gruppe, se bildet vedlagt. Hvis det kunne løses rimelig enkelt, ville funksjonen vært enda bedre. ;-)


 
Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 3 måneder siden #30744 by bert
Jeg er redd det innebærer en overkonstruert løsning!
Det enklere alternativet er å legge til en x9-pult. Regn med det.

 
Følgende bruker(e) sa takk: FLeupold

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 3 måneder siden #30745 by FLeupold
Hei Bert

Jeg la merke til det jeg tror sannsynligvis er en feil: Ved å bruke Group automatisk med "skrivebordslayout-stil", noen ganger blir flere elever tildelt samme pult slik at elevene blir skjult bak andre kort...

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 3 måneder siden #30746 by bert
Jeg la merke til. Det vil bli fikset i vår neste Beta.
Vi fikk ikke mye tilbakemelding under testene

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 3 måneder siden #30747 by FLeupold
Jeg håper du ikke har noe imot min nitpicking og anser det som konstruktivt. Jeg testet 1x9-pultene og fant: Ankerpunktet ser ut til å være litt av med denne skrivebordsgruppen. Kantene er ikke helt på linje horisontalt på rutenettet med andre grupper, og studentkort er ikke sentrert på skrivebordet, se bilde vedlagt.

Kan jeg kanskje be deg om å lage 1x9-gruppen i den mindre versjonen som 1x3-gruppen? Jeg liker den mindre størrelsen mye bedre fordi studentkortene dekker pultenes grenser fullt ut.

Takk og lykkelig ferie!


PS. Jeg hjelper gjerne med å teste og gi tilbakemelding på nye funksjoner og rettelser, spesielt i karakterer og sitteplanmoduler, da jeg stort sett bruker disse. For å gjøre testingen enklere og mer målrettet, vil jeg foreslå å detaljere "Hva du skal teste" i TestFlight. For øyeblikket sier den delen bare: "Work in progress".
Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 3 måneder siden #30748 by bert
Takk for tilbakemeldingen FLeupold. Jeg legger til hele listen over betatestere
Hva er nytt-delen er nå tom fordi disse versjonene kun er laget for deg. Den neste offisielle betaversjonen vil ta litt tid.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.