Drehende Objekte - Ipad - idoceo 8.2.2

Mer
1 år 6 måneder siden #30672 by Tobias
Hallo,

Jeg har et problem med den nåværende versjonen av iDoceo. Jeg bruker denne versjonen på iPad og MacBook. På MacBook kan jeg sette inn bord og objekter i sitteplanen uten problemer og også rotere dem. Merkelig nok har jeg ikke dette alternativet i versjonen på iPad, selv om det er nevnt i endringsloggen (?). Er dette en feil eller hva kan være årsaken til at dette alternativet ikke vises i min versjon?

 

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 6 måneder siden #30674 by bert
Besvart av bert på emnet Roterende objekter - Ipad - idoceo 8.2.2
Hei Tobias,
 Du bør se disse alternativene på hvilken som helst enhet. Hvis du har en sjanse, send meg et skjermbilde eller en e-post fra appen: Hjelp > Støtte og forslag
 Kanskje jeg kan se forskjellen

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 6 måneder siden #30675 by Tobias
Besvart av Tobias på emnet Roterende objekter - Ipad - idoceo 8.2.2
Hvor er rotasjonsknappen i iPad-versjonen (idoceo versjon 8.2.3, iPad 10.5, iOS 15.7)?
Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 6 måneder siden #30676 by bert
Besvart av bert på emnet Roterende objekter - Ipad - idoceo 8.2.2
det er bare en gest, med to fingre og objektet du prøver å rotere i midten.

Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 6 måneder siden #30678 by Tobias
Besvart av Tobias på emnet Roterende objekter - Ipad - idoceo 8.2.2
Tusen takk, jeg trodde ikke det skulle være så lett!
Følgende bruker(e) sa takk: bert

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 6 måneder siden - 1 år 6 måneder siden #30679 by MiAd 1978
Besvart av MiAd 1978 på emnet Drehende Objekte - Ipad - idoceo 8.2.2
Hei,

die neuen Sitzpläne sind im Ansatz total gut gedacht und ich begrüße die stetige Weiterentwicklung und Verbesserungen sehr.

Ich muss aber leider sagen, dass die Umsetzung zum jetzigen Zeitpunkt aus meiner Sicht (und das ist wirklich sehr ungewohnt für Idoceo!) tatsächlich nicht gelungen ist.
Var mich zB extrem nervt ist, dass die Namen (eller das Foto eines Schülers) teilweise überdeckt werden, wenn man die Bänke vertikal oder diagonal dreht. Es scheint hier einfach die Vorlage (im Vergleich zu den Karten auf denen Name und Foto stehen) zu klein zu sein. Mer kan ich das Symbol zum Verschieben der Sitzbänke nicht wieder aktiv ausblenden. Nur wenn ich den Sitzplan verlasse und dann wieder draufgehe, ist es ausgeblendet (eller habe ich einfach noch nicht den richtigen Klikk gefunden?)
Insbesondere beim ersten Kritikpunkt, hoffe ich auf eine zügige Korrektur, denn so ist dieses Feature leider nicht nutzbar für mich.

Hilsen
Mirco
Sist redigert: 1 år 6 måneder siden av MiAd 1978.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 6 måneder siden - 1 år 6 måneder siden #30682 by bert
Besvart av bert på emnet Drehende Objekte - Ipad - idoceo 8.2.2
Hei Mirco,
 Takk for tilbakemeldingen
  Die Steuerelemente verschwinden automatisk, når 10 Sekunder lang keine Objekte bewegt eller hinzugefügt wurden. Kein Klassenwechsel nötig.
 Habe deine anderen Wünsche zur Kenntnis genommen.

hilsen
Sist redigert: 1 år 6 måneder siden av bert.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.