Oppmøte fra sitteplan?

Mer
1 år 6 måneder siden - 1 år 6 måneder siden #30659 by pauhana658
Oppmøte fra sitteplan? ble opprettet av pauhana658
I årevis har jeg brukt navnekort for å randomisere studentplasser for å gi alle en ny partner hver klasse og forenkle oppmøte (samle kort fra tomme seter). Jeg åpner deretter Oppmøte-fanen i idoceo, finner dagens oppmøtekolonne og merker fraværende alle navnene på kortene jeg har samlet. Rask og enkel.

En nylig ulykke med te og kort fra 6 klasser har imidlertid fått meg til å se etter et alternativ, så jeg har utforsket idoceos sitteplanfunksjon. Hyggelig! Jeg kan enkelt randomisere sitteplasser hver klassedag, og elevene ser ganske enkelt på den planlagte sitteplanen for å se hvor de skal sitte.

Dessverre er det nå mer komplisert å delta. Det ser ikke ut til å være noen måte å markere elever fraværende fra sitteplanen, så jeg gjør det på gammeldags måte, og roper opp navn ved å bruke idoceos oppmøtekolonnefunksjon. Selv om idoceo forenkler denne prosessen, tar det fortsatt verdifull time. 

I en perfekt verden vil jeg kunne klikke på et navn i sitteplanen for å markere oppmøte ved å bruke ikonene (fraværende, sent, unnskyldt fravær) som jeg allerede har opprettet. Idoceo vil da notere datoen, opprette en oppmøtekolonne for den datoen (eller ganske enkelt finne en oppmøtekolonne som allerede er opprettet), og merke studentens oppmøte deretter. Oppmøte kan da gjøres mens elevene er engasjert i en eller annen klasseaktivitet. 

Er dette mulig? Er det noe som kan vurderes for en fremtidig idoceo-oppdatering? Idoceos sitteplanfunksjon har et bredt spekter av nyttige alternativer...tilstedeværelse ville gjøre den enda mer nyttig i klasserommet.

 
Vedlegg:
Sist redigert: 1 år 6 måneder siden av pauhana658.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 6 måneder siden #30662 by bert
Besvart av bert på emnet Oppmøte fra sitteplan?
Hei der,
 Du kan ta oppmøte fra sitteplanen.

  1. Legg til en oppmøtekolonne
      Velg kolonne > Oppmøte
      I oppmøtekonfigurasjonen kan du angi standardstatus for nye oppmøtekolonner som 'alle tilstede'
så du må bare fokusere på fraværende elever.

  2. Dobbelttrykk på en elev for å bytte status fra tilstede/fraværende eller langt trykk for sent/fraværende
Følgende bruker(e) sa takk: pauhana658

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 6 måneder siden - 1 år 6 måneder siden #30663 by pauhana658
Besvart av pauhana658 på emnet Oppmøte fra sitteplan?
Oh wow. Dette er bedre enn jeg hadde håpet på! Så mange alternativer! Jeg liker spesielt godt muligheten til å bruke en oppmøtekolonne som jeg allerede har satt opp i en annen fane.

Studentene ser også ut til å like den nye sitteplanen og oppmøtesystemet. De kan nå enkelt bekrefte sitt eget oppmøte, og de (og jeg) trenger ikke å bekymre seg for å ta med visittkortene hjem ved et uhell.

Takk for raskt svar, og den flotte sitteplanen og (nye?) oppmøtesystem!
Sist redigert: 1 år 6 måneder siden av pauhana658.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 6 måneder siden #30664 by bert
Besvart av bert på emnet Oppmøte fra sitteplan?
Den har vært der en stund, men glad du finner den nyttig.
Jeg er ikke sikker på om du er med i beta-testene, men vår neste versjon av iDoceo, tilgjengelig denne uken, lar deg
legg til skrivebord, objekter og snarveier.
Du trenger ikke å legge til en "Meg"-student, med mindre du vil.

  
Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 6 måneder siden #30665 by pauhana658
Besvart av pauhana658 på emnet Oppmøte fra sitteplan?
Den sitteplanen ser spennende ut – og ideell for de varierte sitteplanene jeg trenger for de forskjellige klasserommene mine ved forskjellige univer. Gleder meg til dette går live. Jeg har sett referanser til idoceo betas i andre innlegg...hva må jeg gjøre for å bli med?

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 6 måneder siden #30666 by bert
Besvart av bert på emnet Oppmøte fra sitteplan?
Du vil motta en invitasjon fra Apple/Testflight om noen minutter.
Denne betaversjonen er nå klar, men du vil også motta varsler om de neste.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.