Send e-post til studenter

Mer
11 år 7 måneder siden #967 by ianmck01
Send e-post til studenter ble opprettet av ianmck01
Hei Bert,
Jeg har akkurat begynt å bruke appen dette begrepet, og synes det er kjempebra. Jeg har importert alle klassene mine som csv-filer, men selv om jeg nå har alle elevenes og foreldrenes e-postadresser i karakterboken min, ser de ikke ut til å være "live", da jeg ikke får muligheten til å send e-post til elever når jeg trykker på navnet deres i klasselisten. Når jeg ser på studentens poster individuelt, er ingen av informasjonen jeg importerte oppført bortsett fra navnet. Må jeg fortsatt skrive ut e-poster og kontaktdetaljer i hver studentpost for å få tilgang til dette anlegget, eller mangler jeg noe? På en av instruksjonssidene var det noe om at overskriftskolonner på filer for import hadde et @-symbol, men Excel tillater ikke @-symboler i celler - det tolker det som en funksjon. Er det en måte å ha e-postkoblinger i klassene uten å skrive dem alle? Og hvis jeg kan importere dem, er det nå mulig å legge til disse feltene i en eksisterende klasse, som nå har annen informasjon jeg ikke vil miste ved å slette og importere på nytt. Beklager det lange og komplekse spørsmålet!
Takk,
Ian

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 7 måneder siden #968 by bert
Besvart av bert på emnet Re: Send e-post til studenter
Hei Ian,
Jeg var ikke klar over den Excel-funksjonen med @s!
Du har muligheten til å reimportere en CSV-fil til en eksisterende klasse, men det er den "gamle måten" som vi beholdt for bakoverkompatibilitet, og jeg er ikke sikker på om den vil fungere med e-postfeltet. La meg prøve det i kveld, så skal jeg svare deg tilbake med den riktige løsningen.
Takk

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 7 måneder siden #988 by bert
Besvart av bert på emnet Re: Send e-post til studenter
Hei Ian,
Jeg fant endelig tid til å teste den.

Først av alt, og neste gang du trenger å importere en full CSV fra Excel, hvis den ikke tillater deg å legge til @-tegnet, så foreslår jeg at du glemmer @ fra kolonneoverskriften. Du eksporterer dataene dine til CSV uten dens , og legger deretter til disse @ direkte i CSV-en før du importerer dem til iDoceo.
En CSV er i utgangspunktet en tekstfil, og du bør kunne redigere den filen og legge til @-tegnet i kolonneoverskriftene, det vil si den første linjen i filen (du vil faktisk kunne lese den).

Ok, og nå til spørsmålet ditt. Ja, det er en måte å legge til e-post etter å ha importert elevene dine allerede. Her er forklaringen, håper den er klar nok:

- Du trenger en CSV-fil der den første kolonnen er de nøyaktige navnene på elevene dine (slik du importerte dem før) og de neste kolonnene skal være @e-post og @parentemail (merk disse @-tegnene)

- Nå må du legge den CSV-en i Dropbox-en din, inne i en mappe som heter Apps/iDoceo

- Åpne iDoceo, og trykk og hold over klassen du vil importere e-postene til. Velg IMPORTER

- Et nytt vindu åpnes, trykk på 'Importer fil' , en liste skal vises med navnet på CSV-filen din, velg den.

Og dette skal være det, hvis du åpner klassen din, bør du ha e-postene allerede inne. Det kan se litt vanskelig ut (dette var den gammeldagse importen), men jeg antar at det er mye mindre arbeid enn å skrive e- post for hånd.

Gi meg beskjed hvis du blir sittende fast på noen av disse trinnene!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
10 år 6 måneder siden #4011 by jetay1
Besvart av jetay1 på emnet Re: Send e-post til studenter
Dette har nok blitt funnet ut nå, men endrer du celleformatet til 'Tekst', kan du starte en celle med @-symbolet i Excel.

Et annet alternativ er å starte cellen med en apostrof ('). Dette forteller Excel å behandle alt som følger i cellen som ren tekst. Ikke sikker på hva som skjer med ' når du gjør den om til csv. Jeg brukte det første alternativet, og det fungerte perfekt.

Joel

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
10 år 6 måneder siden #4012 by bert
Besvart av bert på emnet Send e-post til studenter
Hei Joel,
Ja, en slags gammel tråd... vi la til ! (beundringsmerke) som et alternativ til @ (ved tegnet)

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.