Kommentargenerering

Mer
2 år 6 dager siden - 2 år 6 dager siden #10443 by craig.kerwin
Kommentargenerering ble opprettet av craig.kerwin
Er det mulig å ha en kolonne som genererer en tekstkommentar basert på resultatet i en annen kolonne?

For eksempel kan en resultatkolonne inneholde enten et manuelt resultat eller et beregnet resultat ... basert på det resultatet genererer kommentarkolonnen den aktuelle kolonnen ...

- hvis 5 i kolonne X, så er kommentarkolonnen "Flott jobb"
- hvis 4 i kolonne X, så er kommentarkolonnen "Fortsett"
etc

Jeg kan gjøre det i Excel ved å bruke en IF-formel, men hadde ennå ikke prøvd i iDoceo.

Jeg vil faktisk bruke den med en rubrikk - mens jeg får rubrikker har allerede tekst som er basert på nivået for hver del av rubrikken, noen ganger er språket i rubrikken skremmende for en yngre student - så til slutt vil jeg bygge en kommentar basert på de numeriske verdiene i rubrikken ved å bruke språk som er mer barnevennlig, men også en enkelt kommentar.

Dette kan være utenfor iDoceos kapasitet.
Sist redigert: 2 år 6 dager siden av craig.kerwin. Årsak: endre ikon

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
2 år 6 dager siden #10444 by bert
Besvart av bert på emnet Kommentargenerering
Hei Craig,
Du kan gjøre det på mange måter i iDoceo.
Å velge den ene eller den andre avhenger av antall ganger du planlegger å gjøre dette og antall varianter du vil bruke (dvs. tekstene vil alltid være de samme).
Jeg legger til et innlegg for hver med en kort introduksjon slik at du kan velge.
Følgende bruker(e) sa takk: craig.kerwin

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
2 år 6 dager siden #10446 by bert
Besvart av bert på emnet Kommentargenerering
Jeg starter med en formel som kan være den metoden du er mest kjent med.
Den består av en liste over forhold og deretter teksten du planlegger å vise om betingelsen stemmer overens.

Denne metoden anbefales kun hvis du trenger svært få tekster siden formelen lett kommer ut av hånden og er umulig å vedlikeholde på flere kolonner. De neste løsningene er langt mer elegante, enklere å konfigurere (og bedre enn Excel :) ). Vennligst sjekk dem ut.[/i]

Målformelen vår heter "Test"
Legg til kolonne > Beregning > Formel.





Vedlegg:
Følgende bruker(e) sa takk: craig.kerwin

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
2 år 6 dager siden #10447 by bert
Besvart av bert på emnet Kommentargenerering
Følgende metoder er varianter av det samme.
Disse er alle gyldige metoder og lar deg konvertere hvilken som helst kolonne til tekst og til og med utføre beregninger/gjennomsnitt mellom tekstresultater.

Det første trinnet, definer tekstene dine i en tekstbasert karaktertype: Meny > Karaktertyper > Legg til > Tekst
Hvis tekstene dine vanligvis vil være de samme og vises under de samme forholdene, vær oppmerksom på prosentene du tildeler her.
Dette er en engangskonfigurasjon og vil fungere med alle kolonner (derav bruk av prosenter)
Som en bonus kan du tildele farger.
Vi vil kalle denne karaktertypen "Score til våre tekster"

For å bruke denne karaktertypen: Legg til kolonne > Beregning > Vektet gjennomsnitt > Trykk på kolonnen du vil ta med i betraktning (Test i vårt eksempel) og velg deretter "Skår til våre tekster" som resultatets karaktertype i kolonnens egenskaper





Vedlegg:
Følgende bruker(e) sa takk: craig.kerwin

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
2 år 6 dager siden - 2 år 6 dager siden #10448 by bert
Besvart av bert på emnet Kommentargenerering
Vår neste metode fungerer med det vi kaller en 'konvertering'
Den trenger karaktertypen "Score til våre tekster" vi har brukt før, men du kan deretter tilordne den resulterende teksten med mer finesse.

Meny > Karaktertype > Legg til > Konvertering > Skriv inn poengsum (poengsummen du vil jobbe med, i vårt eksempel 0-100) og resultatkaraktertypen "Skåre til våre tekster"
Denne metoden lar deg endre poengsummen som teksten skal vises på (til tross for de tidligere tildelte prosentene), men vil bare fungere med den valgte inndatapoengene.
Bonusen med denne metoden er at teksten vises på samme celle. Ingen ekstra kolonner kreves og fungerer også med farger.

For å jobbe med denne konverteringen (vi kaller det 0-100 til tekst), dobbelttrykk på eksempelkolonnens overskrift > Karaktertype > og velg konverteringen vår.







Vedlegg:
Sist redigert: 2 år 6 dager siden av bert.
Følgende bruker(e) sa takk: craig.kerwin

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.