Legge til elev fra en klasse til en annen?

Mer
3 år 7 måneder siden #9065 by mscrewe
Jeg er spesiallærer, og da jeg lastet opp data, satte jeg ved et uhell en elev i feil klasse. Det er massevis av data i "kortet" eller profilen hans fra opplastingen. Kan jeg legge ham til i riktig klasse og fjerne ham fra feil klasse uten å legge inn alle disse dataene for hånd? Siden noen barn flytter klasser i begynnelsen av året, skjer dette mer enn én gang.

Hvis jeg var en klasseromslærer, ser jeg for meg at jeg ville ha lyst til å bygge karakterboken min i naturfag fra matematikk- eller ELA-karakterboken min. Det virker som om jeg burde kunne +eleven til en karakterbok og velge fra listen over alle elevene jeg har lastet opp, i stedet for å måtte legge inn hele studentens datakort for hånd eller ved å forberede en ny CSV-opplasting. Det vil spesielt være nyttig for nye barn. Jeg kunne skrive inn alle dataene hans i min ELA-karakterbok og så bare legge ham til karakterbøkene mine for vitenskap, matematikk osv. uten å måtte angi familiekontaktinformasjon, student-ID, IEP/504-innkvartering osv. for hver klasse.

Hvis dette allerede er mulig, vennligst forklar klikksekvensen. Hvis den ikke allerede er tilgjengelig, kan du vurdere å legge til denne funksjonaliteten! For en elev klikket jeg faktisk på «+ Andre klasser», importerte HELE klassen som eleven hadde blitt feilplassert i, og slettet deretter de andre 28 studentene bare slik at jeg kunne bevare elevens datakort. Det virker litt latterlig, men på grunn av all informasjonen jeg inkluderte i CSV-filen, er kortet ganske omfattende, og dette var faktisk raskere enn å legge inn alle dataene på nytt. Vennligst hjelp meg med å finne en raskere måte!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
3 år 7 måneder siden #9066 by bert
Besvart av bert på emnet Legge til elev fra en klasse til en annen?
Hei mscrewe,
Fra klassen der eleven din er > Verktøy > Elever > Velg elevene du vil kopiere og deretter Kopier > Målrett mot klasse.
Dette vil overføre alle deres personlige detaljer, bilder, notater og ressurser hvis du ønsker det.

Du bør også aktivere i Alternativer > Karakterbok > Koble elever mellom klasser slik at
endringer i personopplysninger i én klasse påvirker alle klasser der den aktuelle eleven går

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
3 år 7 måneder siden #9067 by mscrewe
Besvart av mscrewe på emnet Legge til elev fra en klasse til en annen?
bert, tusen takk! Det fungerte perfekt, men det ville tatt meg lang tid å finne ut av det på egen hånd! Takk!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.