Kopiere rader med data

Mer
3 år 8 måneder siden #8984 by emilyokeeffe
Kopiere rader med data ble opprettet av emilyokeeffe
Jeg må kunne kopiere en elev og karakterbokdataene deres til nye klasser. Barn blir blandet inn i nye klasser, så selv om kolonnene forblir de samme for hver klasse, endres de enkelte barna i klassene, og jeg vil gjerne se deres historiske data og karakterer fra fjoråret i årets klasse. Jeg kan ikke bare kopiere og lime inn en kolonne eller fane, da dataene vil være ved siden av et annet barnenavn. Jeg håper dette gir mening! Er dette mulig?

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
3 år 7 måneder siden #8992 by bert
Besvart av bert på emnet Kopiere rader med data
Hei emilyokeeffe,
Hvis du kopierer en kolonne fra en klasse til en annen og aktiverer alternativet "kopier celler" vist i bildet, vil det kun overføre data som tilhører samme elev. De vil ikke blandes sammen. Det er en - moderat - smart kopi.




Du bør også huske på at studentens ark > Oppsummeringsseksjonen lar deg se de historiske dataene til hver student (på hvilken som helst klasse/år) som han er eller deltok på.

Finn vedlagt et eksempel på et skjermbilde nedenfor

Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
3 år 7 måneder siden #8996 by emilyokeeffe
Besvart av emilyokeeffe på emnet Kopiere rader med data
Dette er flott - tusen takk! Et spørsmål til: er det en måte å omgå dupliseringen av kolonner dette skaper? Hvis jeg f.eks. har elever fra 4 forskjellige klasser som slår seg sammen til én, kan jeg også slå sammen dataene til én kolonne i stedet for å ha 4 dupliserte?

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
3 år 7 måneder siden #8998 by Tomka
Besvart av Tomka på emnet Kopiere rader med data
Jeg tror du kan lage en annen kolonne og beregne gjennomsnittet av de 4 kolonnene. Siden det bare er én verdi, er gjennomsnittet lik kolonnen som inneholder verdien. Hvis du vil kan du skjule de 4 "kildekolonnene".
Følgende bruker(e) sa takk: bert

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
3 år 7 måneder siden #8999 by bert
Besvart av bert på emnet Kopiere rader med data
@emilyokeeffe, det tomka sier er helt gyldig. Du kan enkelt legge til en mappe/kategori som vil gjøre det for deg. Bare sett beregningen som gjennomsnitt.
Hvis vi hadde disse to kolonnene vist på bildet:




Det vil se slik ut (og du kan lukke mappen for kun å se resultatene)



Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
3 år 7 måneder siden - 3 år 7 måneder siden #9000 by bert
Besvart av bert på emnet Kopiere rader med data
Det er imidlertid en litt bedre løsning hvis cellene ikke overlapper hverandre, som i vårt eksempel.
Hvis vi har dette




og trykk på Verktøy > Kolonner > Velg både hjemmearbeid A og HjemmearbeidB og trykk deretter på Flett





det ville sett slik ut


Vedlegg:
Sist redigert: 3 år 7 måneder siden av bert.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
3 år 7 måneder siden #9001 by emilyokeeffe
Besvart av emilyokeeffe på emnet Kopiere rader med data
Ja! Det er utrolig - takk!!!!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.