Hvordan bruke tyske karakterer

Mer
4 år 5 måneder siden - 4 år 5 måneder siden #8357 by Mr.k
Hvordan bruke tyske karakterer ble opprettet av Mr.k
Hey,

Jeg begynte å bruke IDoceo med starten av dette skoleåret. Jeg er veldig fornøyd med alle funksjonene og mulighetene den tilbyr. Men jeg sliter fortsatt med det tyske karaktersystemet i min delstat. Jeg trenger karakterer fra 1 til 6. 1 er den beste og 6 den dårligste mulige karakteren. I mellom trenger jeg kvarte skritt.
F.eks 1/1,25/1,5/1,75/2/2,25/2,5/2,75... Disse karakterene blir da vanligvis referert til med pluss og minus karakterer, så en 1,25 er kalt en 1- og en 1,75 er en 2+. Jeg trenger ikke nødvendigvis at Idoceo viser karakterene med plusser og minuser, men den må forstå hva de betyr. (ikke sikker på om jeg klarer å gjøre meg klart her :-) )

Jeg er fortsatt ikke sikker på hvordan jeg skal få dette til å fungere.
For min beregning av en elevs gjennomsnittskarakter (f.eks. muntlige karakterer, korte prøver og skriftlige prøver) trenger jeg eksakte desimaler som 1,43 eller 4,91.
Noen forslag eller ideer? Eller er det noe jeg ikke har sett så langt..?
Sist redigert: 4 år 5 måneder siden av Mr.k.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
4 år 5 måneder siden #8385 by Ruislip
Besvart av Ruislip på emnet Hvordan bruke tyske karakterer
Hei Mr. K,
Jeg tror jeg kan hjelpe deg, men jeg trenger litt avklaring.
Hvis jeg teller karakterene etter kvart trinn får jeg 4x6 = 24 mulige verdier 1 , 1.25 , 1.5 , 1.75 , 2 , 2,25 , 2.5 , 2.75 osv.
Men karakterene er bare 1 , -1 , +2 , 2 , -2 +3 , 3 , -3 .... osv. bare 16 verdier , hva er korrelasjonen mellom disse 24 verdiene og de 16 mulige resultatene?
hilsen
Følgende bruker(e) sa takk: Mr.k

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
4 år 3 måneder siden - 4 år 3 måneder siden #8479 by Mr.k
Besvart av Mr.k på emnet Hvordan bruke tyske karakterer
Hey,

beklager at det tok så lang tid å svare. Jeg trodde jeg hadde skjønt alt, men nå får jeg problemer med å beregne forskjellige karakterer til en gjennomsnittskarakter.

Jeg prøver å avklare spørsmålene dine først.
Vi har karakterer fra 1 (best) til 6 (dårligst). Mellom anna går vi fram i kvart trinn. I tillegg refererer vi til de kvartalskarakterene i + og - karakterer og i x.5 karakterer. (f.eks. kalles 1.25 også 1- ; så har vi 1.5 som også kalles 1-2 ; så har vi 1.75 som også refereres til 2+ ...)
Så pluss og minus etter en karakter viser at eleven har en poengsum som enten er 0.25 bedre eller dårligere enn tallet. Altså: 2+ --> 1.75 / 2- ---> 2.25

Så hvis en elev har skrevet 2 klasseprøver og 2 korte prøver og i tillegg fått 2 muntlige karakterer, vil alle disse karakterene være i dette mønsteret. Så regner jeg ut gjennomsnittet av alle disse områdene og slår dem sammen til én karakter som så blir rundet av til et eksakt tall ved slutten av et skoleår.

Så jeg la ved et skjermbilde av problemet jeg har nå. Jeg kan ikke finne ut av det. Jeg har skrevet to korte tester og noen gjennomsnitt er riktige og andre er noe feil eller ?avrundet? En av prøvene er en karakterkonvertering fra studiepoeng til karakterer og for den andre testen skrev jeg inn karakterene direkte. Før det laget jeg en karaktertype basert på en tekstbasert karakter.


Hvis du kan forstå alle disse tingene jeg har skrevet nå og kunne hjelpe meg, ville det vært superbra. Ellers føler jeg at jeg må flytte til "Teacher Tool" som jeg gjerne vil unngå siden jeg er veldig fornøyd med alt det andre Idoceo gjør.
Vedlegg:
Sist redigert: 4 år 3 måneder siden av Mr.k.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
4 år 3 måneder siden #8480 by Ruislip
Besvart av Ruislip på emnet Hvordan bruke tyske karakterer
Hei,

Jeg tror jeg hadde en viss mening om hva du trenger, se nedenfor om dette er det du forventer å få.
Gi meg beskjed om det er det, og jeg vil forklare detaljert hvordan du oppnår det.

hilsen

Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
4 år 2 måneder siden - 4 år 2 måneder siden #8483 by Mr.k
Besvart av Mr.k på emnet Hvordan bruke tyske karakterer
Hey,
takk igjen. Jeg la ved et annet bilde for å prøve å gjøre det klart denne gangen.

Jeg trenger nøyaktige gjennomsnittskarakterer for kategoriene. Så gjennomsnittet av alle korte tester som en elev har skrevet i løpet av skoleåret må uttrykkes i et eksakt gjennomsnitt. Det samme gjelder klasseprøver og muntlige karakterer.

Og også i fremtiden vil jeg bare bruke karakterkonverteringer til klasse- og korte prøver.

Tusen takk for hjelpen så langt.


Vedlegg:
Sist redigert: 4 år 2 måneder siden av Mr.k.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
4 år 2 måneder siden #8486 by Ruislip
Besvart av Ruislip på emnet Hvordan bruke tyske karakterer
Hei Mr. K

Jeg håper denne gangen jeg fikk det riktig, se vedlagte skjermbilde

Vennlig hilsen

Karla


Vedlegg:
Følgende bruker(e) sa takk: Mr.k

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
4 år 2 måneder siden #8501 by Mr.k
Besvart av Mr.k på emnet Hvordan bruke tyske karakterer
Nøyaktig. Det er det jeg trenger. Hvordan får jeg det? Vi setter også minus- og plusstegnet etter karakteren, men jeg antar at det er vanskelig å endre...

Takk.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
4 år 2 måneder siden #8502 by Ruislip
Besvart av Ruislip på emnet Hvordan bruke tyske karakterer
Hei Mr. K,

Jeg utarbeider en klassemal, og når du importerer den, vil de nye karakterene også konfigureres.

Malen jeg sender til deg vil ha minus- og plusstegn etter karakteren som du foreslår mer, i stedet 2.5 , 3.5 osv. vil den vise 2-3 , 3-4 osv.

Men først skal jeg sende deg den siste versjonen av iDoceo , en betaversjon. Samme versjon som jeg har brukt bare for å sørge for at malen jeg sender kjører problemfritt

Hilsen
Karla
Følgende bruker(e) sa takk: Mr.k

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
4 år 2 måneder siden #8503 by Mr.k
Besvart av Mr.k på emnet Hvordan bruke tyske karakterer
Rått. Tusen takk for hjelpen. Dette settes stor pris på.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
3 år 11 måneder siden #8736 by Tomka
Besvart av Tomka på emnet Hvordan bruke tyske karakterer
Er det mulig å legge ut malen her? Jeg er interessert i å se nærmere.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.