prosenter

Mer
5 år 5 måneder siden #7785 by MAdelaT86
prosenter ble opprettet av MAdelaT86
Jeg er lærerassistent for første gang dette semesteret. Pensumet jeg fikk bryter ned karakterene som mappen er 60 prosent og den daglige grinden er 40%. Mentoren de tildelte meg fortalte meg å dele porteføljen i 4 deler fordi de vil ha 4 hovedoppgaver. Jeg la merke til at du på karakterboken kan lage en mappe i stedet for en kolonne. Er det en måte å tilordne prosentandelen til mappen, vil hver kolonne som legges til være en del av den prosentandelen.

Jeg er heller ikke sikker på hvor stor prosentandel av det totale tillegget som betyr at noen tips og ideer vil bli verdsatt

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
5 år 5 måneder siden #7786 by bert
Besvart av bert på emnet prosenter
Hei MAdelaT86,
Ja, mappen vil oppføre seg slik. Den vil automatisk snitte alle oppgavene du legger i den.
For den endelige karakteren: legg til kolonne > Beregning > Gjennomsnitt og trykk her
på overskriften til de to mappene. Du vil da kunne tilordne 60%-40% vekt for hver.

Prosentandelen over totalt tillegg vil legge til alle poengsummene for alle oppgavene som er involvert, og vil dele den på den totale maksimale poengsummen.
Anta at vi har to vurderinger, en med maks poengsum på 40, en annen med 30.
Elevens poengsum er 30 og 20.
Denne beregningen vil gi (30+20) / (40+30) = 62.5 % (eller du kan vise det som en karakter, det avhenger bare av karaktertypen i beregningskolonnen)

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.