Importer komplekse data

Mer
11 år 7 måneder siden - 11 år 7 måneder siden #1380 by dansmith9
Importer komplekse data ble opprettet av dansmith9
Hei,

Har nettopp lastet ned appen for å prøve den på skolen, og jeg vil vite om det er mulig å importere mer komplekse modeller til karakterboken? Bildet vedlagt gir en smak av hva vi trenger.

I utgangspunktet har jeg en forhåndsinnstilt serie med kolonner som jeg trenger for hver gruppe, og jeg vil ikke måtte lage dem manuelt for hver enkelt.

Ideelt sett vil jeg importere de forskjellige kolonneoverskriftene og deres underoverskrifter til en fane kalt Enhet 1, og deretter et annet sett med forskjellige overskrifter til en annen fane kalt Enhet 2 og så videre...

Det ville også vært fint å kunne sette opp redaktørene slik at jeg kan bruke kryss og kryss for de forskjellige jobbene, og bestått/meritter/utmerkelse for totalkarakterene.

Til slutt, er det en enklere måte å sette inn flått og kryss i cellene? Et enkelt trykk for å veksle mellom kryss/kryss/tom ville være veldig nyttig!

Takk på forhånd!

Dan
Vedlegg:
Sist redigert: 11 år 7 måneder siden av dansmith9. Årsak: La til bildet på nytt da det var for stort i sin forrige form

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 7 måneder siden #1383 by bert
Besvart av bert på emnet Re: Importer komplekse data
Velkommen dansmith9,

Om komplekse data:
Jeg tror det du trenger er kopieringsfanefunksjonen (trykk og hold på en fane, deretter kopier). Dette lar deg kopiere strukturen til en fane til den samme gruppen , en hvilken som helst annen eller alle på en gang.

Den vil beholde navnet til den opprinnelige fanen, du kan redigere det navnet igjen med et trykk og hold og deretter Rediger.

Så, hva jeg ville gjort: Lag en tom klasse kalt noe sånt som Reference, der du holder kildefanens strukturer og deretter kopierer dem etter eget ønske til målklassene dine.

Et tilleggsalternativ: Hvis hver klasses faner er nøyaktig like , kan du til og med kopiere hele referanseklassen til en ny (fra tavlen trykker du og holder på en klasse og kopierer deretter)

Vi forbereder for vår neste store oppdatering en mallignende funksjon, der du lagrer en klasse eller fane som en mal og deretter importerer den tilbake dit du vil (selv til andre iPads slik at du kan dele oppsettet ditt), men for en " singel"-lærer, "kopier-fanen" jeg beskrev, burde også fungere.

Om redaktørene:

Du kan faktisk velge den raske oppmøtekontrollen som en redaktør (dobbelttrykk på en kolonnes overskrift, deretter Editor), som vil oppføre seg nesten som om du trenger tikk/kryss-veksling (for å fjerne, trykk og hold på en celle, og slett deretter). Dette har den "små" ulempen ved å lure appen til å tro at kolonnen inneholder faktisk oppmøteinformasjon i stedet for noe annet, og det vil vises i oppmøtesammendraget.

Igjen, vi vil forbedre disse redaktørene i vår neste store oppdatering. Vi samler alle tilbakemeldingene fra brukerne våre for å gjøre hver oppdatering imponerende!
Sannsynligvis vil vi legge til en editor som lar deg velge ikonene dine og veksle mellom dem. Tenker fortsatt på det...

Takk for at du kontaktet oss, hvis du føler at noe annet er utelatt, vennligst gi oss beskjed!
Følgende bruker(e) sa takk: dansmith9

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 7 måneder siden - 11 år 7 måneder siden #1435 by dansmith9
Besvart av dansmith9 på emnet Re: Importer komplekse data
Hei, takk for svar - det var veldig nyttig, og jeg tror jeg er nesten der.

Rask spørsmål om overføring av oppsettet til en annen iPad i gjeldende versjon. Hvis jeg tok en sikkerhetskopi av oppsettet mitt, kopierte det tilbake til en annen iPad og gjenopprettet fra det, ville det som gjenoppretting fungere? Eller er den låst til bestemte iPader? Jeg ville prøve det selv, men har ikke en andre iPad til å teste den for øyeblikket.

For det andre har jeg laget mine malkarakterbøker nå, og jeg tror deres enorme størrelse forårsaker noen problemer ved eksport. Det kan ha sammenheng med at jeg bruker en original iPad og at den ikke kan håndtere de store filene, men hvis jeg eksporterer til pdf, krasjer appen eller produserer et ufullstendig bilde som dette:



Jeg prøvde å lage en rapport i stedet, men de lange kolonnetitlene jeg bruker forårsaker sine egne problemer:



Er det en enkel måte å fikse dette på?

Takk!

Dan
Vedlegg:
Sist redigert: 11 år 7 måneder siden av dansmith9. Årsak: Bildene er for store igjen

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 7 måneder siden #1437 by bert
Besvart av bert på emnet Re: Importer komplekse data
Hei dansmith9,

Den sikkerhetskopieringen/gjenopprettingen du nevner vil fungere. Den er ikke låst på noen måte til iPad-en din, du kan miste iPad-en din eller bli ødelagt, og du vil fortsatt kunne gjenopprette sikkerhetskopien til en ny enhet på kort tid.

Om den vedlagte PDF-filen: Det er på grunn av en liten forsinkelse i å tegne alt innholdet på den siden (det er tilsiktet for kompatibilitet med iPad1), bare vent i omtrent 3 eller 4 sekunder før du gjør den PDF-en, og alt skal fungere helt fint.

Om rapporten: Jeg tror det er på grunn av større enn forventet header/subheader, kan ikke gi en enklere løsning enn å forkorte disse tekstene. Vi forbereder en liten oppdatering som vil prøve å forbedre dette problemet (sannsynligvis krymper tekststørrelsen litt...).

Takk

PS: Jeg har nettopp økt den maksimale størrelsen på vedlegg... du bør ikke ha noen problemer med å legge ved bilder i normal størrelse nå!
Følgende bruker(e) sa takk: dansmith9

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 7 måneder siden #1438 by dansmith9
Besvart av dansmith9 på emnet Re: Importer komplekse data
Det er flott - takk. Trenger å lære å ikke forhaste det antikke så mye...

En siste ting – er det noen planer for å kunne lage rapporter for enkeltstudenter? Noe sånt som oppsummeringsruten i studentdetaljene som kan eksporteres og deretter gis til individuelle elever?

PS takk for økningen i bildestørrelsen - forhåpentligvis trenger jeg ikke bruke det for mye nå!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 7 måneder siden #1439 by bert
Besvart av bert på emnet Re: Importer komplekse data
Absolutt, den rapporten/e-posten vil være i vår neste store oppdatering.

Listen over forbedringer på hver versjon er ganske stor (og noen ganger overveldende), og vi er tvunget til å utelate noen funksjoner, ellers ville vi aldri kunne levere.

PS: Om den iPad 1 ... den er fortsatt en fantastisk enhet, vi gjør alle testene våre på de tre iPad-generasjonene slik at den fungerer på dem alle.
Problemet er nå med den nye iOS6 som ikke støtter den... Våre neste oppdateringer vil fortsatt støtte iPad1 til vår aller siste bruker går videre til en ny.
Følgende bruker(e) sa takk: dansmith9

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 6 måneder siden #1618 by dansmith9
Besvart av dansmith9 på emnet Re: Importer komplekse data
Hei,

Jeg har overtalt avdelingen til å kjøpe inn programvaren, og vi begynner alle å bruke trackerne jeg har laget (på iPad 2, så det fungerer mye raskere nå enn på min gamle iPad 1). Det hele fungerer veldig bra, men jeg har akkurat tenkt på en ting til å legge til på ønskelisten min for neste oppdatering.

Ville det være mulig å gjøre det slik at vi kunne ta de bokstavelig talt hundrevis av oppmøtesjekkene jeg har gjort for hver klasse og konvertere dem alle på en gang til den nye typen ikonvekslingsredigering du planlegger? Selv om det gjøres gjennom en redigering av backupfilene på en eller annen måte, eller noe lignende.

Jeg hadde akkurat et fryktelig bilde av at jeg måtte endre alle fremmøtekontrollene manuelt på 3 iPader og mange, mange klasser...

Takk!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 6 måneder siden #1627 by bert
Besvart av bert på emnet Re: Importer komplekse data
Hei dansmith9,
iDoceo er konsekvent mellom oppdateringer, vi legger stor vekt på det.

En oppmøtekontroll (eller faktisk alle data som finnes i en celle) vil alltid forbli uansett hvilken editor du velger (i gjeldende eller fremtidige versjoner).

Ingenting er implementert i nye oppdateringer hvis det utgjør noen form for risiko for tidligere innsatte data...

Husk at for eksempel noen brukere har 10 måneder gamle sikkerhetskopier av data siden iDoceo v1.0, og de kan fortsatt gjenopprette dem i de nyeste versjonene av appen!

Håper det løste spørsmålet ditt!
Hvis noe fortsatt er uklart, bare gi oss beskjed

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.