Legge ved studentoppgaver til karakterbok?

Mer
3 år 1 måned siden - 3 år 1 måned siden #9711 by pauhana658
Legge ved studentoppgaver til karakterbok? ble opprettet av pauhana658
Elsker å spille "Jeg lurer på om idoceo kan..."-spillet. Ni av ti ganger,* kan idoceo!

Her er en jeg jobber med nå...Jeg har satt opp klasser i idoceo og laget en rekke vurderinger med rubrikker i karakterboka. Nå lurer jeg på om det er mulig å laste opp studentoppgaver til hver vurdering for en slags "one-stop shopping" karakteropplevelse. Jeg ber ikke om muligheten til å merke papirene -- ennå. Jeg vil bare ha dem i idoceo.

Er det mulig? Takk!

* Den ene av ti som idoceo fortsatt ikke kan? Synkroniser med Apple Calendar. Elsker å se det lagt til de andre ni tingene, noe som gjør idoceo til en perfekt ti!
Sist redigert: 3 år 1 måned siden av pauhana658.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
3 år 1 måned siden #9713 by pauhana658
Besvart av pauhana658 på emnet Legge ved studentoppgaver til karakterbok?
Jeg har kanskje svart på mitt eget spørsmål...ja, det ER mulig å legge ved filer til individuelle elevoppgaver i karakterboka. Så nå har jeg en måte å laste ned oppgaver fra skolens LMS, merke dem, legge dem ved karakterboken og deretter sende både oppmerket papir og rubrikk til elevene på e-post. Flott!

Det vil imidlertid være kjedelig å laste opp disse papirene. Jeg lurer på om opplasting ikke kunne gjøres på samme måte som hvordan studentbilder lastes opp og legges ved, ved å navngi filene etter elevnavnene og batch-laste dem opp, med bare ett ekstra trinn for å identifisere det relevante oppgavenavnet. Hadde ikke det vært fint!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
3 år 1 måned siden #9714 by bert
Besvart av bert på emnet Legge ved studentoppgaver til karakterbok?
Det er en vanskelig en, men notert. Jeg skal se hva vi kan gjøre
Jeg antar at du vet hvordan du enkelt kan dra og slippe disse filene inn i elevenes celler i iDoceos karakterbok.
Følgende bruker(e) sa takk: pauhana658

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
3 år 1 måned siden #9716 by pauhana658
Besvart av pauhana658 på emnet Legge ved studentoppgaver til karakterbok?
Hmmm, ser ut til å ha truffet en hake i min forestilte prosess for karaktersetting av studentoppgaver. Studenter kan laste opp papirer til idoceo via Connect, men selv om jeg kan sende dem en rapport med poengsum og rubrikk på e-post, ser jeg ingen måte å sende tilbake papirene på e-post sammen med poengrapporten. Dessuten ser jeg ikke hvordan studenter kan få tilgang til sine egne artikler og resultater gjennom connect. Er det mulig?

Jeg antar at jeg manuelt kan legge ved oppgaven til e-posten når jeg sender tilbake poengsummen og rubrikken, men det ville vært fint å bare kunne ha muligheten til å legge ved filer i den oppgaven til e-posten.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
3 år 1 måned siden #9717 by bert
Besvart av bert på emnet Legge ved studentoppgaver til karakterbok?
Alternativet Eksport > E-postrapport vil inkludere studentfiler som e-postvedlegg.
iDoceo Connect er bare én vei for øyeblikket, men vi planlegger å forbedre den i fremtiden
Følgende bruker(e) sa takk: pauhana658

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
3 år 2 dager siden #9734 by pauhana658
Besvart av pauhana658 på emnet Legge ved studentoppgaver til karakterbok?
Jepp, det fungerte! Jeg har nå et sømløst system for å godta studentoppgaver, merke dem, tildele poengsum via en rubrikk og deretter sende alt tilbake til studenten på e-post.

En irriterende flue i salven: MS Word-filer kan ikke merkes i idoceo. Men så har MS Word gjort en karriere ut av å irritere meg med redigerings-/tilgangsproblemer. Jeg vil be studentene om å sende inn pdf-er av papirene sine fra nå av. Tror du idoceo en dag kan få muligheten til å konvertere Word-dokumenter til pdf-er slik at jeg kan merke dem uten å hoppe gjennom MS Word-bøylene?

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
3 år 2 dager siden #9735 by bert
Besvart av bert på emnet Legge ved studentoppgaver til karakterbok?
Kanskje i fremtiden, men jeg er redd en slik konvertering krever en enorm investering både i tid og penger som vi ikke har råd til for øyeblikket. Det er apps/webs bare fokusert på det!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.