Standard-widget

Mer
10 måneder 1 uke siden - 10 måneder 1 uke siden #31023 by Urche0n
Standard-widget ble opprettet av Urche0n
Hallo,
Jeg har oppdaget at jeg kan få standardwidgeten til å vise resultater og karakternivåer på en måte som er *nesten* slik jeg trenger for rapportkort, med litt manipulasjon i excel etter eksport. Jeg har imidlertid lagt merke til at når du eksporterer standardwidgeten til Excel, skjer det to ting. 1) standardnavnene blir avkortet, så hele navnet eksporteres ikkeog 2) kolonneoverskriftene får store heltall satt inn i begynnelsen av standardnavnet.

Jeg er usikker på om jeg kan endre dette, eller om det er en feil. Jeg skal prøve å beskrive oppsettet mitt nedenfor.

Jeg har satt opp en rekke utfall som enten mapper eller oppgaver som følger - legg merke til at mappetittelen er ganske lang, men appen godtar dette uten problemer:
 

For hvert av resultatene jeg ønsker å inkludere som standarder i widgeten, har jeg valgt avmerkingsboksen "Bruk kolonnetittel som standard":
 

Når jeg går tilbake til standardwidgeten min, får jeg nesten riktig utgang, bortsett fra at det lange kolonnenavnet allerede er avkortet i denne visningen:
 

Til slutt, hvis jeg prøver å eksportere denne widgeten til excel, får jeg følgende, som inkluderer de to problemene beskrevet ovenfor:
 

Ser denne ekstraktatferden ut som du forventer, eller kan dette være et problem i programvaren som kan rettes? Er det mulig å få de fullstendige kolonnenavnene til å komme ut i disse excel-eksportene? Jeg tror denne arbeidsflyten kan forenkle kommentarprosessen for rapportkort betraktelig hvis jeg kan få den til å fungere som forventet.

Takk skal du ha!
-J.
 
Vedlegg:
Sist redigert: 10 måneder 1 uke siden av Urche0n.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
9 måneder 2 uker siden #31043 by Urche0n
Besvart av Urche0n på emnet Standard-widget
Er det noen som kan kommentere om disse eksporterte kolonneoverskriftene kan justeres for å ekskludere de store numeriske verdiene i begynnelsen?

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
9 måneder 2 uker siden - 9 måneder 2 uker siden #31044 by bert
Besvart av bert på emnet Standard-widget
Beklager Urche0n, jeg savnet innlegget ditt
Hvis du sender meg en mal for den aktuelle konfigurasjonen, vil jeg lage en løsning for deg.
Fra karakterbokvisningen > Eksporter > Del, sørg for at du velger alle faner, ingen elever og aktiverer alternativet for å inkludere standarder
og send den til support @ idoceo.net

 
Sist redigert: 9 måneder 2 uker siden av bert.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
8 måneder 5 dager siden #31091 by bert
Besvart av bert på emnet Standard-widget
Hei, jeg har sett på dette og det ser ut til at det ikke er noen gyldige koder i standardene du bruker.
Hvis du har en sjanse, send meg et skjermbilde av en enkelt, så kan jeg gi mer informasjon

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
8 måneder 4 dager siden #31094 by Urche0n
Besvart av Urche0n på emnet Standard-widget
Hei Bert,
Det er riktig. Det var ingen gyldige koder satt opp i "standarder"-delen av innstillingene. Jeg har merket av de faktiske oppgavene i karakterboken min som "bruk som standard" og forventer at de vil vises i standardwidgeten. Jeg har siden oppdaget at den eneste måten å vise disse oppgavene som er merket som standarder i widgeten min, er å legge til en vilkårlig standard i seksjonen innstillinger-> standard, sette opp widgeten til å bruke den "standarden", og deretter etter at oppgavene mine vises Jeg kan slette standarden og widgeten fortsetter å fungere.
Jeg har laget to videoer som illustrerer det jeg anser som to forskjellige feil.
Den første er at oppgavene som er satt til bruk som standard, ikke vises med mindre en standard eksisterer i seksjonen innstillinger->standarder, og den andre er hva som skjer når oppgavene som er satt til bruk som standard, eksporteres til Excel (eller til og med når du holder musepekeren over i widgeten, de lange heltallene som vises:

Jeg har også sendt en e-post til Karla om dette, og her er notatene jeg tok med der:

Feil 1: 

Kan ikke få widgeten til å vise standarder på tildelingsnivå, med mindre en global standard allerede er opprettet.
Standarder på tildelingsnivå forblir imidlertid synlige selv etter at den globale standarden er fjernet.
  • 36 sekunder inn i videoen kan du se meg sette opp oppgaver som standard
  • Klokken 1:20 i videoen ser du at jeg prøver å legge til standardwidgeten, uten at det vises noen resultater.
  • Klokken 1:45 legger jeg til en tilfeldig global standard i innstillinger, og plutselig vises oppgavestandardene mine i widgeten.
  • Jeg viste det ikke i videoen, men hvis du gjør det samme og deretter fjerner den globale standarden, vil oppdragsstandardene fortsatt vises riktig i widgeten på sammendragsfanen.  
  • Jeg tror dette automatisk skal vise standarder på oppdragsnivå uten at brukeren må velge en global standard først. Det virker som om widgeten sitter fast og vil ha en global standard valgt før den kan vise noen standarder på tildelingsnivå, men etterpå kan den globale standarden fjernes uten problemer.

Feil 2:  

Når du faktisk har fått standardwidgeten som vises i sammendragsfanen, vil eksportere den widgeten til Excel, produsere de lange heltallsprefiksene mitt første innlegg handlet om.
  • I starten av skjermbildet kan du se når jeg holder musepekeren over standardnavnene, de lange heltallene vises i popup-teksten.
  • På slutten av skjermbildet kan du se den resulterende excel-filen med lange heltall i standardtitlene etter eksport.

Du bør være i stand til å gjengi dette fra en hvilken som helst fersk karakterbok du lager, jeg har vært i stand til å gjengi den konsekvent.
Takk,
-J.
 

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.