Lagintegrasjon: noen tilbakemeldinger + ønsker

Mer
11 måneder 3 uker siden #30956 by Sebastian
Hei Bert og alle andre,
først og fremst enormt takket være Teams-integrasjonen, jeg har ventet lenge på den og elsker den. Det gjør mitt administrative arbeid og karaktersetting mye mer effektivt. iDoceo er veldig smart i måten den gjenkjenner elevene og matcher dem (jeg liker at jeg kan koble eksisterende klasser med Teams, flott funksjon!) og hvordan den konverterer iDoceo-karakterer til det (ufleksible) poengsystemet til Teams. Jeg har imidlertid noen ønsker for fremtidig utvikling for å gjøre det enda bedre:

- iDoceo setter automatisk en forfallsdato én måned inn i fremtiden hvis du publiserer fra iDoceo til Teams. Det ville vært fint om du kan bruke iDoceo forfallsdato (kolonnealternativer) og publisere det på Teams.
- Relatert til det: Jeg har innsett at jeg ikke kan oppdatere noen karakterer uten å sette en ny forfallsdato. Det er litt irriterende. Så i dag har jeg importert en karakter fra Teams til iDoceo, gjort litt merking der og ønsket å publisere oppdateringene mine på Teams. Elevene fikk imidlertid et nytt varsel med ny termin, noe som er irriterende for dem og for meg også. Når du oppdaterer en eksisterende oppgave, ville det være fint om den opprinnelige forfallsdatoen bare kan beholdes.
- Når jeg laster opp iDoceo-karakterene mine på Teams, må jeg fortsatt gå på Teams og klikke på «Zurückgeben» (=retur) slik at elevene får se karakterene sine. Det ville vært kult om jeg kan gjøre alt i ett trinn fra iDoceo.
- Det ville vært fint om du kan importere flere kolonner samtidig, men det er bare en hyggelig å ha. 
– En annen fin å ha ville være å se filene elevene lastet opp. Det er kult at du kan se oppgavebeskrivelsen i kolonnen og tilbakemeldingene i cellene, filene ville også vært kjempebra (for fremtidig referanse).
– Noen elever leverer ikke inn leksene sine. Det ville være nyttig å se et lite ikon for å se hvilke studenter som har eller ikke har levert det arbeidet sitt.

Det var det for nå. Jeg vet ikke om disse forslagene er realistiske, men jeg ville bare gi deg noen tilbakemeldinger. Som jeg har sagt i begynnelsen, er jeg veldig takknemlig for Teams-integreringen, og jeg vil anbefale iDoceo til noen av kollegene mine ettersom hele skolen vår bruker Teams.
Mange takk og velsignelser!
Sebastian

Probiert gjerne meine kleine Korrektur-appen "KURT" for iPad og Mac fra. Sie hilft beim Erstellen individuelle PDF-meldinger og praktiske funksjoner for korrekturprosessen. Dette er komplett gratis for Mac og iPad :)
www.kurt-korrekturen.de (jetzt i V. 4.3)

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 måneder 3 uker siden #30957 by bert
Tusen takk for tilbakemeldingen Sebastian,
Forfallsdatoproblemet på ditt første punkt vil bli behandlet i 8.7.2 tilgjengelig i dag/i morgen.
Jeg får se hva jeg kan gjøre med resten. Jeg har en veldig begrenset sandkasse for å gjøre tester, men jeg tror
det vil ikke være noen problemer

Hvis du savner noe annet, ikke nøl med å poste
Følgende bruker(e) sa takk: Sebastian

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 måneder 2 uker siden #30977 by bert
Når det gjelder "Forfallsdato"-problemet, er det en begrensning på MS Teams side. Du kan ikke oppdatere noen data om "utløpte" oppgaver.
Vår nåværende betaversjon løser dette ved å spørre om du vil at iDoceo skal håndtere forfallsdatoer automatisk

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 måneder 1 uke siden #30982 by Sebastian
Besvart av Sebastian på emnet Lagintegrasjon: noen tilbakemeldinger + ønsker
det er flott å høre, takk for det harde arbeidet. Som jeg har sagt, er Teams-integrasjonen allerede flott, og jeg er også glad for at du allerede har inkludert den første utgaven og lar brukere sette forfallsdatoen i iDoceo :) Ikke stress deg for mye og nyt helgen! :)

Probiert gjerne meine kleine Korrektur-appen "KURT" for iPad og Mac fra. Sie hilft beim Erstellen individuelle PDF-meldinger og praktiske funksjoner for korrekturprosessen. Dette er komplett gratis for Mac og iPad :)
www.kurt-korrekturen.de (jetzt i V. 4.3)

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.