3 Spørsmål: Bytte elever mellom klasser / australsk kalender? / innstillingsvinduet

Mer
1 år 6 måneder siden #30669 by mattpassmore
Hei alle,

Jeg elsker absolutt denne appen - jeg er en forferdelig planlegger og den har vært fantastisk for meg; men jeg har 3 ganske små problemer jeg prøver å løse/omgå

Først (og viktigst av alt) har jeg fått 2 klasser (humaniora) hvor jeg kjører lignende oppgaver osv, men påmeldingen i hver av dem er basert på deres akademiske prestasjoner i matematikk, så noen ganger bytter noen fra den ene klasse til den andre. Er det mulig å kopiere den eleven til den tilsvarende klassen og også sende karakter- og oppmøtekolonnene deres? 

For det andre: er det en måte å sette det opp for det australske skoleåret, som går fra februar til desember? dette er egentlig ikke et problem, men jeg har hatt mindre problemer der jeg har måttet sette opp timeplanen midlertidig inn i juni neste år, og jeg har egentlig ikke klart å få uketallene til å telle

For det tredje: det kan være en feil med appen min, men når jeg åpner innstillingsvinduet, kan jeg ikke enkelt lukke det igjen. 

Beklager at jeg legger alle 3 spørsmålene i 1 innlegg, men jeg ønsket ikke å spamme feeden.

TIA.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 6 måneder siden - 1 år 6 måneder siden #30670 by bert
Hei der,
   Å bytte elever med karakterer og oppmøte er ikke mulig ennå, men det er noe jeg har i mine gjøremål. Det har vært der en stund, men forhåpentligvis kan jeg jobbe med dette snart.
 Jeg antar at begge klassene deler spaltens navn, men jeg er usikker på oppmøte. Er de planlagt på samme dager?
 
  Når det gjelder ditt skoleår, forutsetter ikke iDoceo noen spesielle studieårsperioder. Sørg for at fra/til-datoene er riktige i Meny > Kalender > Legg til kalender.
  Ukenummerene avhenger imidlertid ikke av denne innstillingen, og du kan tilbakestille telleren fra Alternativer > Ukenummer. Hvis du jobber med iDoceos nyeste versjon (8.2.2 på dette tidspunktet), kan du legge til en venteperiode i denne uketelleren, vanligvis i feriesesongen(e)

   Om disse innstillingene trenger jeg litt mer informasjon. Hvis du har en sjanse, send meg et skjermbilde fra appen med et trykk på Hjelp > Støtte og forslag, slik at jeg vet detaljene om versjonene du jobber (iOS/Mac, iDoceo, osv.).

Takk
   
   
Sist redigert: 1 år 6 måneder siden av bert.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 6 måneder siden #30680 by mattpassmore
Tusen takk for at du kom tilbake til meg så raskt. Ja, timene er på samme dag, så oppmøte vil ikke bli påvirket for mye (men jeg kan se hvorfor det kan være et problem hvis de ikke er det). det høres ut som jeg kan sortere kalenderproblemet for neste år, så jeg skal bare sørge for å gjøre det når jeg skal organisere meg.. Jeg løste popup-problemet med innstillinger (jeg så ikke "ferdig" knappen og lette etter en X eller prøvde esc-knappen - skyld på adhd på den  .

Igjen, tusen takk - dette er virkelig en så enkel, men effektiv app for meg. Er det noen sjanse for at du lager en for Android og Windows også? Jeg snakket med en kollega som bruker Windows, men vi kunne ikke finne en versjon for det der.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 5 måneder siden #30681 by bert
Det er usannsynlig. Begge plattformene lider av endemisk piratkopiering siden starten, og jeg har ikke råd til å kaste bort tiden min på den måten.
Jeg er fokusert på å tilby den best mulige opplevelsen på den nåværende plattformen, med mange interessante funksjoner som kommer i stedet for å spre meg for tynn.
Hvis du savner noe annet, ikke nøl med å poste.



 

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.