Fehlzeiten (Doppelstunden), Entschuldigungen und Verknüpfung mit Stundenplan

Mer
3 år 9 måneder siden #8843 by timm4130
Ein tolle og intuitiv App mit wahnsinnig vielen Möglichkeiten. Videre så!

Leider ist der Workaround Fehlstunden festzuhalten und vor allem zu entschuldigen nicht wirklich ansprechend.
Auch die Tatsache, dass Doppelstunden eigenständig als solche markiert werden müssen, lässt sich bestimmt eleganter umsetzen (zB durch eine Verknüpfung mit dem Stundenplan (wie es die Konkurenz schon lange anbietet). So könnte man beim beim.
starter appen med direkte kurs.


Und wenn wir schon bei Verknüpfungen sind: eine zu Evernote/OneNote (wo ich meinen Unterricht plane) wäre auch nett

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
3 år 9 måneder siden #8844 by bert
Takk for tilbakemelding timm4130. Ich werde sehen, var wir tun können. Wir haben großartige Ergänzungen in unserer Roadmap for den Planer und den Zeitplan
Følgende bruker(e) sa takk: timm4130

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
3 år 9 måneder siden #8846 by timm4130
Ich bin ganz neu ved iDocero:
Gibt es irgendwo einen voraussichtlichen Zeitplan der Updates oder Erfahrungswerte, wie oft ein Update kommt?

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
3 år 9 måneder siden #8847 by bert
Wir veröffentlichen seit 2011 regelmäßig oppdateringer.
Følgende bruker(e) sa takk: Sebastian

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
3 år 4 måneder siden #9552 by timm4130
Slik hjelper jeg meg selv.
Men det er litt vanskelig siden du må velge om det er en enkelt- eller dobbelttimes leksjon når du markerer elever fraværende (jeg bruker den røde x-en og en rød 2-er begge med ulik vekt for beregningene helt til venstre) eller fraværende med gyldig unnskyldning (den bokstav og grønt 2).

Som sagt - det ville vært flott om det var en sammenheng mellom timeplanen din og oppmøtet, så iDoceo ville finne ut selv om det er en enkelt- eller dobbelttimes leksjon (noe jeg antar at bare tyske skoler har).
Jeg er sikker på at dette ville hjelpe i det minste oss tyskere :)
Da vil du også ha muligheten til å automatisk åpne iDoceo i den siste klassen
Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.