Beregninger på individuelle kategorier av rubrikkdata

Mer
2 år 7 måneder siden #10010 by llucop
Hei, jeg lurte på om det ville være mulig å utføre beregninger på kategorier innenfor en rubrikk, si for eksempel at jeg har en ukentlig vurdering som har 4 kategorier (sjekk skjermbilde) og jeg vil gjerne trekke ut totaler,gjennomsnitt... på slutten av hver merkeperiode. Er det mulig? Hvordan gjør man det i så fall?

Takk for tiden din.

Ps det kan være en enklere måte å gjøre dette på, og jeg har ikke sett det, kan noen vennligst peke meg i riktig retning? Takk igjen.
Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
2 år 7 måneder siden #10011 by bert
Hei llucop,
Du kan gjøre det med en formel, velge de spesielle kategoriene i rubrikker, men det avhenger av antall rubrikker du planlegger å bruke i karakterboken
Den "offisielle" løsningen ville være å bruke nøkkelferdighetene eller standardene. Du tilordner dem til bestemte kategorier i rubrikken, og resultatene vil automatisk vises i fanen "Sammendrag" i karakterboken.
Fortell meg hvilken av begge du vil at jeg skal forklare mer detaljert

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
2 år 7 måneder siden #10014 by llucop
Hei Bert, jeg har faktisk laget rubrikken og tildelt en standard til hver kategori. Jeg planlegger å bruke denne rubrikken bare i hele merkingsperioden, og derfor vil de beregnede feltene kun være basert på hver av disse kategoriene. Så jeg antar at oppsummeringsløsningen ville være mer passende, selv om jeg gjerne vil vite hvordan begge systemene vil fungere.

Takk skal du ha.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.