Funksjon tillegg eller jeg vet ikke hvordan jeg gjør det

Mer
1 år 6 dager siden #30901 by ajacksonjr52
Se på filen jeg har lagt ved. Jeg har laget en rubrikk. Det er en enkel 4 x 4 rubrikk. Forskjellen er at den siste radens bokser har høyere poengverdier enn de tre første radene. Er det et alternativ i iDoceo for å gjøre dette for hver kategoris bokser, eller eksisterer det ikke ennå? Jeg vet bare hvordan jeg lager en grunnleggende rubrikk i iDoceo at tallene går over de øverste overskriftene i hver kolonne.  

Vennligst hjelp. Hvis det ikke eksisterer, vennligst lag det.
Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 6 dager siden #30902 by bert
Hallo.
 Du kan oppnå denne konfigurasjonen på mange måter.
 Deaktiver alternativet 'samme vekt på alle rader' og tilordne 40 % på den nederste raden og 20 % til resten.
 
Følgende bruker(e) sa takk: ajacksonjr52

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 5 dager siden #30903 by ajacksonjr52
Hvordan vil det bety med spissen som tallene. Jeg trenger å se et eksempel på at det fungerer. Jeg skal prøve det når jeg kommer tilbake til kontoret mitt. Takk skal du ha 

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 5 dager siden #30904 by ajacksonjr52
Hallo?

Jeg er på villspor. Jeg prøvde å lage en testrubrikk. Den nederste raden på bildet mitt...kategorien er verdt det dobbelte av verdien som de tre foregående kategoriene. Hvis eleven mestrer alle kategoriene, bør det totale poenget være av 25. Jeg forstår ikke hvordan det å få det til 40, 20, 20, 20 vil gjøre det ut av tjue-5. Mesterne som er verdt 5 poeng, kommer ut til å være 20. Den siste radens verdier må være 10, 8, 6 og 4. De forrige kategoriene er 5, 4, 3 og 2.
Pluss at jeg har prøvd den prosentvise vektene, og den endrer verdien. Jeg trenger bare at hvert kategorifelt er verdt noe.

iDoceo, kan du gjøre det til et alternativ å gjøre kategorisporene til forskjellige verdier som på bildet nedenfor?
Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 5 dager siden #30905 by ajacksonjr52
Hei Bert,

Jeg måtte leke med den. Jeg måtte fjerne den vektede verdien og la den stå på enkel addisjon. Den nederste raden måtte være 50 % mens de andre måtte ha 25 % prosent. I masterkolonnen måtte det legges sammen til 25 som tilsvarer 100. Jeg forstår ikke hvordan 125% kan få disse tallene. Jeg tror det vil være mye lettere å legge til et alternativ for rubrikker for å gi hver skaffe i kolonne sin egen poengverdi.

For eksempel 

                   Mestere. Møter. tilnærminger. Trenger forbedring
Forskning. 5. 4. 3. 2
Klarhet. 5. 4. 3. 2
Organisere. 5. 4. 3. 2
Bruksanvisning. 10. 8. 6. 4

Dette er hva jeg trenger. Det vil gjøre mye enklere å lage en rubrikk der radene har ulike verdier.

Er dette mulig? Men her er også det jeg gjorde for den nåværende rubrikken.
Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 5 dager siden #30906 by bert
Som jeg nevnte løsningen er allerede der, bare tilordne vekter 40%, 20%, 20%, 20% og denne konfigurasjonen nedenfor.
Vær trygg på at det å utvikle det du foreslår er utrolig dyrere og vanskeligere enn å bruke
denne innstillingene nedenfor. De er ment for det du allerede trenger.

 



 
Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 4 dager siden #30907 by ajacksonjr52
Først, la meg takke deg for tid og innsats for å forklare og vise meg.  

For det andre, takk igjen fordi jeg skal teste dette ut. Jeg så ikke den funksjonen og forsto ikke hvordan jeg skulle bruke den.  

Til slutt, herr Bert, takk for tålmodigheten. Jeg elsker virkelig dette programmet. Jeg pleide å bruke et annet program, og da jeg fant dette og følte det var mer robust, sa jeg til alle lærerkompisene, uansett hvilket land jeg er i, for å få det.

Takk skal du ha!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 4 dager siden #30908 by bert
Takk skal du ha!
Hvis du ikke får resultatene du trenger, ikke nøl med å poste
 

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 3 dager siden #30911 by ajacksonjr52
Hei Bert,

Frykten min kom fra å måtte justere prosentene deres. En annen rubrikk jeg hadde trengt flere rader, og jeg slet med hvordan jeg skulle lage den riktig. Jeg brukte de samme innstillingene, men innser at jeg måtte slette det jeg hadde laget og starte på nytt for at prosentene skulle tilpasses tabellen. Det fungerer fantastisk og jevnt. Takk igjen for din tid og innsats. Jeg har nå det jeg trenger for å fullføre karakteren min!!!!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.