Problemer med planendring

Mer
9 år 7 måneder siden - 9 år 7 måneder siden #4916 by CAReynolds
Problemer med planendring ble opprettet av CAReynolds
To av periodene i timeplanen min er bytte av tidsperioder. Jeg kan endre tidene for begge, men det ser ut til å endre seg bare for den uken. Er det en måte jeg kan endre dem for resten av året? Dessuten ser det ut til å være inkonsekvent. Da jeg gjorde endringen for denne uken, festet det seg for både timeplanen og planleggeren. Men prøver å gjøre endringen denne uken, det fungerte for timeplanen, men reflekteres ikke i kalenderen. Hvordan kan jeg synkronisere disse samt gjøre endringen permanent i både tidsplanen og planleggeren? Legg merke til i vedlegget, fredag ​​viser klassene "Fiolinklubb" og "Gr 4/5 Kearse" endrede tider, men vises i sine opprinnelige posisjoner i planleggeren.
(Og jeg beklager, men jeg ser ikke ut til å poste dette i det aktuelle forumet, det fortsetter å legge ut under kunngjøringer.)
Takk.
Vedlegg:
Sist redigert: 9 år 7 måneder siden av CAReynolds. Årsak: Lagt til detalj og bilde

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
9 år 7 måneder siden #4917 by bert
Besvart av bert på emnet Problemer med planendring
Hei CAReynolds,

Et par avklaringer først:

Tidsplanen, kalenderen og planleggeren vil vise nøyaktig samme informasjon. Klassen, perioden og tidspunktene leses fra samme database. Hovedforskjellen er om de representerer dens tid (dvs. tidsplan) eller perioder (dvs. planlegger) på venstre side.

Strukturen i planlegge er basert på det tid tilordnet hver periode. Hvis tidspunktet for en bestemt blokk endres, vil det vises tidligere eller senere i planen. Periode-parameteren har derimot ingen effekt på tidsplanen.

De planner er basert på det Periode parameter. Du kan faktisk tenke på en periode som en "Rekke i planleggeren". Rekkefølgen på perioder i planleggeren er alltid den samme, klokkeslettet vises, men det vil ikke påvirke radposisjonen.

Du vil se periodenavnene her: Innstillinger (på linjalen) > Planlegger og du kan gi nytt navn til "Periode 5" til "Lunsj eller til "Periode 14", men rekkefølgen vil ikke endres.

Nå, hvis du ønsker å bytte tidsperioder og faktisk endre rekkefølgen i planleggeren, må du endre Periode parameter.

Advarsel: Spoiler!


Når du har den uken riktig konfigurert, trykker du på Kalender (på linjalen), Ukemodus, velg den aktuelle uken i kalenderen på venstre side, trykk på Automatisk kopiering og ferdig
Du bør lage en rask sikkerhetskopi (Sikkerhetskopiering - på linjalen) i tilfelle du ønsker å gjenopprette din tidligere konfigurasjon.

Jeg håper dette hjelper!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.