Handleidingen

Meer
9 jaar 10 maanden geleden #4574 by Slater
Handleidingen werd gemaakt door Slater
Weet iemand toevallig een goede set YouTube-clips of iets met meer details over het gebruik van idoceo? Ik vind de handleidingen erg frustrerend omdat er niet genoeg details zijn en ik ben niet erg technisch! Zou heel geweldig vol zijn! :)

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 10 maanden geleden #4576 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Handleidingen
Hallo Sslater,
Is er een bepaald probleem waarover je die tutorial zou willen hebben?
je zult vind hier enkele tutorials op youtube door Tim Boudreau
Maar als je ons in de instructies laat weten wat er verbeterd kan worden, gaan we eraan werken!

Met vriendelijke groet

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 10 maanden geleden #4577 by Slater
Beantwoord door Slater over onderwerp Handleidingen
Hoi Bert, bedankt voor alle hulp. Ik weet niet zeker of ik het genoeg begrijp om het hier uit te leggen! Ik heb geprobeerd mijn schema te configureren en het blijft andere klassen wissen wanneer ik probeer er een toe te voegen! Ik denk dat ik ergens mijn lestijden verkeerd heb ingesteld maar geen idee hoe ik dit kan veranderen? Ik heb de perioden onder instellingen gecontroleerd en ik heb 8 perioden over (5 lessen, pauze en lunch - ik weet dat dit er maar 6 zijn, maar er staat 8 ...) Ik heb toen pauze en lunch uitgebroed. Maar als ik dan in mijn rooster ga zijn de lessen anders?

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 10 maanden geleden #4578 by Slater
Beantwoord door Slater over onderwerp Handleidingen
En mijn agenda lijkt niet te linken met mijn planner?! arrgghhh!!!! Ik kom van een grote middelbare school en het hele personeel (ongeveer 200 leraren) heeft nieuwe ipads gekregen. Ik probeer ze ervan te overtuigen dat dit de weg vooruit is, maar ik begrijp er zelf niet genoeg van om zelfs maar te proberen het ze te leren zodat we de APP voor iedereen kunnen kopen. Daarom heb ik je een week of wat geleden een e-mail gestuurd om te vragen of je iemand kent die hiervoor een opleiding kan geven.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 10 maanden geleden #4579 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Handleidingen
Ja dat herinner ik me! Laten we stap voor stap gaan en ons eerst concentreren op het schema. Ik licht dit graag uitgebreid toe.

De kalender zal de volgende zijn en is vrij eenvoudig als je eenmaal de essentie kent. De planner geeft gewoon weer wat er in de kalender of planning is gedaan, de informatie komt van dezelfde plek, maar dat bewaren we voor later, maak je daar geen zorgen over.

Ik zou eerst moeten weten met wat voor schema je werkt, of het een combinatie van week A - week B is, een enkele week of een rare roterende cyclus van 6 tot 9 dagen. Ik gok dat het week A/B is, maar bevestig alstublieft!

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 10 maanden geleden #4580 by Slater
Beantwoord door Slater over onderwerp Handleidingen
ja het is een cyclus van twee weken. Ik heb ook tussen de 2 verschillende werkmodi gewisseld als dit helpt?! want ik kreeg te horen dat de compacte modus gemakkelijker te gebruiken is, maar ik heb de planner nodig!

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 10 maanden geleden #4581 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Handleidingen
Als je de planner nodig hebt, vergeet dan de compacte modus, zorg ervoor dat je nu in de volledige modus bent!

De eerste stap: het maken van uw lessen.
U moet uw lessen gereed hebben om het schema te configureren. U kunt eenvoudig lege klassen toevoegen, maar zonder studenten (hoofdscherm > Toevoegen > Klas > Typ een naam) of importeer echte studenten met een XLS- of CSV-bestand.
Ik stel voor om eerst lege klassen toe te voegen, zodat je meteen door kunt gaan naar de volgende stap. Studenten kunnen later aan elke klas worden toegevoegd.


Tweede stap: Week A invullen in het rooster
Tik op Schema (op de liniaal) en veeg nu naar links of rechts om de eerste A-week in je cyclus te vinden. Dit kan elke week zijn, laten we aannemen dat dit de huidige is.

Tikken & vasthouden onder maandag en Toevoegen. Vul de juiste Klasveld, Periode en Tijden
Het essentiële veld hier is Periode. Zorg ervoor dat je de periode elke keer verlengt, anders vervangt het het vorige tijdsblok.
Het maakt niet uit of die perioden niet overeenkomen met uw werkelijke menstruatie. Met onze volgende update kunt u die namen wijzigen.

Heb je je maandag klaar, vul dan de rest van de week in.

Laat me weten of je het goed hebt, dan gaan we naar de volgende stap

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 10 maanden geleden #4582 by Slater
Beantwoord door Slater over onderwerp Handleidingen
lol dit is als idoceo voor dummies ;) Bedankt hiervoor! Dat is allemaal goed & gedaan!

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 10 maanden geleden #4583 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Handleidingen
Geweldig!
Volgende stap: Jouw week B
Veeg met uw vinger naar links zodat het schema de volgende week toont. Het moet leeg zijn, zorg ervoor dat maandag de juiste datum heeft hieronder.

En geen verrassingen hier ... nu moet je je week B-schema configureren, met dezelfde stappen die eerder zijn uitgelegd.

Het vervelende deel is voorbij, laten we nu naar de Agenda (kraan Agenda op de liniaal).

Je zou nu de kalender in zicht moeten hebben, en je WeekA en B in blauw geverfd, terwijl de rest van de kalender leeg is.
In deze stap repliceren we de weken die je hebt geconfigureerd naar de rest van de kalender, zorg ervoor dat je hebt geselecteerd Weekmodus en selecteer je week A op de kalender.
We werken eerst met week A en daarna met B

Eenmaal geselecteerd, zou u aan uw rechterkant het schema moeten zien dat u in onze vorige stappen hebt voorbereid.
Tik op Automatisch kopiëren en zorg ervoor dat je 'Herhaal elke' selecteert 2 weken' Dit is essentieel!

De kalender zou er nu min of meer uit moeten zien als een blauwe zebra, met blauwe strepen die uw week A vertegenwoordigen, en lege strepen, die onze week B zullen bevatten met onze volgende stap.

Selecteer nu je Week B in de kalender, tik op Automatisch kopiëren, 'Elke 2 weken herhalen', weer belangrijk en Klaar.

Hoop dat je zo ver bent gekomen! Ik ben me ervan bewust dat het in het begin ontmoedigend lijkt, we zullen aan die tutorials blijven werken en dit gemakkelijker maken in onze volgende updates.

Met dit alles zou u nu de kalender correct moeten hebben geconfigureerd en de planner ook.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 10 maanden geleden #4584 by Slater
Beantwoord door Slater over onderwerp Handleidingen
Oké, dus ik heb nu wat technische problemen... Ik was bij je laatste stap toen mijn iPad wiebelde en we moesten resetten naar de fabrieksinstellingen. Ook al heb ik een back-up gemaakt, het had mijn lessen opgeslagen, maar niet het schema, dus moest ik teruggaan en opnieuw invoeren. Zojuist gedaan en je instructies gevolgd om de cyclus op de kalender in te stellen. Ik realiseerde me dat ik eerst vakantiedata moest invoeren, dus moest ik de kalenderdatums wissen die ook mijn planning gewist, dus moest ik opnieuw invoeren.

Zet het allemaal opnieuw in (eerst vakanties toevoegen aan de kalender) en realiseerde me dat toen ik mijn cyclus van 2 weken toevoeg het niet werkte rond de feestdagen, dus ik moest kalenderdatums weer wissen en ben opnieuw mijn planning kwijtgeraakt ... Zeer frustrerend . Heb geduld met me en ik zal het schema opnieuw invoeren, maar zou wat hulp kunnen gebruiken bij het opzetten van een cyclus, rekening houdend met vakanties.

Ik denk dat ik technologie vervloekt ben! ;)

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.