Cijfers vergelijken met doel

Meer
10 jaar 11 maanden geleden #3031 by Dkookster
Cijfers vergelijken met doel werd gemaakt door Dkookster
Hi
Ik heb de app gedownload en speel ermee voordat ik tijd investeer in het opzetten van mijn lessen. Momenteel gebruik ik Excel voor mijn huidige klascijfers en ik ben erg goed in het gebruik van formules om de meeste analyses uit te voeren en wil niet overstappen als ik de cijfers niet kan analyseren.
Is er een vergelijking met functie? D.w.z. mijn student heeft een doel van een A en krijgt een B, dus ik wil kunnen zien dat ze een cijfer onder het doel heeft en dit koppelen aan de celkleur.
Bedankt

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
10 jaar 11 maanden geleden - 10 jaar 11 maanden geleden #3033 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Cijfers vergelijken met doel
Welkom Dkookster,
We proberen juist Excel-formules te vermijden, zodat niet-spreadsheet-savvy gebruikers de cijferlijst van iDoceo kunnen beheren. Mogelijk vindt u in dat aspect enkele beperkingen. Onze volgende grote update, 3.0, zal verbeterde berekeningen en voorwaarden toevoegen volgens de suggestie van onze gebruikers. Als u vertrouwd bent met Excel-spreadsheets, raad ik u aan om er in ieder geval bij te blijven totdat de update beschikbaar is.
Wat u echter nodig heeft, kan al worden geconfigureerd, hier de stappen.
In het eerste voorbeeld wordt de kleur van de cel automatisch toegewezen, afhankelijk van de markering. De kolom heeft een cijfertype dat we voor dit doel hebben gemaakt, genaamd A tot F met kleuren.
Hier de afbeeldingen:
Het volgende voorbeeld, als uw doelcijfer niet hetzelfde is voor alle studenten, wat ik begrijp dat hier het geval is, vereist het toevoegen van twee nieuwe kolommen. Een kolom die we een naam zullen geven 'doelwit' en een balanskolom die zowel het doel minus het verkregen cijfer zal vergelijken.
Het resultaat wordt weergegeven als een percentage (cijfer van 0 tot 100 met kleuren), maar u kunt elk ander cijfer toepassen.
Deze eerste afbeelding toont de configuratie van de berekeningskolom Hier de configuratie van onze 'Van 0 tot 100' kwaliteit, met kleuren. In principe is een waarde kleiner dan 0 rood geverfd en groter dan 0 is groen.
En hier het eindresultaat


Aan de andere kant kunt u iDoceo nog steeds gebruiken om de voortgang en cijfers van uw leerlingen bij te houden, en op elk gewenst moment naar Excel exporteren om de berekeningen aan te vullen. Exporteren naar Excel is slechts twee klikken verwijderd.
Laatst bewerkt: 10 jaar 11 maanden geleden door bert.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
10 jaar 11 maanden geleden #3034 by Dkookster
Beantwoord door Dkookster over onderwerp Cijfers vergelijken met doel
Hallo Bert
Bedankt voor de snelle reactie. Wat u suggereert, is niet helemaal wat ik zoek, omdat ik wil dat de vergelijkingskolom bijvoorbeeld 0 zegt als op doel, -1 als één cijfer lager is, 1 als een cijfer hoger is, enz. Meestal met behulp van uw methodologie kan ik dit doen als ik negeer %, dwz. Ik heb een cijferschema opgesteld dat een A* tot 8(%), A tot 7 (%), B tot 6 (%) en zo verder stelt. Dus mijn vergelijkingskolom heeft nu het aantal gradenverschil. Een leerling met een A* als doel en een A* in een toets heeft nu een 0 in de vergelijkingskolom. Als dit het beste werk is, is het een beetje onhandig, maar het werkt voor zover ik kan zien MAAR ik kan niet echt zien hoe ik de cel met een 0 groen kan krijgen, dat wil zeggen. op doel. 0 lijkt standaard op rood te staan ​​in de cijferschema's.
Erg bedankt

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
10 jaar 11 maanden geleden #3049 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Cijfers vergelijken met doel
Hallo Dkookster,
Je zou elke kleur aan elke waarde moeten kunnen toewijzen, zou je een screenshot van je berekening willen bijvoegen, als er pijlen op het scherm staan?
Als uw eindresultaat in numerieke vorm wordt weergegeven, moet de kleurconfiguratie drie items hebben, de eerste wanneer de waarde kleiner is dan 0 , een tweede wanneer de waarde 0 is en een derde wanneer deze groter is dan 0.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.