Maak de Mac-app meer Mac-achtig - bijv. snelkoppelingen, verbeter het gebruik van de return-toets

Meer
3 jaar 5 maanden geleden #9416 by Sebastian
Hallo beste iDoceo-Team,
Ik heb zojuist de Mac-app van iDoceo gekocht, omdat ik mijn beoordeling en planning graag op de Mac doe - ik ben veel sneller dan op een tablet met mijn trackpad en toetsenbord.

Hoewel ik de geweldige functionaliteit van iDoceo leuk vind, ben ik een beetje teleurgesteld in de bruikbaarheid ervan. De Mac App voelt niet echt als een native Mac-App, maar als een 1:1 kopie van de iPad-App. Dit is wat ik bedoel:
- er zijn geen sneltoetsen (bijvoorbeeld om een ​​nieuwe kolom toe te voegen of een cijfer te verwijderen) en er zijn geen manieren om er een te definiëren
- als ik de return-toets indruk nadat ik een cijfer heb ingevoerd, gaat het niet naar het volgende cijfer. In plaats daarvan moet ik op de tabulatortoets drukken. Dit is eigenlijk best vervelend en kost me veel tijd bij het invoeren van cijfers.
- waarom moet ik op de blauwe knop "Voltooien" klikken als ik cijfers typ of de aanwezigheid controleer? Het is een beetje vervelend om dat te doen. Ik klik liever ergens in het venster om pictogrammen of andere opties te sluiten.
- de menu's en alle pop-upvensters voelen erg iPad-achtig aan. Waarom is er geen "annuleren" en "oke/opslaan" knop onderaan een venster. Waarom moet ik altijd op de x in de rechterbovenhoek klikken om een ​​venster op te slaan/te sluiten?
- de klassieke menubalk die in iDoceo wordt gebruikt, is erg minimalistisch en zou wat meer opties kunnen gebruiken (bijvoorbeeld een cijfer toevoegen dat dan als snelkoppelingen kan worden gebruikt (zie hierboven).

Ik hoop dat je mijn punten ziet. Ik ben echt dol op je app, maar zou hem graag efficiënter willen gebruiken. Simpele dingen zoals het veranderen van het gedrag van de return-toets (zelfs als deze alleen als optie wordt aangeboden in de instellingen) zouden mijn gebruik van iDoceo enorm verbeteren!
Laat me weten wat je ervan vindt en wat er op de planning staat!
Vele groeten
Sebastian

Probiert gerne meine kleine Korrektur-app "KURT" voor iPad en Mac aus. Sie hilft beim Erstellen individueller PDF-Rückmeldebögen en hat viele praktische functies voor de Korrekturprozess. Het is een complete kostenlos voor Mac en iPad :)
www.kurt-korrekturen.de (jetzt in V. 4.3)
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: Loewe1000

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 5 maanden geleden #9417 by bert
Bedankt voor de feedback Sebastiaan. Veel van deze beperkingen zijn te wijten aan Apple's gebrek aan tools (voornamelijk toetsenbordbediening) en we zullen de Mac-versie blijven verbeteren zodra dit technisch mogelijk is.

We moeten eerst blijven werken aan alle nieuwe compatibiliteitsproblemen die elk jaar worden geïntroduceerd met iOS13,14, Big Sur, Catalina en een lange etc!

Je zou geen moeite moeten hebben om op enter te tikken en naar het volgende leerjaar te gaan. Het hangt af van de knop voor de bewerkingsrichting die u in deze afbeelding ziet. Is het goed ingesteld?


bijlagen:

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 5 maanden geleden #9419 by Sebastian
Hallo Bert, bedankt voor je snelle antwoord. Ik kan me alleen maar voorstellen hoe moeilijk al deze technische en compatibiliteitsproblemen kunnen zijn! Bedankt voor je inzet, als docent waardeer ik dat enorm. Het is goed om te weten dat je de Mac-versie blijft verbeteren.

Natuurlijk ben ik op de hoogte van de edit richting knop, maar zelfs als deze aan staat werkt het niet echt. Allereerst lijkt het alleen te werken als het numerieke toetsenbord is geactiveerd. Als ik een andere bewerkingsmodus heb, zoals "Tekst", "Tekst met pictogrammen" of "Grade Selector", werkt het indrukken van Return niet erg goed - ja, het gaat wel naar het volgende leerjaar, maar ik kan niets in het cijfer typen. Ik moet mijn muis naar het rechter veld bewegen, erop drukken en dan kan ik weer op return drukken. Als je me niet gelooft, kijk dan zelf maar. Eigenlijk zou ik graag cijfers typen zoals een Excel-lijst - cijfer → terug -> cijfer → terug enz.

Probiert gerne meine kleine Korrektur-app "KURT" voor iPad en Mac aus. Sie hilft beim Erstellen individueller PDF-Rückmeldebögen en hat viele praktische functies voor de Korrekturprozess. Het is een complete kostenlos voor Mac en iPad :)
www.kurt-korrekturen.de (jetzt in V. 4.3)

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 5 maanden geleden #9420 by bert
Als je niet met pictogrammen werkt, heb je dan geprobeerd om tekst te typen die je nodig hebt en met de pijltjestoetsen naar de volgende cel te gaan?
Het belangrijkste punt was om het gebruik van de muis helemaal te vermijden. Laat me weten of je het kunt proberen.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 5 maanden geleden #9422 by Sebastian
Ja, de pijltjestoetsen werken als vervanging voor enter. Het gebruik ervan in plaats van de return-toets is een beetje vervelend omdat het voor mij niet natuurlijk/normaal aanvoelt als ik twee handen gebruik.
Positiever: "Tekst met pictogrammen" lijkt te werken zoals ik het wil. Ik kan niet echt zien wat er is veranderd, maar nu kan ik gewoon typen, terugkeren, typen, terugkeren. Ik ben hier echt blij mee :)

Nog vijf kleine toevoegingen/wensen met betrekking tot de Mac:
1. Het zou een cijfer zijn als de cijferkiezer ook zou reageren op cijfers of letters die op het toetsenbord worden getypt (bijv. A → A; 2 → 2),
2. Bij het toevoegen van een kolom zou het fijn zijn als de cursor al in de titel staat. Ik moet dit handmatig doen, hoewel ik denk dat 90% van de mensen ook een titel zou willen toevoegen bij het toevoegen van een kolom.
3. Je zou een deel van de bewoordingen op de Mac moeten veranderen. Ik lees vaak het woord "tikken" of zie een handgebaar - deze dingen bevestigen mijn vermoeden dat de Mac-app erg iPad-gebaseerd/iPad-achtig lijkt.
4. CMD+A voor het selecteren van alles lijkt niet te werken.
5. De escape-toets zou geweldig zijn als ik gewoon een venster wil verwijderen / sluiten / annuleren (bijvoorbeeld bij het toevoegen van een kolom en dan van gedachten veranderen)

Maar dit zijn kleine dingen. Eigenlijk moet ik zeggen dat hoe meer ik aan de app raak, hoe leuker ik hem vind. Ik kwam net te weten over de magische integratie van iDoceo Connect-beoordelingscijfers in mijn cijferlijst. Hoe cool is dat? Ik wil dit zeker uitproberen en mijn leerlingen een digitale woordenschattest laten schrijven op onze school-iPads.

Ik kijk uit naar meer veranderingen op de Mac binnenkort en bedankt voor de geweldige app! Ik zal het aanbevelen aan mijn mede-leraren :))

Probiert gerne meine kleine Korrektur-app "KURT" voor iPad en Mac aus. Sie hilft beim Erstellen individueller PDF-Rückmeldebögen en hat viele praktische functies voor de Korrekturprozess. Het is een complete kostenlos voor Mac en iPad :)
www.kurt-korrekturen.de (jetzt in V. 4.3)

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 5 maanden geleden #9431 by Sebastian
sorry voor het weer vervelend, maar om een ​​aantal vreemde redenen werkt het typen van cijfers direct na het indrukken van return niet meer. Ik zie het tekstvak een fractie van een seconde actief (zichtbaar door de oranje lijn eromheen) om daarna direct inactief te zijn (en daardoor niet direct cijfers te kunnen ontvangen). Gisteren bleef de box actief, vandaag niet. Ik denk dat dit een bug kan zijn. Ik hoop dat je het in de volgende release kunt oplossen.

Probiert gerne meine kleine Korrektur-app "KURT" voor iPad en Mac aus. Sie hilft beim Erstellen individueller PDF-Rückmeldebögen en hat viele praktische functies voor de Korrekturprozess. Het is een complete kostenlos voor Mac en iPad :)
www.kurt-korrekturen.de (jetzt in V. 4.3)

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 5 maanden geleden #9432 by bert
Tuurlijk, het lijkt op een bug van Apple. Als je de kans hebt, stuur me dan een korte schermopname naar support @ idoceo.net zodat we ze op de hoogte kunnen stellen.
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: Sebastian

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 5 maanden geleden #9433 by Sebastian
Dat heb ik net gedaan! :) Bedankt om dat te onderzoeken. Laat me weten of de opname helpt. Het is moeilijk te zien, maar als je goed oplet zie je de oranje rand een fractie van een seconde.

Probiert gerne meine kleine Korrektur-app "KURT" voor iPad en Mac aus. Sie hilft beim Erstellen individueller PDF-Rückmeldebögen en hat viele praktische functies voor de Korrekturprozess. Het is een complete kostenlos voor Mac en iPad :)
www.kurt-korrekturen.de (jetzt in V. 4.3)

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
2 jaar 11 maanden geleden #9785 by Sebastian
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem met "tekst met pictogrammen" die ik gebruik voor Duitse cijfers (2+,2,2- etc.). Ik heb het probleem echter kunnen beperken: telkens wanneer iDoceo automatisch naar beneden scrolt (wanneer je een aantal cijfers hebt ingetypt en de volgende leerling bovenaan het scherm staat, als je begrijpt wat ik bedoel...), cursor staat niet meer in het tekstvak. Als de app niet scrollt, dan werkt het prima. Dus een tijdelijke oplossing zou zijn om gewoon "uit te zoomen" (bijvoorbeeld 50%), zodat de app niet meer scrolt.
Ik heb dit geschreven voor mensen die soortgelijke problemen hebben en voor de ontwikkelaars om er indien mogelijk naar te kijken :)

Probiert gerne meine kleine Korrektur-app "KURT" voor iPad en Mac aus. Sie hilft beim Erstellen individueller PDF-Rückmeldebögen en hat viele praktische functies voor de Korrekturprozess. Het is een complete kostenlos voor Mac en iPad :)
www.kurt-korrekturen.de (jetzt in V. 4.3)

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.