Enkele ideeën over leerbehoeften, huiswerk en automatisering

Meer
8 jaar 10 maanden geleden #5570 by Ben_E
Hoi,

Ik ben dol op de nieuwste versie van iDoceo, en ik weet dat verschillende van mijn collega's dat ook zijn!

Ik heb een paar ideeën:
  1. Als je eenmaal je begin- en einddatum voor je schooljaar hebt gedefinieerd in de kalenderweergave, zou het erg fijn zijn om op een knop te kunnen drukken die is gemarkeerd met "vooruit rollen", waarmee je groepen kunt selecteren waaraan je volgend jaar blijft lesgeven, dwz die op tweejarige opleidingen. Als het dan de aanwezigheidsgegevens zou kunnen laten vallen, maar je wel testgegevens kunt overdragen, bijvoorbeeld alles wat je hebt gemarkeerd in de studentenoverzichtsweergave, naar het volgende jaar, zodat je een overzicht hebt over de hele cursus.
  2. Is er een mogelijkheid van een SEN-toggle op de studentgegevens? Het zou handig zijn om in het cijferboek de studenten te markeren die extra tijd en/of rustpauzes hebben. Het zou ook handig zijn voor die schakelaar om vervolgens een herinnering te activeren bij het toevoegen van bronnen aan de groep dat alle gewijzigde bronnen ook moeten worden toegevoegd, bijvoorbeeld "Deze groep bevat studenten met specifieke leerbehoeften, vergeet niet om aangepaste bronnen toe te voegen."
  3. Huiswerkrooster - gebruik de roosterweergave om aan te geven welke lessen in je rooster degene zijn waarin je huiswerk moet maken (ik weet dat niet elke school een huiswerkrooster heeft, maar de meeste lijken dat wel te hebben, tenminste hier in het VK). Als je dan in de planner bent, zie je in het venster dat verschijnt om je lesnotities in te voegen een extra stukje onderaan voor huiswerk, plus een kleine datumkiezer, met de mogelijkheid om gewoon "Volgende les" te zeggen.
  4. Toegevoegde bonus aan het huiswerkidee - een kleine schakelaar op het huiswerkvenster - als je het omdraait, wordt er een nieuwe cijferboekkolom gemaakt met de tekst "Huiswerk" met de lesdatum automatisch ingevoegd en een generieke Ja/Nee-instelling, die kan worden gewijzigd in een cijfer op tien, of een tekstcijfer enz. Met andere woorden, op dezelfde manier als het automatisch toevoegen van een aanwezigheidskolom, wordt een specifieke kolom voor u ingesteld.
  5. Kan op het gebied van het automatiseren van dingen automatisch een kolom voor aanwezigheid worden gemaakt of vernietigd voor een groep door lessen toe te voegen of te verwijderen in het schema? Combineer dat met automatisch sorteren van kolommen op datum (of in ieder geval een schakelaar hiervoor) en de cijferlijst wordt een stuk soepeler in gebruik.

Sorry als dat dingen is die erin zitten die ik nog niet heb ontdekt, ik vind het echt leuk om het te gebruiken en ik denk dat versie 4 lichtjaren voorloopt op elke andere leraar apps Ik ben tegengekomen!

Bedankt, Ben

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
8 jaar 10 maanden geleden #5577 by bert
Bedankt voor het inzicht Ben. Ik zal kijken wat we kunnen toevoegen in onze volgende update, ik heb uw verzoeken aan onze lijst toegevoegd.
Wat betreft de optie 'doorrollen'.
Als mogelijke oplossing zou u een duplicaat van een klas kunnen maken (hoofdscherm, een klas ingedrukt houden, kopiëren). U zou dan kolommen en tabbladen moeten verwijderen, maar het kan handig zijn.

Wat betreft de schakelaar 'SEN'.
De meeste gebruikers voegen een pictogram toe naast leerlingen (houd ingedrukt > leerling > pictogram) of schilderen de volledige rij om dat bij te houden. Het is geen schakelaar - of een mooie oplossing - maar het kan helpen!

Huiswerkrooster, punten 3 en 4

. Dat is genoteerd. Ik houd je op de hoogte van onze voortgang voor het geval je feedback wilt geven voor de officiële release.

Als je nu op de planner tikt en vasthoudt, kun je naar de 'volgende les' gaan

De automatische aanwezigheidskolommen is iets wat we in gedachten hebben. Eens kijken of deze versie 4 succesvol blijkt te zijn in de app store, we krijgen genoeg goede reviews en we kunnen er aan blijven werken!

Als je nog iets mist, aarzel dan niet om te posten.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.