Kolomkoppen

Meer
4 jaar 11 maanden geleden #8072 by Wiskunde
Kolomkoppen werd gemaakt door Wiskunde
Hallo Bert,

Ik heb een notitieboekje van vorig jaar met datums in de kolomkop. Voor elke dag van het studiejaar is er een kolom. Ik wil het opnieuw gebruiken, maar verander uiteraard de datums naar het huidige jaar. Als u ze handmatig wijzigt, betekent dit dat u het bijna 200 keer moet doen. Is er een snelkoppeling?

Ook toen ik probeerde de kolomkop handmatig te bewerken, verwachtte ik dat de datum de datum in de kolom zou zijn, zodat ik het jaar zou kunnen verschuiven, maar helaas wordt de datum van vandaag weergegeven en wordt het veranderen van de datum te vervelend. Help alsjeblieft!

vriendelijke groeten
WiskundeBuzz

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
4 jaar 11 maanden geleden #8073 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Kolomkoppen
Hallo Mathsbuzz,
Datums kunnen niet in bulk worden gewijzigd, omdat ze in de volgende jaren niet noodzakelijkerwijs overeenkomen met een bepaalde volgorde.
Als dit helpt, kun je de datums van alle kolommen in bulk verwijderen: vanuit de cijferlijstweergave > Extra > Kolommen > Alles > Bewerken > Datum, maar de volgende stap van het toewijzen van je datums zal niet eenvoudiger zijn.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
4 jaar 11 maanden geleden #8075 by Wiskunde
Beantwoord door Wiskunde over onderwerp Kolomkoppen
Hallo Bert,

Bedankt voor het antwoord. In de datums hoef ik alleen het jaargedeelte te wijzigen. Dus 04/05/2018 moet worden gewijzigd in 04/05/2019. Ik weet zeker dat je een manier kunt bedenken. Zelfs als de datum wordt weergegeven als 04/05/2018 wanneer ik probeer te bewerken, zal het vrij eenvoudig zijn om het jaar te veranderen.

Nog een vraag - is het mogelijk om het veld "Kolomkop" uit meerdere kolommen te wissen?

Bedankt
WiskundeBuzz

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
4 jaar 11 maanden geleden #8079 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Kolomkoppen
Ik ben bang dat het op dit moment niet kan.
Als u kolommen in bulk wilt maken, volgens uw schema:
- Configureer eerst een favoriete kolom (kolom toevoegen > Favoriet) met de gewenste configuratie
- Kolom toevoegen > Meerdere kolommen > Favoriet om de start-/einddatums te kiezen

iDoceo maakt een nieuwe kolom - met de configuratie van de favoriet - voor elke dag waarop je les is gepland.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.