kolom verwijderen waardoor andere kolommen worden verplaatst :-O

Meer
10 jaar 2 maanden geleden #4375 by Kathleen
Hallo Bert,

Ik heb onlangs gemerkt dat wanneer ik een kolom van een cijferlijstpagina verwijder,* kolommen in de buurt vaak naar een ander gebied op dezelfde pagina springen. Ik dacht eerst dat ik per ongeluk de verkeerde kolom had gewist, maar dat is niet zo. Het gebeurt op precies hetzelfde moment dat de geselecteerde kolom wordt gewist, maar het gebeurt niet elke keer dat ik een kolom wis. Ik heb niet kunnen vaststellen of het alleen in bepaalde situaties gebeurt, of dat het willekeurig is.

Wat het ook is, het gebeurde niet eerder. Heeft iemand anders dit vreemde (en enigszins zorgwekkende) gedrag opgemerkt? (Ik wil natuurlijk geen gegevens verliezen.)

Aangezien het pas onlangs is begonnen, vraag ik me af of het verband houdt met de laatste update van het besturingssysteem, zoals het vreemde cameragedrag dat in een ander recent bericht van een andere gebruiker wordt genoemd (de camerazoeker in iDoceo is ook begonnen de afbeelding 90 graden te draaien, maar de resulterende foto is correct georiënteerd).

Kathleen
*Ik verwijder de kolommen door 'wissen' te kiezen in het pop-upmenu dat verschijnt wanneer ik bovenaan een kolom tik en vasthoud, voor het geval dat een aanwijzing zou kunnen zijn voor wat er aan de hand is

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
10 jaar 1 maand geleden #4376 by bert
Hallo Kathleen,
Probeer dit eens: van de tools knop op de bovenste balk / Kolommen / Wijzig de positie van een kolom , tik op OK. Herhaal het proces en plaats het terug op zijn plaats.
Dit zou de huidige positie van al uw kolommen moeten consolideren en het verwijderen van kolommen zal (hopelijk) andere niet veranderen.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
10 jaar 1 maand geleden #4377 by Kathleen
Bedankt Bertje.

Ik zal dat proberen en kom er bij je op terug... Nadat ik klaar ben met mijn rapportkaarten :)

(Ik weet dat ik minder groepen en studenten heb dan de muziekdocenten op deze lijst, maar ik moet de komende week ongeveer 500 cijfers inleveren, voor ongeveer 250 studenten. Ik kan je niet zeggen hoeveel het gebruik van iDoceo mijn werk leuker maakt beheersbaar. Bedankt voor het maken van zo'n handige app!)

Kathleen

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.