hoge precisie berekeningen

Meer
3 jaar 8 maanden geleden #8857 by tomka
hoge precisie berekeningen werd gemaakt door tomka
Bij het aanmaken van een nieuwe klasse is er naast het HD-pictogram een ​​schakelaar om berekeningen met hoge precisie in of uit te schakelen.

Ik heb in de documenten niet gevonden wat dit betekent. Kan iemand het uitleggen?

Met vriendelijke groet, Tom
bijlagen:

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 8 maanden geleden #8859 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp hoge precisie berekeningen
Hallo Tom,
Berekeningen met hoge precisie zijn nog steeds een experimentele functie en daarom kunt u geen informatie op ons web zien.

Als u in de standaardberekeningsmodus een afronding kiest voor een kolom/berekening, wordt deze nieuwe afgeronde waarde (weergegeven in de cel) in aanmerking genomen voor de volgende berekeningen. Wat je ziet is wat je krijgt. Dit betekent ook dat het meerdere keren afronden van de resultaten van een kolom sommige decimalen zal afkappen.

In de hoge-precisiemodus blijft de oorspronkelijke waarde van alle cellen behouden en worden afrondingsfuncties alleen toegepast bij het weergeven van gegevens in de cel, maar intern wordt het volledige getal in aanmerking genomen voor uw berekeningen, vandaar de 'hoge precisie'. Je verliest geen precisie door berekeningen N keer af te ronden.

Deze modus was bedoeld voor zeer specifieke berekeningen, maar als je problemen hebt, laat het me dan weten

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 8 maanden geleden #8861 by tomka
Beantwoord door tomka over onderwerp hoge precisie berekeningen
Oké, bedankt. Dus voor mij is het uitschakelen van de optie de juiste oplossing. Ik was niet zeker of en hoe dit de resultaten verandert, maar dat is nu duidelijk.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.