iDoceo Managed App (Payload) met MDM (Relution)

Meer
2 jaar 5 maanden geleden #10130 by Tokolosje
Goedemorgen iedereen,

Ik ben vrij nieuw in het beheren van de MDM voor onze school. Aangezien de gegevensbeschermingswetten in de EU behoorlijk strikt zijn, kan ik mijn collega's en studenten niet toestaan ​​verbinding te maken met andere cloudservices dan onze schoolcloud met behulp van WebDAV.

Wat ik zou willen doen, is de andere cloudopties uit het menu verbergen, zodat ze helemaal niet kunnen worden geselecteerd, misschien zelfs de juiste server voor WebDAV vooraf configureren.

Voor apps zoals Notability en Firefox is het mogelijk om de app als volgt te beheren (voorbeeld van Notability):


<!DOCTYPE plist PUBLIC "-//Apple//DTD PLIST 1.0//EN" " www.apple.com/DTDs/PropertyList-1.0.dtd ">


Toegestaan

iCloud toegestaan

Link delen toegestaan

Vergrendelde onderwerpen toegestaan

Fotobibliotheek toegestaan

Webclip toegestaan

Toegestane cloudservices

WebDAV
Open in




U kunt zien dat ik alleen Notability-documenten toesta om te worden gedeeld via WebDAV en "OpenIn", wat Airdrop is, enz. Is er zoiets als dit mogelijk voor iDoceo? Zo nee, zou het mogelijk zijn om dit mee te nemen? Ik vertrouw mijn collega's, maar ik weet dat sommigen van hen de contracten die ze ondertekenden niet lezen. :)

Heel erg bedankt! :)

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
2 jaar 5 maanden geleden #10133 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp iDoceo Managed App (Payload) met MDM (Relution)
Morgen Tokolosje,
Dat is nog niet beschikbaar, maar ik hou van de aanpak.
Ik zou wel wat testen moeten doen. Het zou geweldig zijn als je zou kunnen deelnemen aan de bètatests
Stuur me een bericht via support @ idoceo.net als je de kans hebt en laat me de stappen weten die je volgt om met dat plist-bestand te werken.

Met vriendelijke groet

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
2 jaar 5 maanden geleden #10134 by Tokolosje
Beantwoord door Tokolosje over onderwerp iDoceo Managed App (Payload) met MDM (Relution)
Heel erg bedankt, ik heb je een e-mail gestuurd met wat meer details. Ik wil graag meedoen aan de bètatests, maar ik moet uitzoeken hoe. Ik kan het niet met mijn werktablet, want dan zou ik door de VPP ook alle versies van mijn collega moeten updaten. :D

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
2 jaar 2 maanden geleden #10298 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp iDoceo Managed App (Payload) met MDM (Relution)
Onze volgende bèta zal deze MDM-functie Tokoloshe hebben.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
2 jaar 2 maanden geleden #10305 by Tokolosje
Beantwoord door Tokolosje over onderwerp iDoceo Managed App (Payload) met MDM (Relution)
Lief, kijk er naar uit. Heel erg bedankt!

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
2 jaar 1 maand geleden #10335 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp iDoceo Managed App (Payload) met MDM (Relution)
U vindt de details hier uitgelegd. Als je de kans hebt, probeer het dan eens en laat me weten hoe dat voor jou werkt.
Er is geen manier om dit gedrag van onze kant te simuleren.
www.idoceo.net/index.php/en/system-articles/281-mdm

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
2 jaar 1 maand geleden #10336 by Tokolosje
Beantwoord door Tokolosje over onderwerp iDoceo Managed App (Payload) met MDM (Relution)
Ziet er goed uit, zal het de komende dagen implementeren. In de FAQ wil je misschien ook de bundel-ID voor iDoceo (net.idoceo.iDoceo) vermelden.

En is Synchronisatie = Back-up?

Dit zal de synchronisatie (back-up?) opties volledig verwijderen = Dit zal alle/sommige back-up (synchronisatie?) opties verwijderen

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
2 jaar 1 maand geleden #10337 by Tokolosje
Beantwoord door Tokolosje over onderwerp iDoceo Managed App (Payload) met MDM (Relution)
Oké, ik heb de regel geïmplementeerd, maar het verandert niets in de App. Ik heb de app/tablet opnieuw opgestart, maar het helpt niet.

Misschien kun je de fout in mijn implementatie vinden? :D
bijlagen:

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
2 jaar 1 maand geleden #10338 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp iDoceo Managed App (Payload) met MDM (Relution)
Synchronisatie en back-up zijn twee verschillende dingen.
Synchronisatie verwerkt alle wijzigingen en werkt elk apparaat automatisch bij via Apple/CloudKit zonder tussenkomst van de gebruiker.
Back-ups zijn slechts een veilige opslag van alle gegevens op een bepaald apparaat voor de veiligheid. In het geval dat het apparaat wordt gestolen of kapot gaat, kunt u een back-up terugzetten om al uw gegevens terug te hebben
Van Instellingen (tandwielpictogram) > Info > 4 keer snel tikken op het pictogram van iDoceo > MDM-instellingen en controleer wat daar staat.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
2 jaar 1 maand geleden #10339 by Tokolosje
Beantwoord door Tokolosje over onderwerp iDoceo Managed App (Payload) met MDM (Relution)
Oke, bedankt. Dan zet ik de synchronisatie ook uit.

Er zijn geen MDM-instellingen, dus ik denk dat mijn versie nog niet is bijgewerkt. Verklaart veel. :D Het is nog steeds 7.2.1.

Zal contact met je opnemen zodra het is bijgewerkt.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.