Alleen toevoegen aan bestaande studenten

  • DiscoStu
3 jaar 6 maanden geleden #9142 by DiscoStu
Alleen toevoegen aan bestaande studenten werd gemaakt door DiscoStu
Hallo,

Ik heb momenteel een groot csv-bestand met alle gegevens van vorig jaar voor mijn 8-studenten in meerdere kolommen van leiderschap. Helaas is het bestand niet gesorteerd in klassen. Is er een manier waarop ik de gegevens aan mijn klassen kan toevoegen en idoceo alleen kan toevoegen aan studenten die al in een klas bestaan?

Tot dusverre elke keer dat ik het probeer, voegt het elke student in jaar 8 toe aan de klas.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 6 maanden geleden #9171 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Alleen toevoegen aan bestaande studenten
Hallo DiscoStu,
We zullen een kleine vraag toevoegen voor 'Toevoegen' waarin wordt gevraagd of je de ontbrekende wilt toevoegen aan studenten of alleen gegevens wilt toevoegen aan degenen die al aanwezig zijn

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

  • DiscoStu
3 jaar 6 maanden geleden #9172 by DiscoStu
Beantwoord door DiscoStu over onderwerp Alleen toevoegen aan bestaande studenten
Briljant bedankt! Zal dat in een toekomstige update verschijnen?

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 6 maanden geleden - 3 jaar 6 maanden geleden #9173 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Alleen toevoegen aan bestaande studenten
Jazeker, ik ben er nu mee bezig
Laat me kijken of ik een bètaversie voor je kan uitknijpen om eraan te werken vóór de officiële release
Laatst bewerkt: 3 jaar 6 maanden geleden door bert.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

  • DiscoStu
3 jaar 6 maanden geleden #9174 by DiscoStu
Beantwoord door DiscoStu over onderwerp Alleen toevoegen aan bestaande studenten
Fantastisch! Graag beta-testen. Laat me weten wat ik moet doen. De laatste keer dat ik idoceo bèta testte, was voor versie 4, maar ik heb een testvlucht geïnstalleerd. Hartelijk bedankt.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 6 maanden geleden #9175 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Alleen toevoegen aan bestaande studenten
Je zou de uitnodiging van Testflight in je inbox moeten hebben, update gewoon vanuit Testflight zoals gewoonlijk

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

  • DiscoStu
3 jaar 6 maanden geleden #9176 by DiscoStu
Beantwoord door DiscoStu over onderwerp Alleen toevoegen aan bestaande studenten
Hallo Bert,

Bedankt voor de uitnodiging. Ik ben nu aan het testen. Het werkt geweldig, bedankt.

Ik probeerde aanvankelijk toe te voegen door het bestand van mijn onedrive-account te kopiëren en het resulteerde erin dat alle studenten werden geïmporteerd. Wanneer ik echter importeer vanuit de klassenpagina op iDoceo, krijg ik de optie "Wilt u de ontbrekende leerlingen toevoegen aan uw cijferlijst?". Ik selecteer nee en alleen de gegevens die ik nodig heb, worden toegevoegd.

Dit bespaart mij enorm veel tijd, dus uw harde werk wordt zeer gewaardeerd.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

  • DiscoStu
3 jaar 6 maanden geleden #9180 by DiscoStu
Beantwoord door DiscoStu over onderwerp Alleen toevoegen aan bestaande studenten
Hallo Bertje.

Bij nadere inspectie gebeurt er iets vreemds wanneer ik de gegevens importeer, het verandert de achternamen van sommige studenten (maar niet alle) en importeert vervolgens de verkeerde studentengegevens in de cijferlijst.

Ik heb bijvoorbeeld een student wiens achternaam verandert van Mann in Taylor. De voornamen blijven echter allemaal hetzelfde. De gegevens die dan geïmporteerd worden, matchen de leerling met de achternaam Taylor. De spreadsheet die ik importeer (csv) heeft de achternamen onder 'achternaam' en namen onder 'voornaam' in de aangrenzende kolom. Ik dacht dat het misschien kwam omdat de studenten dezelfde voornaam hebben, maar een aantal studenten hebben helemaal geen gelijkenis. Vreemd!

Eventuele suggesties?

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 6 maanden geleden - 3 jaar 6 maanden geleden #9181 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Alleen toevoegen aan bestaande studenten
Als je ervoor hebt gezorgd dat de naam en achternaam zijn geselecteerd (in het naamtabblad) bij het toevoegen van gegevens, stuur me dan een paar screenshots als je de kans hebt om @ idoceo.net te ondersteunen

Een nep-voorbeeldbestand met dezelfde kolommen die u importeert, zou ook geweldig zijn
Laatst bewerkt: 3 jaar 6 maanden geleden door bert.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 6 maanden geleden #9182 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Alleen toevoegen aan bestaande studenten
Val DiscoStu niet lastig, ik zal een nieuwe bèta voorbereiden

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.