Studenten sorteren op groepsveld

  • Neil
11 jaar 8 maanden geleden #436 by Neil
Studenten sorteren op groepsveld werd gemaakt door Neil
Hallo, deze app is geweldig en ik kijk er naar uit om hem in de loop van de tijd te zien ontwikkelen. Ik heb een vraag over het lang indrukken van studentennamen. Als ik 'sorteer' selecteer, worden de namen gesorteerd op voornaam, 'sorteer 2' doet achternaam ... alles goed ..., ik verwachtte echter dat 'sorteren 3' het 'groepsveld' zou sorteren, maar dat werkt niet voor mij. Ik heb geëxperimenteerd door een 'nummer' aan het einde van elke studentnaam te zetten. 'sort 3' sorteerde op dat aantal. Kunt u bevestigen wat 'sorteren 3' moet doen, of als ik iets verkeerd doe ... omdat het geweldig zou zijn om te sorteren op het veld 'groep' ...... bedankt ;)

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 8 maanden geleden #437 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Re: Studenten sorteren op groepsveld
Hallo Neil,
De sorteerfunctie is een beetje ruw omdat we een enkel veld gebruiken voor de naam van de student. Landen hebben verschillende concepten van voor-, midden- en achternaam en we dachten dat een enkel veld dat (een beetje) zou oplossen, daar hadden we het waarschijnlijk mis...

De sorteerfunctie splitst een naam in 3 delen, het eerste, het tweede en het laatste deel volgens de spaties.

Dus bijvoorbeeld John H. Smith zou worden opgesplitst in:
(deel 1) John
(deel 2) H.
(deel 3-laatste) Smith

Iets complexer zoals Jose Luis Antonio Sanchez zou worden opgesplitst in
(deel 1) Jose
(deel 2) Luis
(deel 3-laatste) Sanchez

En iets eenvoudigers zoals John Doe

(deel 1) John
(deel 2) Doe
(deel 3-laatste) Doe

Dus elke soort 1 , 2 ,3 houdt rekening met een deel, maar waar je waarschijnlijk mee te maken hebt, is het feit dat Groep in die soort wordt weggelaten. We zullen de groep toevoegen aan de sorteerfunctie zodat deze prioriteit heeft boven namen in onze volgende release, ik denk dat dat voldoende is.

Als laatste redmiddel heb je de Move-functie (een leerling ingedrukt houden) zodat je de volgorde handmatig kunt wijzigen... Ik weet dat het verre van ideaal is, maar het hoeft in ieder geval maar één keer te gebeuren...

Ik hoop dat dit enig licht werpt op het sorteren... laat het me weten als ik je verder kan helpen.
Bedankt dat je contact met ons hebt opgenomen!

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.