De Numcol-functie gebruiken

Meer
6 jaar 1 maand geleden #7351 by vrijmaken
De Numcol-functie gebruiken werd gemaakt door vrijmaken
Ik probeer de functie Numcol (telkolommen) te begrijpen. Ik dacht dat ik een reeks kolommen kon bieden en dat het zou tellen hoeveel kolommen er waren opgenomen, maar het lijkt niet op die manier te werken. Is het ook mogelijk om het aantal kolommen in een categorie te tellen, zodat als u meer kolommen aan de categorie toevoegt, het aantal automatisch dienovereenkomstig verandert?

Ik ben nieuw in dit alles, dus alle hulp die u kunt bieden, wordt zeer op prijs gesteld.

Dank je.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
6 jaar 1 maand geleden #7352 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp De Numcol-functie gebruiken
Hallo Freen,
NUMCOL telt het aantal niet-lege cellen in een lijst met kolommen, maar is meestal niet vereist.

Laat me weten wat voor soort berekening je probeert te maken. In een categorie houdt elke berekening, behalve de formule, automatisch rekening met de nieuwe kolommen die u erin toevoegt.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
6 jaar 1 maand geleden #7353 by vrijmaken
Beantwoord door vrijmaken over onderwerp De Numcol-functie gebruiken
Bedankt Bert,

In wezen probeer ik bonusdeelnamepunten op te tellen voor een warming-uproutine die kinderen aan het begin van de meeste lessen doen. Omdat het niet elke klas is, zou ik kolommen toevoegen terwijl ik bezig ben in plaats van vooraf een bepaald aantal kolommen te hebben. Nu is dit vrij eenvoudig, behalve dat ik liever niet voor elke student een code hoef te geven, maar enkele spaties leeg kan laten, maar die ruimte toch meetelt voor het totale aantal opwarmingen. Dus ik moet het aantal kolommen tellen (bij voorkeur in een categoriemap), zodat ik dat aantal kan gebruiken om te delen om een ​​percentage te krijgen (verhouding van het aantal keren dat ze de bonus kregen van het aantal kansen). Maar ik kan er niet achter komen hoe ik een cel leeg kan laten, maar het toch meetellen voor een totaal.

Hoop dat het logisch is.

Bedankt!

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
6 jaar 1 maand geleden #7360 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp De Numcol-functie gebruiken
Ben je van plan om een ​​nummer aan die cellen toe te voegen of zou het werken met pictogrammen voldoende zijn?
Als u slechts een beperkte set waarden nodig heeft, zijn pictogrammen sneller en visueler en kunt u een standaardpictogram aan een kolom toevoegen zodat rekening wordt gehouden met lege cellen.

Laat het me weten en ik zal het in meer detail uitleggen met een voorbeeldsjabloon die je kunt importeren in je cijferlijst

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
6 jaar 1 maand geleden #7367 by vrijmaken
Beantwoord door vrijmaken over onderwerp De Numcol-functie gebruiken
Grappig genoeg heb ik dat zelf opgezet.

Ik hoopte gewoon dat er een manier was om te voorkomen dat ik elke cel moest vullen - in plaats daarvan een aantal lege cellen als een vooraf bepaalde waarde te hebben.

Dus leeg = standaardwaarde in wezen.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
6 jaar 1 maand geleden #7368 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp De Numcol-functie gebruiken
Met de berekening (kolom toevoegen) > optellen kunt u een waarde instellen voor lege cellen, maar u moet kiezen met welke kolommen u rekening moet houden. We zullen proberen om in de toekomst dezelfde berekening in categorieën toe te voegen.
Probeer het eens en laat me weten hoe dat voor jou werkt

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
6 jaar 1 maand geleden #7374 by vrijmaken
Beantwoord door vrijmaken over onderwerp De Numcol-functie gebruiken
Ja helaas weet ik niet van tevoren hoeveel kolommen ik moet tellen, dus voor nu zal ik gewoon voor elke student een cijfer in elke kolom moeten maken in plaats van er een paar leeg te laten.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.