Resultaatsamenvattingen

Meer
1 jaar 7 maanden geleden #10618 by grafer30
Resultaatsamenvattingen werd gemaakt door grafer30
Ik ben nieuw bij iDoceo, maar ik besteed een week aan het begrijpen van de applicatie, zodat ik het het komende schooljaar niet hoef te leren!

Een ding waar ik onduidelijk over ben, is hoe Outcomes werkt binnen iDoceo. Ik wil bijvoorbeeld een tabblad Beoordelingen met alle samenvattingen van beoordelingen verschijnen: Uitkomsten is een belangrijke, een samenvatting van elk van mijn tien resultaten voor de cursus. Ik heb ze gemaakt met behulp van Meerdere kolommen > Uitkomsten - Berekening en selecteer vervolgens alle tien Uitkomsten; er wordt echter slechts één kolom weergegeven. (Nee, het is niet samengevouwen, maar is als een enkel item in een map. Ik neem aan dat het een gemiddelde is van alle tien Uitkomsten.) Toen probeerde ik meerdere kolommen > Uitkomsten - Kolommen toe te voegen en alles in één map op te nemen (zie bestandsafbeeldingen 1 en 2.)

Hoewel ik individuele kolombeoordelingen heb ingesteld in de hoofdweergave van de cijferlijst (tabblad Samenvatting) voor bepaalde opdrachten, zijn de scores die ik heb ingevoerd niet gemiddeld in hun specifieke kolom voor het berekenen van resultaten op het tabblad Beoordelingen. Ja, ik heb gewogen gemiddelde geselecteerd.

Wat mis ik? Ik zou kunnen zien dat ik veertig of vijftig individuele beoordelingen heb voor een bepaalde uitkomst, maar ik moet ze individueel invoeren in de loop van het semester en een lopend gemiddelde hebben over het hele semester. (Alle beoordelingen zijn gelijk in gewicht.) Moet ik "gekoppelde" opdrachten maken via de opdracht Kopiëren voor de uitkomst? Dat leek ook niet te werken.

Ik heb geprobeerd in de volledige handleiding te zoeken, maar ik vind geen antwoorden. Bedankt voor alle hulp.

Gary

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 7 maanden geleden #10621 by Munay
Beantwoord door Munay over onderwerp Resultaatsamenvattingen
Hallo,

Ik ben Munay van iDoceo Support, na het lezen van uw vraag wil ik u graag helpen.

Ten eerste, kun je een screenshot bijvoegen van het daadwerkelijke probleem (wat je krijgt), en nog een van hoe je de resultaten hebt geconfigureerd.
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: grafer30

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 6 maanden geleden - 1 jaar 6 maanden geleden #30589 by grafer30
Beantwoord door grafer30 over onderwerp Resultaatsamenvattingen
Bedankt, maar eigenlijk moet ik echt weten hoe normen werken (ik noem ze resultaten). Ik probeer bijvoorbeeld te zien of ik standaarden als één kolom aan de opdrachten kan koppelen, maar toch de standaardfactor als een individuele score aan de kolom Resultaatoverzicht op een ander tabblad kan hebben, zodat ik een lopend gemiddelde heb. Maar zo lijkt het niet te werken. De enige manier waarop ik denk dat ik een samenvatting van individuele normen kan krijgen, is door kolommen te nesten in de kolom Resultatenoverzicht. 

In de screenshots laat de eerste zien dat ik dezelfde kolomnaam moet herhalen, maar een die telt voor het algemene Effort-cijfer en een andere die telt voor het behalen van een standaard (paarse kolom). Dat is de enige die ik een samenvatting van de uitkomst/standaard lijk te krijgen (screenshot 2). Als dat zo is, zie ik niet in welke "meeliften" de resultaten of vaardigheden met een opdracht kunnen hebben bij het berekenen van een gemiddelde, tenzij het is genest met de uitkomst/standaard.
Laatst bewerkt: 1 jaar 6 maanden geleden door bert. Reden: Enkele gegevens op foto's. Heb de beelden gezien.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 6 maanden geleden #30636 by grafer30
Beantwoord door grafer30 over onderwerp Resultaatsamenvattingen
Bert, laat me het nog eens proberen.

Ik zou graag een formule willen schrijven waarin, als het Contract voor B wordt verbroken (een gebroken potlood in de eerste kolom), het Huidig ​​cijfer (rood, derde kolom) nooit boven 85.0% of B kan komen. Ik gebruik een aangepast formulier van Contractbeoordeling voor schrijven waarbij de inspanning voor een deel van het eindcijfer meetelt, maar beperkt is. Dit is de limiet.

Elke keer als ik het probeer te schrijven en de voorbeelden te kopiëren, kom ik met vreemde gemiddelden of wild opgeblazen gemiddelden. Ik weet niet zeker wat ik verkeerd doe. Ik heb geprobeerd een aparte kolom voor resultaten te maken met een formule, maar dat lijkt ook niet te werken. Alle hulp zou op prijs worden gesteld.

Gary
bijlagen:

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 6 maanden geleden #30637 by Munay
Beantwoord door Munay over onderwerp Resultaatsamenvattingen
Hallo Gary,

Ik heb een oplossing voor je, die ik in een screenshot bijvoeg. Ik voeg ook een screenshot van de cijferlijst bij, zodat je kunt zien hoe het werkt.

Omdat ik niet weet welke formule je gebruikt in de Rode kolom, gebruik ik een van mijn eigen formules: Gemiddelde (huiswerk, examens); maar het principe moet blijven.

Voer gewoon uw formule in wanneer u mijn formule ziet: Gemiddeld (huiswerk, examens)

Ik weet ook niet wat je met de gele vlag wilt doen, dus ik laat hem hetzelfde doen als de groene vlag.

Als je er iets mee wilt doen, voeg dan gewoon een IF toe (COUNTICON, gele vlag, detail wat je wilt)

Laat het me weten als je twijfelt.

 
 
bijlagen:

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 6 maanden geleden #30638 by grafer30
Beantwoord door grafer30 over onderwerp Resultaatsamenvattingen
Heel erg bedankt, Munay, maar ik heb drie vervolgvragen.

Ten eerste komt de FINAL GRADE-kolom uit met de komma op de verkeerde plek: bijvoorbeeld .98 in plaats van 98 en daarom een ​​F in plaats van A. Ik weet dat ik kan vermenigvuldigen met 100 om het juiste percentage te krijgen, maar hoe kan ik dat opnemen in de syntaxis voor alle vlaggen?

Ten tweede, kan ik STUDENTICON gebruiken in plaats van de CURRENT GRADE-kolom op te geven?

Ten derde wordt elk van de categorieën gewogen: 10% inspanning, 10% schrijfopdrachten en 80% portfolio. Hoe zou dat in de formule worden weerspiegeld?

Ik probeer zo goed mogelijk te volgen. Bedankt voor de hulp.

Gary     
bijlagen:

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 6 maanden geleden #30639 by Munay
Beantwoord door Munay over onderwerp Resultaatsamenvattingen
Hallo Gary,

Wat betreft de eerste vraag zijn er twee mogelijke oplossingen, maar de eenvoudigste is vermenigvuldigen met 100.

Om dat te doen, plaatst u uw gemiddelde formule tussen haakjes en vermenigvuldigt u deze met 100.
Soortgelijk:
(Gemiddeld (Portfolio, Inspanning, Schriftelijk)) x 100

 

Wat betreft het tweede punt, ik weet niet precies wat u bedoelt. Ik zie dat je je huidige cijferkolom niet specificeert in de formule, dus ik weet niet zeker hoe je deze wilt vervangen door STUDENTICON

Maar als u wilt gebruiken, in plaats van COUNTICON uit uw Bewaarcontract voor B? kolom, de pictogrammen die met STUDENTICON aan uw studenten zijn toegewezen, dan kunt u dat doen.

Vervang gewoon de COUNTICON door STUDENTICON, zoals in mijn tweede screenshot.

 

Ten slotte kunt u de gewichten van een map in een formule toevoegen door die map te vermenigvuldigen met het percentage. soortgelijk:

Portefeuille x 0.8, inspanning x 0.1, geschreven x 0.1

Rekening houdend met de noodzaak om uiteindelijk met 100 te vermenigvuldigen, zou het als volgt zijn:

(Portfolio x 0.8, inspanning x 0.1, geschreven x 0.1) x 100

Het is dan niet nodig om de gemiddelde functie te gebruiken. Laatste screenshot

 
bijlagen:

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 6 maanden geleden #30640 by grafer30
Beantwoord door grafer30 over onderwerp Resultaatsamenvattingen
Bedankt. Kun je me dat laatste screenshot nog eens geven zodat ik het kan bestuderen? De laatste regel van de syntaxis wordt afgesneden van de afbeelding.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 6 maanden geleden - 1 jaar 6 maanden geleden #30642 by grafer30
Beantwoord door grafer30 over onderwerp Resultaatsamenvattingen
 

Munay,

Bedankt, maar nog een keer - ik kon het gewoon niet laten werken. De laatste regel van de formule is afgesneden van uw vorige schermafbeelding. Hier is mijn formule, maar er is nog steeds een fout. 
bijlagen:
Laatst bewerkt: 1 jaar 6 maanden geleden door grafer30. Reden: Verkeerde screenshot geüpload

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 6 maanden geleden #30643 by grafer30
Beantwoord door grafer30 over onderwerp Resultaatsamenvattingen
 
bijlagen:

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.