Kolommen in een categorie tellen

Meer
3 jaar 2 maanden geleden #9648 by CBashford
Kolommen in een categorie tellen werd gemaakt door CBashford
Hoi,

Is er een manier om te tellen hoeveel kolommen er in een map/categorie zijn?


Ik heb momenteel een cijferlijst ingesteld met gekoppelde Google Classroom en cijfers geïmporteerd.
Waar een leerling een taak niet heeft voltooid, heb ik een kruisje (❌) ingevoerd.
Het cijferboek is opgesplitst in mappen voor elke periode en een berekening die wordt gebruikt om een ​​algemene uitkomst voor de periode te geven.

Op het moment telt de berekening hoeveel kruisjes een leerling heeft gekregen en geeft afhankelijk hiervan 1️⃣/2️⃣/3️⃣ terug. Als ik op het moment een kolom aan de map toevoeg, moet ik naar binnen gaan en de formule bewerken om de grenzen te wijzigen van hoeveel crosse 3️ enz. zal opleveren

Ik zou graag willen dat dit een rollende functie is waarbij het automatisch wordt bijgewerkt als ik extra kolommen toevoeg. Dus in plaats van dat ik moet uitzoeken hoeveel kruisjes zijn toegestaan, wordt deze waarde automatisch berekend op basis van het aantal kolommen/taken dat is ingesteld.

Toen ik dit niet direct kon doen, dacht ik erover om mogelijk twee berekeningen te gebruiken?
Eén berekening om te tellen hoeveel kolommen (die automatisch worden bijgewerkt wanneer er meer worden toegevoegd).
Dan de mapberekening die hieraan zou linken en de uiteindelijke output geeft.


bv:

Een term heeft 5 taken ingesteld,
0 of 1 ontbrekende taken retourneert 1️⃣
2 of 3 ontbrekende taken retourneert 2️⃣
4 of 5 ontbrekende taken retourneert 3️⃣

Als er meer taken zouden worden ingesteld, zouden deze grenzen veranderen en moet ik de formule afzonderlijk berekenen en bewerken.
Ik zou graag willen dat het constant 1/3 blijft, afhankelijk van het aantal taken dat in totaal is ingesteld.
<33% gemiste taken = 1️⃣
<67 % gemiste taak = 2️⃣
>_67% gemiste taken = 3️⃣



Bedankt

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 2 maanden geleden #9652 by ruislip
Beantwoord door ruislip over onderwerp Kolommen in een categorie tellen
Hoi,

Ik denk dat ik je daarmee kan helpen.
Stuur me alsjeblieft een sjabloon van deze klas naar karla @ idoceolabs.com.

Met vriendelijke groet
Karla

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.