Handleidingen

Meer
9 jaar 10 maanden geleden #4585 by Slater
Beantwoord door Slater over onderwerp Handleidingen
Ok, dus heb het schema ingevoerd (voor wat lijkt op de honderdste keer lol) vakanties staan ​​in de kalender. Heb de kleur van de week 2 dagen veranderd zodat ik weet welke week welke is. Ik wacht alleen nog op instructies over het opzetten van de cyclus zonder de vakantiedatums inbegrepen :) vingers gekruist deze keer! Lol

Bedankt :)

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 10 maanden geleden - 9 jaar 10 maanden geleden #4586 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Handleidingen
Goedemorgen Slater!

Ik denk dat het probleem zit in het concept van de cyclus. Je zou moeten werken in Week modus in plaats daarvan, niet in Cyclus.

Als je in de weekmodus bent, zal het kopiëren van een week naar de rest van de kalender je maandaglessen in maandag houden, alle dinsdagen zullen hetzelfde zijn, woensdagen, enzovoort... Vakanties veranderen dit niet en je kunt ze achteraf toevoegen. Daarom heb ik helemaal geen vakantie genoemd!
Het belangrijkste is om 'elke 2 weken te herhalen' bij het kopiëren. Dit is wat het A/B-weekpatroon zal creëren.

Aan de andere kant zijn fietsen verplicht voor sommige scholen in Canada en Australië en hun kalender is wat ingewikkelder. In Quebec werken ze bijvoorbeeld met 9-daagse cycli, maar het kan elke andere combinatie zijn. Dit betekent dat ze op een bepaalde datum beginnen met dag 1 en de volgende dag doorgaan naar dag 2, maar de werkelijke dag van de week is niet belangrijk.
Om dit 'gemakkelijker' te maken, kunnen sommige vakanties die cycli wel of niet naar voren stoten. Kortom, geen maandag is altijd hetzelfde in die kalenders en er is geen manier om te weten in welke dag van de cyclus je zit, tenzij je het in een kalender zet.

Nu, terug naar je configuratie, als je die twee weken in het schema hebt (alweer!), volg dan de stappen over het kopiëren van Weken, en niet cycli. Hier is een korte video die dit een beetje makkelijker zou moeten maken

Wis die kalender alsjeblieft niet meer! Ik weet dat het tijd kost om het te configureren, en ik ben er vrij zeker van dat we het kunnen oplossen zonder helemaal opnieuw te beginnen.
Laatst bewerkt: 9 jaar 10 maanden geleden door bert.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 10 maanden geleden #4587 by Slater
Beantwoord door Slater over onderwerp Handleidingen
Ochtend! Bedankt bert, maar dit is niet het probleem... Ja, mijn maandag is altijd op een maandag enz. het probleem is dat als we in week 1 zitten en dan een week vakantie hebben, ik weer terug ben op week 1, het omvat de feestdagen in de cyclus. Ik heb het nu opnieuw ingevoerd zoals je suggereerde, dus ik zit weer in dezelfde situatie (2 wekelijkse cycli zijn in, maar zijn onjuist rond feestdagen)

Sarah

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 10 maanden geleden #4588 by Slater
Beantwoord door Slater over onderwerp Handleidingen
Zoals de wet van Sod het wil, ben ik eerder in dit stadium geweest en herinner me dat ik het had ingesteld om "vakanties in de cyclus uit te sluiten", ik kan me alleen niet herinneren hoe ik het nu moet doen en weet ook niet of dit achteraf mogelijk is, omdat ik het al stel het in! :(

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 10 maanden geleden #4589 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Handleidingen
Ik snap het! Ik dacht dat je specifieke dagen bedoelde, niet hele weken.

Misschien is het veel gemakkelijker om die weken handmatig te kopiëren en de optie 'Automatisch kopiëren' te vergeten.

Onze volgende update, iDoceo 3.1, is binnenkort klaar en de optie Ongedaan maken houdt al je wijzigingen bij, zodat je een onbeperkt aantal stappen terug kunt gaan zonder opnieuw te hoeven opstarten.
Ik weet niet zeker wat je tijdsbestek is, maar de nieuwe versie zal over 2 weken beschikbaar zijn en het werken met de kalender zal gemakkelijker zijn met die nieuwe versie Ongedaan maken.

Zo kopieert u die weken handmatig:
- Selecteer je week A in de kalender en tik op Handmatig kopiëren
- Tik op de weken van je kalender die die week A moeten hebben, je zult zien dat ze meteen worden gekopieerd en je kunt die vervelende vakanties overslaan
- Als u klaar bent, tikt u op Kopie beëindigen

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 10 maanden geleden #4590 by Slater
Beantwoord door Slater over onderwerp Handleidingen
Oké, dus dat heb ik gedaan, bedankt, moest elke week na de eerste vakantie naar binnen en veranderen, dus dit is niet ideaal en ik weet zeker dat ik, zoals ik eerder al zei, dit op een gegeven moment heb ingesteld met een optie om uit te sluiten vakantie in de cyclus. Ik zal de komende weken veranderingen in mijn schema moeten aanbrengen als we meer informatie krijgen, en ik heb bijvoorbeeld zojuist registratie toegevoegd. Is er een manier om het te vertellen deze wijzigingen naar de rest van de kalender te kopiëren, want dit elke keer dat er een wijziging is, wordt erg vervelend! Nogmaals bedankt voor deze hulp bert :)

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.