Onze volgende release 2.6

  • Brett
11 jaar 2 maanden geleden #2660 by Brett
Beantwoord door Brett over onderwerp Onze volgende release 2.6
Hoi. Zoals velen al hebben gezegd, is dit een uitstekende app met een heel groot potentieel! Voor mij zijn er een paar dingen die ik graag zou willen zien (zeg alsjeblieft of dit al mogelijk is!)

1. Aanvullende berekeningen zoals 'tellen' Bijvoorbeeld hoeveel afwezigheden, hoeveel te laat. Is er een manier om de instanties van bepaalde pictogrammen te berekenen?

2. (Gekoppeld aan punt 1) Enkele eenvoudige operatoren in het rekenscherm zouden echt helpen om de functionaliteit te vereenvoudigen en uit te breiden. Ik realiseer me dat het geen spreadsheet is, maar alle andere functies zouden een godsgeschenk zijn!

3. Een 'master organizer' los van individuele agenda's. Ik gebruik momenteel bijvoorbeeld een kopie van mijn rooster met ruimte om te schrijven waar ik tot de laatste les ben opgestaan. Ik heb veel herhalingslessen en het wordt heel snel verwarrend! Ik realiseer me dat je gewoon aan de klasagenda's kunt toevoegen, maar het zou voor mij erg handig zijn om de informatie op één plek te hebben. Ik heb je een foto gestuurd van wat ik bedoel, het is makkelijker om het te zien dan het uit te leggen!

4. Kopieer berekeningen - waarvan u zei dat u er al aan werkt. Bedankt hiervoor!

Ga zo door. Woord dat ik verspreid over deze app...

Groet,

Brett.
Het onderwerp is vergrendeld.
Meer
11 jaar 2 maanden geleden #2661 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Onze volgende release 2.6
Hallo Brett,
1 en 2 Opgemerkt, we zullen proberen enkele extra functies toe te voegen voor specifiek gebruik in plaats van de meer algemene, die in sommige gevallen moeilijk te gebruiken zijn. Ons punt is om spreadsheet-achtige bewerkingen te hebben zonder de complexiteit ervan om te zorgen voor de verzoeken van onze gebruikers, dus... er wordt nog gewerkt!

3. Bedankt voor de foto, we zullen proberen om precies zoiets te hebben, misschien een beetje mooier :P

Met vriendelijke groet
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: Brett Huckstep
Het onderwerp is vergrendeld.
  • Brett
11 jaar 2 maanden geleden #2662 by Brett
Beantwoord door Brett over onderwerp Onze volgende release 2.6
Hallo Bert - geweldig nieuws over punt 1 en 2 - het zal echt helpen. Ik waardeer de uitdaging om de workflow voor de meeste gebruikers zo eenvoudig mogelijk te houden, terwijl anderen zoals ik de kans krijgen om te verdwalen in analyse : Cheer:

Hé - mijn wekelijkse planner is genoeg mooi ... totdat ik erover begin te schrijven! :P Dus alles dat mijn handschrift overbodig maakt, zal aanzienlijk aantrekkelijker zijn!

Vraag: (excuses indien off-topic)
Nu ik hier toch ben, in plaats van hier een nieuwe thread over te openen - mis ik iets met de aanwezigheidscirkelgrafiek in het scherm met studentengegevens? Ik heb een presentielijst gemaakt voor deze periode en heb een berekend veld (dat spaties overslaat) dat me het huidige aanwezigheidscijfer geeft ... die dagen weglaat op het blad dat nog moet komen. Als ik echter dubbelklik op het scherm met leerlinggegevens, lijkt het alsof alle cellen zijn opgenomen, zelfs toekomstige datums. Er staat totaal =24 (Correct aantal dagen voor GEHELE termijn) 15 cadeautjes, 0 Abs. Deze student heeft tot nu toe 100% aanwezigheid, maar de berekening verwijst naar alle 24 cellen in plaats van de 15 die tot nu toe hebben plaatsgevonden - wat haar een aanwezigheidscijfer van 62% geeft. Is er een manier om het 'totaal' te configureren voor alleen de dagen die tot nu toe zijn opgetreden? Hoop dat het zin heeft!

Heel erg bedankt - er wordt hier goed gewerkt Bert! Ik zal het woord verspreiden...

Brett
Het onderwerp is vergrendeld.
  • Brett
11 jaar 2 maanden geleden #2663 by Brett
Beantwoord door Brett over onderwerp Onze volgende release 2.6
Duh... Ik denk dat ik het antwoord op mijn bovenstaande vraag heb gevonden. Als u op de laatste datuminvoer in het gegevensscherm klikt, krijgt u eronder een gedeeltelijke aanwezigheidsgrafiek. Dus... het enige probleem dat ik nu heb, is of ik een geoorloofde afwezigheid moet maken, bijvoorbeeld dat studenten een les hebben gemist vanwege een examen. Is er een manier om dit te doen? Momenteel zie ik alleen aanwezig/afwezig/laat.

Ik zou hier een berekening voor kunnen maken, maar het zou niet linken met de mooie cirkelgrafiek van het gegevensscherm - dat is een leuke functie die je op ouderavond zou kunnen gebruiken om individuele gegevens te tonen in plaats van de hele klas. Dus ik denk dat het een verzoek is - weer terug on topic : Cheer:

Trouwens, is er een referentiehandleiding beschikbaar? Als dat zo is, zal ik me erin verdiepen, ik zoek altijd eerst op het forum en de handleidingen.

Cheers.
Het onderwerp is vergrendeld.
Meer
11 jaar 2 maanden geleden #2666 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Onze volgende release 2.6
@Brett,
Het idee achter aanwezigheid in iDoceo is om de kolommen van de huidige dag te maken zoals ze komen, zonder ze van tevoren aan te maken (dat kan wel). Hier vindt u enkele details hierover, bijv. hoe u een kolom kunt maken voor de aanwezigheid van vandaag uit de plattegrond of de cijferlijst
Als je op het tandwielpictogram tikt in de cijferlijstweergave, heb je de aanwezigheidsconfiguratie waarmee je een extra status en een tweede pictogram voor aanwezigheid kunt toewijzen.
Ze worden niet in aanmerking genomen voor de cirkelgrafiek, maar het vierde pictogram wordt meegeteld in de samenvatting.
We hebben die referentiehandleiding nog steeds niet omdat we ons sneller ontwikkelen dan we kunnen documenteren... echt moeilijk om bij te houden. Er komen enkele instructievideo's aan en we zullen steeds meer How-to's toevoegen, aarzel niet om uw vragen hier te plaatsen of er een nieuw onderwerp voor te maken. Ik weet dat het niet ideaal is, maar we zijn een klein team voor de klus!
Het onderwerp is vergrendeld.
Meer
11 jaar 2 maanden geleden #2667 by Brett Huckstep
Beantwoord door Brett Huckstep over onderwerp Onze volgende release 2.6
Bedankt voor de redenering achter de aanwezigheid - dat helpt eigenlijk best wel een beetje. Ik denk dat het in mijn aard zit om voortdurend te 'aftellen' tot het einde van de termijn, ik zie de weg die voor me ligt graag kleiner worden!

Geen zorgen over de handleiding - ik ben blij om hier te posten. Nogmaals bedankt voor de steun. Indrukwekkende dingen!

Nu... terug om te kijken of ik een afwezigheidsveld kan maken door kolommen af ​​te trekken. Ik heb het gedaan met percentages in een cijferlijst, ik zou het moeten kunnen met frequenties. Het is beter dan de markering te doen die ik zou moeten doen...

Cheers.
Het onderwerp is vergrendeld.
Meer
11 jaar 2 maanden geleden #2668 by Welsh Kirsten
Beantwoord door Welsh Kirsten over onderwerp Onze volgende release 2.6
Hallo Bert,
Ik hou van de app en verspreid het woord.
Ik zou graag zien dat in de volgende update gekleurde lettertypen in het dagboek kunnen worden gebruikt. Dit komt omdat ik visueel slanker ben en kleurcodes zou gebruiken voor huiswerk, lessen en notities. Ik wilde al mijn lessen in één agenda kunnen zien en sinds de laatste update kan ik zien wat er gepland is, maar ik vind het leuk om één klas tegelijk te zien en op die manier voor de week te plannen. Ik vind het veel makkelijker.
De tweede wens is voor een timer, niet zozeer voor het begin en einde van de lessen, maar voor getimede taken.
Bedankt dat je me bijna papiervrij hebt gemaakt. :)
Het onderwerp is vergrendeld.
Meer
11 jaar 2 maanden geleden #2670 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Onze volgende release 2.6
hoi welshkirsten,
We zullen proberen de kleurcodes toe te voegen, maar we zijn op dit moment een beetje beperkt omdat we iPad1-compatibiliteit moeten bieden, althans voor een tijdje, en dit zou gemakkelijker te doen zijn met iOS6. Dat is genoteerd!

Ik weet niet zeker waar ik die timers in iDoceo moet plaatsen! Ik zal er toch over nadenken

Met vriendelijke groet
Het onderwerp is vergrendeld.
Meer
11 jaar 2 maanden geleden #2688 by Brett Huckstep
Beantwoord door Brett Huckstep over onderwerp Onze volgende release 2.6
Tweaks aanwezigheidsverzoek:

Zomaar een paar ideeën over de aanwezigheidsfunctie...

1 . Zou het mogelijk zijn om een ​​'geoorloofde afwezigheid' optie toe te voegen aan aanwezig/afwezig/laat? Zou dit kunnen worden opgepikt door de dataradargrafiek, dat zou echt nuttig zijn!

2. Enige kans om automatisch de dag samen met de datum in de kolom op te nemen? Een veld van 3 letters voor de dag zou geweldig zijn... Als u de hoogte van de kolom wijzigt, wordt deze automatisch verticaal uitgelijnd, zodat u voldoende ruimte heeft om de hele term weer te geven.

Zoals altijd... Hartelijk dank!
Het onderwerp is vergrendeld.
Meer
11 jaar 2 maanden geleden #2690 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Onze volgende release 2.6
Hallo Brett,
Ongeveer 1. We zijn er bijna, je kunt nu een vierde icoon/concept toevoegen in aanwezigheidsinstellingen, maar het klopt niet in de grafiek of in de plattegrond

Ongeveer 2. Het was een oude wens! U vindt hier de details over hoe u dit moet doen
Datumnotatie instellen
Het onderwerp is vergrendeld.