Rubriek bingokaart?

Meer
1 jaar 5 maanden geleden - 1 jaar 5 maanden geleden #30712 by pauhana658
Rubriek bingokaart? werd gemaakt door pauhana658
Gisteren een gecombineerde spreektoets gedaan. De oorspronkelijke, op papier gebaseerde criteria zijn redelijk en ik kon ze zoals ze zijn importeren in idoceo, maar hun organisatie maakt het moeilijk om de prestaties van studenten snel en nauwkeurig te beoordelen. Ik vroeg me af of er een betere manier was....

Een bingokaart, met zijn binaire (aan of uit) formaat, zou ideaal zijn. Elk criterium zou in een apart vak staan... door op een vak te tikken (de leerling heeft dat criterium uitgevoerd) wordt het ingeschakeld en toegevoegd aan de totale score (het aantal 'aan'-items) - snelle, eenvoudige en nauwkeurige beoordeling in een oogwenk . Sterker nog, ik zou elke leerling een exemplaar van de rubriek kunnen geven waarin precies staat wat ze wel en niet hebben gedaan. Perfect om te leren en om te beoordelen voor de volgende test. Helaas staan ​​de rubrieken van idoceo slechts één score per rij toe.

Ik heb de originele rubriek bijgevoegd (as-is overgebracht naar idoceo) en mijn mock-up van een bingokaartrubriek. In de mock-up hebben alle items in elke rij dezelfde score. Het scoregewicht van elke rij is ook hetzelfde, maar dat kan worden aangepast om verschillende gewichten aan categorieën te geven. Een selectievakje in het deelvenster Rubriekinstellingen zou meerdere selecties in dezelfde rij inschakelen. Al het andere blijft hetzelfde. Docenten konden de waarden voor elke rij en kolom aanpassen, zoals ze nu doen. In mijn mock-up heeft elk item hetzelfde gewicht en dezelfde score. 

Met de bingokaartrubriekoptie kunnen docenten geschiktere rubrieken maken voor een breder scala aan beoordelingen. Is dit mogelijk?


 
bijlagen:
Laatst bewerkt: 1 jaar 5 maanden geleden door pauhana658.
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: Elleboogleeyo

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.