Aanwezigheid vanuit plattegrond?

Meer
1 jaar 5 maanden geleden - 1 jaar 5 maanden geleden #30659 by pauhana658
Aanwezigheid vanuit plattegrond? werd gemaakt door pauhana658
Jarenlang heb ik naamkaartjes gebruikt om studentenstoelen willekeurig te verdelen, zodat iedereen elke les een nieuwe partner krijgt en het bijwonen van de aanwezigheid eenvoudiger wordt (kaarten verzamelen van lege stoelen). Ik open dan mijn Aanwezigheid-tabblad in idoceo, zoek de aanwezigheidskolom van de dag en markeer alle namen op de kaarten die ik heb verzameld. Snel en eenvoudig.

Een recent ongeval met thee en kaarten uit 6 klassen heeft me echter doen zoeken naar een alternatief, dus ik ben de Seating Plan-functie van idoceo gaan verkennen. Mooi hoor! Ik kan elke lesdag gemakkelijk willekeurig zitplaatsen verdelen, en studenten kijken gewoon naar het geprojecteerde zitplan om te zien waar ze zullen zitten.

Helaas is het opnemen van aanwezigheid nu ingewikkelder. Er lijkt geen manier te zijn om studenten te markeren die afwezig zijn in het Seating Plan, dus ik doe het old-school, door namen te noemen met behulp van idoceo's Aanwezigheidskolomfunctie. Hoewel idoceo dit proces vereenvoudigt, kost het toch kostbare lestijd. 

In een perfecte wereld zou ik op een naam in de plattegrond kunnen klikken om de aanwezigheid te markeren met behulp van de pictogrammen (afwezig, laat, verontschuldigd afwezig) die ik al heb gemaakt. Idoceo noteert dan de datum, maakt een aanwezigheidskolom voor die datum (of zoekt eenvoudig een reeds aangemaakte aanwezigheidskolom) en markeert de aanwezigheid van de student dienovereenkomstig. Aanwezigheid kan dan worden gedaan terwijl studenten bezig zijn met een klasactiviteit. 

Is dit mogelijk? Is het iets dat kan worden overwogen voor een toekomstige idoceo-update? Idoceo's stoelplanfunctie heeft een breed scala aan handige opties...aanwezigheid zou het nog nuttiger maken in de klas.

 
bijlagen:
Laatst bewerkt: 1 jaar 5 maanden geleden door pauhana658.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 5 maanden geleden #30662 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Aanwezigheid vanuit plattegrond?
Hallo daar,
 Aanwezigheid kunt u uit de plattegrond halen.

  1. Voeg een aanwezigheidskolom toe
      Selecteer kolom > Aanwezigheid
      In de aanwezigheidsconfiguratie kunt u de standaardstatus voor nieuwe aanwezigheidskolommen instellen op 'allen aanwezig'
je hoeft je dus alleen te richten op afwezige studenten.

  2. Dubbeltik op een leerling om te wisselen tussen aanwezig/afwezig of lang tikken voor laat/afwezig
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: pauhana658

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 5 maanden geleden - 1 jaar 5 maanden geleden #30663 by pauhana658
Beantwoord door pauhana658 over onderwerp Aanwezigheid vanuit plattegrond?
Oh wow. Dit is beter dan ik had gehoopt! Zoveel opties! Ik hou vooral van de mogelijkheid om een ​​aanwezigheidskolom te gebruiken die ik al op een ander tabblad heb ingesteld.

Studenten lijken ook blij te zijn met het nieuwe zitplan en aanwezigheidssysteem. Ze kunnen nu eenvoudig hun eigen aanwezigheid verifiëren en zij (en ik) hoeven zich geen zorgen te maken dat ze per ongeluk hun naamkaartjes mee naar huis nemen.

Bedankt voor het snelle antwoord, en de geweldige plattegrond en (nieuwe?) aanwezigheidssysteem!
Laatst bewerkt: 1 jaar 5 maanden geleden door pauhana658.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 5 maanden geleden #30664 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Aanwezigheid vanuit plattegrond?
Het is er al een tijdje, maar fijn dat je het nuttig vindt.
Ik weet niet zeker of je deelneemt aan de bètatests, maar onze volgende versie van iDoceo, die deze week beschikbaar is, laat je
bureaus, objecten en snelkoppelingen toevoegen.
Je hoeft geen 'Ik'-student toe te voegen, tenzij je dat wilt.

  
bijlagen:

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 5 maanden geleden #30665 by pauhana658
Beantwoord door pauhana658 over onderwerp Aanwezigheid vanuit plattegrond?
Die plattegrond ziet er intrigerend uit en is ideaal voor de gevarieerde plattegronden die ik nodig heb voor mijn verschillende klaslokalen op verschillende uni's. Kan niet wachten tot deze live gaat. Ik heb verwijzingen naar idoceo-bèta's in andere berichten gezien... wat moet ik doen om mee te doen?

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 5 maanden geleden #30666 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Aanwezigheid vanuit plattegrond?
Je ontvangt binnen enkele minuten een uitnodiging van Apple/Testflight.
Deze bèta is nu klaar, maar je ontvangt ook meldingen over de volgende.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.