Problemen met de nieuwe functie voor het bulksgewijs importeren van foto's

Meer
10 jaar 6 maanden geleden #3806 by smiffy
Hallo, ik ben een nieuwe Britse gebruiker van Idoceo, ik heb me aangemeld op de dag voordat versie 3 werd uitgebracht. Ik ben bezig met het importeren van leerlinggegevens, waaronder foto's, om lessen in te stellen. Leerlinggegevens worden per klas geïmporteerd uit XLS-bestanden per klas met leerlingen in het naamformaat "achternaam, voornaam". Ik heb ook foto's geëxtraheerd in jpg-formaat uit een grote Britse MIS-database genaamd SIMS en foto's zijn opgeslagen in mappen voor elke klas, ook met het naamformaat "achternaam, voornaam". Ik verwacht dat wanneer ik de foto's in bulk importeer naar de plattegrond voor de klas via de fotomap voor die klas in Google Drive, ik overeenkomsten krijg op basis van het kiezen van het naamveld voor import.

Helaas gebeurt dit niet. Alle foto's verschijnen onderaan en geen van hen komt overeen. Over alle foto's staat een grijze semi-transparante naam in het formaat "achternaam,_voornaam". Dit zou me doen geloven dat de komma tussen achternaam en voornaam een ​​mogelijk probleem zou kunnen zijn. Maar die namen zijn ook vaak onjuist. Ze worden omgewisseld en ik merk dat jongensfoto's meisjesnamen bevatten enz.

Ik zou na het importeren mogelijk handmatig foto's aan studenten kunnen toewijzen, zij het tijdrovend, maar het probleem hiermee is dat ik op een nieuwe school zit, aan het begin van een nieuw studiejaar, en de studenten maar een paar keer heb ontmoet. kan nog geen 200 vreemde namen onthouden, laat staan ​​hoe ze eruit zien! Dit zou gewoon niet haalbaar zijn.

Advies hierover is welkom, omdat het me tijd heeft gekost om de foto's met de juiste bestandsnaam te krijgen, zodat ze kunnen worden vergeleken - dit was al moeilijk genoeg. Ik ben teleurgesteld om te ontdekken dat het na mijn inspanningen tot nu toe niet werkt. Ik zou eventueel screenshots van de iPad kunnen leveren, maar zou in plaats daarvan eerst dummy-gegevens moeten instellen. Hoop dat iemand kan helpen!

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

  • Sebip
10 jaar 6 maanden geleden #3809 by Sebip
Sniffie,

Ik ben ook een UK Sims-gebruiker. Is er een optie om de foto's te hernoemen met hun toegangsnummer? We vragen dit aan onze fotograaf en het maakt het importproces veel nauwkeuriger.

Ook voor de klassenlijst gebruiken we een sjabloon om een ​​volledige klassenlijst-csv te maken, splitsen deze op in aparte klassenlijst met een !ID-header voor hun toelatingsnummers. Allemaal gedaan via een gedeeld Google Drive-account.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
10 jaar 6 maanden geleden #3823 by smiffy
OK, dus ik heb een oplossing uitgewerkt. De komma kan een probleem hebben veroorzaakt, maar het blijkt dat het nog steeds niet overeenkomt met de foto's die het naamveld gebruiken, zelfs als de komma niet aanwezig is in de naam van de student.

Dus ging ik met je advies Sebip mee. Ik importeer het SIMS-toegangsnummer als het ID-veld bij het instellen van de klas. De foto's komen oorspronkelijk wel uit SIMS met bestandsnamen als toelatingsnummer. Mijn probleem was toen dat ik alleen groepsfoto's van het hele jaar tegelijk kon maken en daarom was het handmatig samenstellen van de foto's voor mijn lessen van een hele jaargroep niet echt haalbaar.

Ik heb wat meer Excel- en batchbestand-trucjes moeten doen om dit op gang te krijgen, zodat ik het niet handmatig hoef te doen, maar ik ben er nu in geslaagd klasfoto's te maken op basis van de bestandsnaam van het toelatingsnummer. En wanneer bulk geïmporteerd in Idoceo met ID als matchveld, bingo! Het werkt en past er perfect bij.

Er zijn duidelijk enkele mogelijke problemen met op naam gebaseerde matching waar ik nooit de bodem van heb gekregen. Wat ik weet is dat matching op ID werkt.

Bedankt voor je hulp (en ook aan Bert).

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
10 jaar 6 maanden geleden #3824 by bert
Bedankt voor het plaatsen Smiffy. We blijven werken aan die op naam gebaseerde bulkimport
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: smiffy

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 10 maanden geleden #4602 by wiskundesast
Ik heb ook bestanden van SIMS - dus de bestanden heten 1856.jpg en dergelijke. Moet mijn kolom met foto-ID's het .jpg-gedeelte bevatten? Of alleen het nummergedeelte? Niet veel succes!

Bedankt

Peter

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 10 maanden geleden #4603 by bert
Hallo mathsast,
De ID mag alleen het nummer bevatten, in dit geval 1856, niet het jpg-gedeelte.
Verschijnen die foto's op zijn minst onder de plattegrond bij het importeren?

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 10 maanden geleden #4604 by wiskundesast
Alle geïmporteerde foto's verschijnen onder de lijst - wat erg lastig is voor een hele jaargroep - maar beheersbaar op dit punt in het jaar (in het VK hebben we nog maar 6 weken tot het einde van ons schooljaar) - maar ik zou Ik hoop dat ik het begin van het volgende jaar beter kan laten werken.

Bedankt

Peter

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 10 maanden geleden #4605 by bert
Natuurlijk moet het automatisch worden geïmporteerd.

Zorg ervoor dat het ID-veld waarmee u werkt de daadwerkelijke ID is waarvan iDoceo de gegevens verwacht.
Vanuit de cijferlijstweergave > dubbeltik op een leerling > Gegevens > Tik nu op het kleine tandwiel bovenaan > Systeemparameters > En zorg ervoor dat ID is ingeschakeld in deze lijst.

Zorg ervoor dat dit veld is waar je je ID hebt ingevoerd
Laat me weten hoe dat voor jou werkte. We staan ​​op het punt een nieuwe update uit te brengen, en als er iets mis is met de huidige versie, kunnen we dat vrij snel oplossen.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.