Een cursuscijfer genereren op het tabblad Samenvatting

Meer
1 jaar 10 maanden geleden #10515 by ldlemon4130
Hey daar!

Ik heb een cijferlijst gemaakt met 5 verschillende tabbladen; elk tabblad is een afzonderlijk beoordelingsitem (dwz examens, huiswerk, enz.). Elk van deze items is een bepaald aantal punten waard van het totale aantal punten dat studenten voor de klas kunnen verdienen (700.)

Ik heb een 6e samenvattingstabblad gemaakt met gekoppelde kolommen voor elk van de 5 cijferitems om een ​​algemeen cursuscijfer te krijgen. Ik heb echter een probleem met het cursustotaal voor studenten die waren vrijgesteld van sommige opdrachten. Voor die studenten moet hun cijfer worden berekend op basis van een aangepast cursustotaal, niet op 700. Als een student bijvoorbeeld was vrijgesteld van een examen van 100 punten, zou hun cursustotaal uit 600 punten moeten zijn. Hoe laat ik dit aspect terugkomen in de berekening van eindcijfers?

En kanttekening: ik laat die opdrachten die verontschuldigd zijn blanco.

Dank bij voorbaat!

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 10 maanden geleden #10516 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Een cursuscijfer genereren op het tabblad Samenvatting
Hallo ldlemon4130,
Als u de berekening van het totaal aantal punten gebruikt, moet deze automatisch lege cellen overslaan.
Als je de kans hebt, voeg dan een screenshot van die eindcijferberekening toe en ik zal het in meer detail uitleggen
Ik heb je e-mail gezien, als het forum goed voor je is, zal ik hier antwoorden.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 10 maanden geleden #10519 by ldlemon4130
Beantwoord door ldlemon4130 over onderwerp Een cursuscijfer genereren op het tabblad Samenvatting
De eerste afbeelding is een screenshot van mijn examentabblad voor één student. De student heeft examen 3 gemist, dus het totale aantal punten voor examens moet 355.25 zijn en niet meer dan 400 punten. 500/355.25 is 400%, dus ik zie een beetje waar de 88.8% vandaan komt. Ik heb echter geen idee waar de 88 punten vandaan komen.





De tweede afbeelding is een screenshot van mijn overzichtstabblad voor diezelfde student. De cellen met elk categorietotaal zijn gekoppeld. Deze student zou in totaal 554.95 punten moeten hebben (355.25 van examens, 130 van huiswerk, 30 van reflecties, 32.7 van deelname en 7 punten extra punten) en hun eindcijfer zou moeten worden berekend op basis van 600 punten (niet 700) aangezien ze vrijgesteld van examen 3. Dus hun eindcijfer zou 554.95/600 of 92.5% moeten zijn.





Ik maak dit waarschijnlijk te ingewikkeld of mis iets heel duidelijks hiermee
berekeningen, dus ik waardeer de hulp enorm!
bijlagen:

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 10 maanden geleden #10520 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Een cursuscijfer genereren op het tabblad Samenvatting
Ik zou wat meer details over die configuratie moeten zien.
Laten we ons concentreren op de rode map/categorie.
Is het geconfigureerd als berekening "Totaal aantal punten"?
Als dit het geval is, schakel dan via de weergave-instellingen: knop in de rechterbovenhoek de optie 'Toon cijfertypes' in
om de configuratie van die examens te zien.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 10 maanden geleden #10521 by ldlemon4130
Beantwoord door ldlemon4130 over onderwerp Een cursuscijfer genereren op het tabblad Samenvatting
Ik denk dat het is geconfigureerd als "Totaal aantal punten beoordeling" berekening. Ik heb de weergave-instellingen gevonden en 'Toon cijfertypes' ingeschakeld en zo ziet het er nu uit:





Dit is de configuratie van elk examen:


bijlagen:

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 10 maanden geleden - 1 jaar 10 maanden geleden #10522 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Een cursuscijfer genereren op het tabblad Samenvatting
Oké, doe het volgende:

Dubbeltik op de rode mapkop > Berekening en zorg ervoor dat deze is geconfigureerd als Totaal aantal punten > Ok.
Dubbeltik op elk examen, 1 tot en met 5 en in plaats van examenscores in Grade Type, stel het algemene cijfer in en stel de maximale score van elk in (100 ik denk dat je zei, maar elk kan anders zijn)

EDIT: ik zag net je screenshot, focus dan op examen 1 tot en met 5
Laatst bewerkt: 1 jaar 10 maanden geleden door bert.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 10 maanden geleden #10523 by ldlemon4130
Beantwoord door ldlemon4130 over onderwerp Een cursuscijfer genereren op het tabblad Samenvatting
Ok, ik heb elk examen gewijzigd in het algemene cijfer met een maximale score van 100:



Hier is een screenshot van de koptekst van de rode map:



Het is ingesteld op het totaal aantal punten.

Zo ziet de kop er nu uit:

bijlagen:

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 10 maanden geleden - 1 jaar 10 maanden geleden #10525 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Een cursuscijfer genereren op het tabblad Samenvatting
O, ik zie wat er mis is. Het totaal aantal punten hoeft niet 500 te zijn.
Laat het bij 100

Het toont het resultaat van 500. De score is 88% van 500 = 444.06
Je moet ook de rijhoogte een beetje vergroten. U ziet het resultaat als een breuk: Rechtsboven > Rijhoogte
Laatst bewerkt: 1 jaar 10 maanden geleden door bert.
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: ldlemon4130

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 10 maanden geleden #10526 by ldlemon4130
Beantwoord door ldlemon4130 over onderwerp Een cursuscijfer genereren op het tabblad Samenvatting
Dus moet elk van mijn samenvattingskolommen voor elk tabblad (categorie) de berekening van het totale aantal punten zijn, waarbij het totale aantal punten is ingesteld op het bedrag van elke opdracht (niet de hele categorie)?

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 10 maanden geleden #10527 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Een cursuscijfer genereren op het tabblad Samenvatting
De categorieberekening doet het automatisch.

U moet het totaal aantal punten instellen van de score die u wilt zien. 
Als u het als een percentage wilt zien, stelt u het in op 100.

Het zal werken met elke soort opdracht. Deze opdrachten kunnen een score van 100 of een andere waarde hebben en het resultaat wordt weergegeven op 100 of de waarde die u beslist, in uw geval was het een van de 500

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.