Reactie genereren

Meer
2 jaar 5 dagen geleden - 2 jaar 5 dagen geleden #10443 by craig.kerwin
Reactie genereren werd gemaakt door craig.kerwin
Is het mogelijk om een ​​kolom te hebben die een tekstcommentaar genereert op basis van het resultaat in een andere kolom?

Een resultaatkolom kan bijvoorbeeld een handmatig resultaat of een berekend resultaat bevatten ... op basis van dat resultaat genereert de commentaarkolom de juiste kolom ...

- indien 5 in kolom X, dan is de commentaarkolom "Goed gedaan"
- indien 4 in kolom X, dan is de commentaarkolom "Ga zo door"
etc

Ik kan het in Excel doen met een IF-formule, maar ik had het nog niet geprobeerd in iDoceo.

Ik wil het eigenlijk gebruiken met een rubriek - terwijl ik krijg dat rubrieken al tekst hebben die gebaseerd is op het niveau voor elk deel van de rubriek, soms is de taal van de rubriek intimiderend voor een jongere student - dus uiteindelijk wil ik een commentaar op basis van de numerieke waarden van de rubriek met behulp van taal die kindvriendelijker is, maar ook een enkele opmerking.

Dit is mogelijk buiten de capaciteit van iDoceo.
Laatst bewerkt: 2 jaar 5 dagen geleden door craig.kerwin. Reden: icoontje wijzigen

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
2 jaar 5 dagen geleden #10444 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Reactie genereren
Hallo Craig,
U kunt dit op veel manieren doen in iDoceo.
De keuze voor het een of het ander hangt af van het aantal keren dat u van plan bent dit te doen en van het aantal variaties dat u zult gebruiken (dwz de teksten zullen altijd hetzelfde zijn).
Ik zal voor elk een bericht toevoegen met een korte introductie, zodat je kunt kiezen.
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: craig.kerwin

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
2 jaar 5 dagen geleden #10446 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Reactie genereren
Ik zal beginnen met een formule die mogelijk de methode is waarmee u het meest vertrouwd bent.
Het bestaat uit een lijst met voorwaarden en vervolgens de tekst die u wilt laten zien als de voorwaarde overeenkomt.

Deze methode wordt alleen aanbevolen als je heel weinig teksten nodig hebt, omdat de formule gemakkelijk uit de hand loopt en onmogelijk te onderhouden is op meerdere kolommen. De volgende oplossingen zijn veel eleganter, gemakkelijker te configureren (en beter dan Excel :) ). Bekijk ze alsjeblieft.[/i]

Onze doelformule heet 'Test'
Kolom toevoegen > Berekening > Formule.





bijlagen:
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: craig.kerwin

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
2 jaar 5 dagen geleden #10447 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Reactie genereren
De volgende methoden zijn variaties daarop.
Dit zijn allemaal geldige methoden waarmee u elke kolom in tekst kunt converteren en zelfs berekeningen/gemiddelden tussen tekstresultaten kunt uitvoeren.

De eerste stap, definieer uw teksten in een op tekst gebaseerd cijfertype: Menu > Cijfertypes > Toevoegen > Tekst
Als uw teksten meestal hetzelfde zijn en onder dezelfde voorwaarden worden getoond, let dan op de percentages die u hier toekent.
Dit is een eenmalige configuratie en werkt met elke kolom (vandaar het gebruik van percentages)
Als bonus kun je kleuren toewijzen.
We noemen dit cijfertype "Score naar onze teksten"

Om dit cijfertype te gebruiken: Kolom toevoegen > Berekening > Gewogen gemiddelde > Tik op de kolom waarmee u rekening wilt houden (Test in ons voorbeeld) en selecteer vervolgens in de eigenschappen van de kolom 'Score naar onze teksten' als het cijfertype van het resultaat





bijlagen:
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: craig.kerwin

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
2 jaar 5 dagen geleden - 2 jaar 5 dagen geleden #10448 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Reactie genereren
Onze volgende methode werkt met wat we een 'Conversie' noemen
Het heeft het cijfertype 'Score aan onze teksten' nodig dat we eerder hebben gebruikt, maar je kunt de resulterende tekst dan met meer finesse toewijzen.

Menu > Cijfertype > Toevoegen > Conversie > Score invoeren (de score waarmee je wilt werken, in ons voorbeeld 0-100) en het resultaat cijfertype "Score naar onze teksten"
Met deze methode kunt u de scores wijzigen waarop de tekst wordt weergegeven (ondanks de eerder toegekende percentages), maar werkt alleen met de geselecteerde invoerscore.
De bonus van deze methode is dat de tekst in dezelfde cel wordt weergegeven. Geen extra kolommen nodig en werkt ook met kleuren.

Om met deze conversie te werken (we noemen het 0-100 naar tekst), dubbeltik op de kop van de voorbeeldkolom > Type cijfer > en selecteer onze conversie.







bijlagen:
Laatst bewerkt: 2 jaar 5 dagen geleden door bert.
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: craig.kerwin

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.