Hoe mappen gewogen te maken

Meer
3 jaar 6 maanden geleden #9365 by Kathryn
Hoe mappen gewogen te maken werd gemaakt door Kathryn
Ik weet zeker dat dit heel eenvoudig is, maar ik heb het niet bedacht.
Ik wil mijn cijferlijst zo instellen
Huiswerkmap 10 %
Quizzen 30%
Enz.. dus elke kolom zal een eenvoudig cijfer zijn en de app zal de magische wiskunde doen en ik zal een totaalcijfer hebben.
Hoe doe ik dit??
Erg bedankt

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 6 maanden geleden #9366 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Hoe mappen gewogen te maken
Hallo Kathryn,
Vanuit de cijferlijstweergave > Kolom toevoegen > Berekening > Gewogen gemiddelde.
Tik op de koppen van de mappen waarmee u rekening wilt houden en wijs het gewicht toe

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 5 maanden geleden #9369 by Kathryn
Beantwoord door Kathryn over onderwerp Hoe mappen gewogen te maken
Dank u voor uw antwoord. Wanneer ik het gewogen gemiddelde voor de map selecteer, worden alle kolommen in die map weergegeven met een percentagevak.
Dus als ik 3 opdrachten had, kan ik elk 3.3% waard maken om gelijk te zijn aan 10%. Maar wat ik wil is dat de map 10% is en dan de opdrachten met een cijfer toevoegen. Hoeveel opdrachten er precies zullen zijn, weet ik niet. Maar het totaal is 10% van het eindcijfer. Ik hoop dat dit zinvol is.

Ik weet dat ik niet elke keer de waarde hoef aan te passen als ik een opdracht toevoeg.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 5 maanden geleden - 3 jaar 5 maanden geleden #9370 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Hoe mappen gewogen te maken
U hoeft de gewichten van de kolommen in de map niet te wijzigen. De standaardwaarden zijn voldoende en het berekent automatisch een gemiddelde tussen alle opdrachten die u erin plaatst.

De 10% moet worden opgegeven in de berekening boven die toewijzingen, degene waar je kiest met welke kolommen of mappen rekening moet worden gehouden.

In de kolom toevoegen > Berekening > Gewogen gemiddelde optie selecteert u met welke mappen rekening moet worden gehouden en wijst u het gewicht toe. Dit gewicht is niet afhankelijk van het aantal kolommen in de map Opdrachten.

De voorbeeldklasse biologie toont een vergelijkbare configuratie in de kolom 'Gemiddeld'. Hier is een screenshot


bijlagen:
Laatst bewerkt: 3 jaar 5 maanden geleden door bert.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.