Normen Widget

Meer
10 maanden 1 week geleden - 10 maanden 1 week geleden #31023 by Urcheon
Normen Widget werd gemaakt door Urcheon
Hallo,
Ik heb ontdekt dat ik de normenwidget kan krijgen om resultaten en cijfers weer te geven op een manier die *bijna* is zoals ik nodig zou hebben voor rapportkaarten, met wat kleine manipulatie in Excel na het exporteren. Ik heb echter gemerkt dat er bij het exporteren van de standaardwidget naar Excel twee dingen gebeuren. 1) de standaardnamen worden afgekapt, zodat de volledige naam niet wordt geëxporteerd en 2) de kolomkoppen krijgen grote gehele getallen ingevoegd aan het begin van de standaardnaam.

Ik weet niet zeker of ik dit kan veranderen, of dat het een bug is. Ik zal proberen mijn opstelling hieronder te beschrijven.

Ik heb een aantal resultaten als volgt ingesteld als mappen of opdrachten - merk op dat de maptitel vrij lang is, maar de app accepteert dit probleemloos:
 

Voor elk van de uitkomsten die ik als standaard in de widget wil opnemen, heb ik het selectievakje "Kolomtitel als standaard gebruiken" aangevinkt:
 

Wanneer ik terugga naar mijn standaardwidget, krijg ik bijna de juiste uitvoer, behalve dat de lange kolomnaam al is afgekapt in deze weergave:
 

Als ik ten slotte deze widget naar Excel probeer te exporteren, krijg ik het volgende, inclusief de twee hierboven beschreven problemen:
 

Ziet dit extractiegedrag eruit zoals u zou verwachten, of zou dit een probleem in de software kunnen zijn dat kan worden gecorrigeerd? Is het mogelijk om de volledige kolomnamen in deze Excel-exports te laten verschijnen? Ik denk dat deze workflow het commentaarproces voor mijn rapportkaart aanzienlijk kan vereenvoudigen als ik het kan laten werken zoals verwacht.

Dank je!
-J.
 
bijlagen:
Laast bewerkt: 10 maanden 1 week geleden door Urcheon.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 maanden 2 weken geleden #31043 by Urcheon
Beantwoord door Urcheon over onderwerp Normen Widget
Kan iemand zeggen of deze geëxporteerde kolomkoppen kunnen worden aangepast om de grote numerieke waarden aan het begin uit te sluiten?

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 maanden 2 weken geleden - 9 maanden 2 weken geleden #31044 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Normen Widget
Sorry Urche0n, ik heb je bericht gemist
Als je me een sjabloon van die specifieke configuratie stuurt, zal ik een oplossing voor je voorbereiden.
Zorg ervoor dat u in de cijferlijstweergave > Exporteren > Delen alle tabbladen selecteert, geen studenten en de optie om standaarden op te nemen inschakelt
en stuur het naar ondersteuning @ idoceo.net

 
Laatst bewerkt: 9 maanden 2 weken geleden door bert.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
8 maanden 5 dagen geleden #31091 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Normen Widget
Hallo daar, ik heb dit onderzocht en het lijkt erop dat er geen geldige codes zijn in de standaarden die u gebruikt.
Als je de kans hebt, stuur me dan een screenshot van één exemplaar, dan kan ik je meer informatie geven

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
8 maanden 3 dagen geleden #31094 by Urcheon
Beantwoord door Urcheon over onderwerp Normen Widget
Hallo Bert,
Dat is correct. Er zijn geen geldige codes ingesteld in het gedeelte 'Standaarden' van de instellingen. Ik heb de daadwerkelijke opdrachten in mijn cijferlijst gemarkeerd als 'standaard gebruiken' en verwacht dat deze in de standaardwidget worden weergegeven. Sindsdien heb ik ontdekt dat de enige manier om deze opdrachten gemarkeerd als standaarden in mijn widget weer te geven, is door een willekeurige standaard toe te voegen aan de sectie Instellingen -> standaard, de widget in te stellen om die "standaard" te gebruiken en vervolgens nadat mijn opdrachten worden weergegeven Ik kan de standaard verwijderen en de widget blijft werken.
Ik heb twee video's gemaakt die illustreren wat ik beschouw als twee verschillende bugs.
De eerste is dat toewijzingen die als standaard moeten worden gebruikt, niet worden weergegeven tenzij er een standaard bestaat in de sectie instellingen->standaarden, en de tweede is wat er gebeurt als de toewijzingen die als standaard worden gebruikt, worden geëxporteerd naar Excel (of zelfs als er met de muis over wordt bewogen in de widget, de lange gehele getallen die verschijnen:

Ik heb Karla hierover ook een e-mail gestuurd, en hier zijn de opmerkingen die ik erbij heb gezet:

Fout 1: 

Kan de widget niet zover krijgen dat hij standaarden op toewijzingsniveau weergeeft, tenzij er al een globale standaard is gemaakt.
Standaarden op opdrachtniveau blijven echter zichtbaar, zelfs nadat de mondiale standaard vervolgens is verwijderd.
  • Na 36 seconden in de video kun je zien hoe ik opdrachten als standaard instel
  • Op 1:20 in de video zie je dat ik de standaardwidget probeer toe te voegen, zonder dat er resultaten worden weergegeven.
  • Om 1:45 voeg ik een willekeurige globale standaard toe in de instellingen, en plotseling worden mijn toewijzingsstandaarden weergegeven in de widget.
  • Ik heb het niet in de video laten zien, maar als je hetzelfde doet en vervolgens de globale standaard verwijdert, blijven de toewijzingsstandaarden correct weergegeven in de widget op het tabblad Samenvatting.  
  • Ik denk dat dit automatisch standaarden op opdrachtniveau zou moeten tonen, zonder dat de gebruiker eerst een mondiale standaard hoeft te selecteren. Het lijkt erop dat de widget vastloopt en wil dat er een mondiale standaard wordt geselecteerd voordat deze standaarden op opdrachtniveau kan weergeven, maar daarna kan de mondiale standaard zonder problemen worden verwijderd.

Fout 2:  

Zodra je de standaardwidget daadwerkelijk hebt weergegeven op het tabblad Samenvatting, levert het exporteren van die widget naar Excel de lange integer-voorvoegsels op waar mijn eerste bericht over ging.
  • Aan het begin van de schermafdruk kun je zien dat wanneer ik over de standaardnamen beweeg, de lange gehele getallen in de pop-uptekst verschijnen.
  • Aan het einde van de schermafbeelding ziet u na het exporteren het resulterende Excel-bestand met lange gehele getallen in de standaardtitels.

Je zou dit moeten kunnen reproduceren uit elk nieuw boek dat je maakt, ik heb het consequent kunnen reproduceren.
Dankje,
-J.
 

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.