iDoceo Set-up voor PE over meerdere jaren

Meer
3 jaar 10 maanden geleden #8750 by Aidan PE
iDoceo Set-up voor PE over meerdere jaren werd gemaakt door Aidan PE
Hallo,

Ik gebruik iDoceo al een aantal jaren in mijn gymlessen om de voortgang van leerlingen bij te houden met betrekking tot het domineren van de werparm, schoppende voet en een verscheidenheid aan fitnesstests. In het verleden heb ik een nieuwe klas gemaakt voor elk van de 18 lessen die ik geef en elk jaar heb ik elk kind nauwgezet in hun nieuwe klas gezet. Ik heb het gevoel dat dit niet de juiste manier is om het te doen. Het probleem dat ik heb, is dat ik niet gemakkelijk kan kijken naar de voortgang van een enkele student over meerdere jaren. Student A wordt elk jaar als een afzonderlijke student behandeld en ik moet onthouden in welke klas die student in 2017 zat om naar hun resultaten te kunnen kijken.

Dit jaar hebben we een Masterlijst voor 2020 gemaakt en elke student daarin geplaatst. Er zijn 170 namen. Ik weet dat ik de groepsfunctie kan gebruiken en deze studenten in hun huidige klassen kan plaatsen, hoewel er geen manier lijkt te zijn om alleen naar deze studenten te kijken. Een ander probleem doet zich hier voor dat ik niet voor elke klas dezelfde beoordelingen nodig heb. De basisschool doet andere toetsen dan de middelbare school.

DAARNA wil ik in 2021 de studenten naar hun nieuwe klassen kunnen verplaatsen en hun gegevens mee kunnen laten reizen, in plaats van alle nieuwe studenten aan te maken.

DAN zou ik graag terug willen naar hun oude gegevens en deze naar hun nieuwe profiel kunnen kopiëren (dit kost tijd en moeite, maar dat is oké).

Dus mijn vraag is - ervan uitgaande dat mijn gebabbel logisch is, wat is mijn beste manier om iDoceo te laten doen wat ik wil?

Zeer gewaardeerd.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 10 maanden geleden #8751 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp iDoceo Set-up voor PE over meerdere jaren
Hallo AidanPE

Dit jaar hebben we een Masterlijst voor 2020 gemaakt en elke student daarin geplaatst. Er zijn 170 namen. Ik weet dat ik de groepsfunctie kan gebruiken en deze studenten in hun huidige klassen kan plaatsen, hoewel er geen manier lijkt te zijn om alleen naar deze studenten te kijken. Een ander probleem doet zich hier voor dat ik niet voor elke klas dezelfde beoordelingen nodig heb. De basisschool doet andere toetsen dan de middelbare school.


Het cijferlijstfilter doet precies dat. U kunt zich concentreren op een enkele groep, een combinatie van studenten op basis van elk criterium.
Het wordt hier in detail uitgelegd
www.idoceo.net/index.php/en/grade-book-a...ts-in-the-grade-book

Je zou verschillende tabbladen kunnen maken voor de lagere/middelbare school, maar de cijferlijst is niet bedoeld om alle leerlingen door elkaar te halen.

DAARNA wil ik in 2021 de studenten naar hun nieuwe klassen kunnen verplaatsen en hun gegevens mee kunnen laten reizen, in plaats van alle nieuwe studenten aan te maken.

Je kunt studenten kopiëren naar hun laatste lessen en hun persoonlijke gegevens worden overgedragen. Niet automatisch hun cijferlijstgegevens.
U kunt:
- kopieer cijferlijstkolommen met hun gegevens naar de nieuwe cijferlijst.
- Als de resultaten in cellen numeriek zijn, kunt u een eenvoudige formule toevoegen die gegevens uit verschillende klassen kan samenvoegen tot één enkele.
Als je meer informatie nodig hebt over een van deze, laat het me weten

DAN zou ik graag terug willen naar hun oude gegevens en deze naar hun nieuwe profiel kunnen kopiëren (dit kost tijd en moeite, maar dat is oké).

Zoals ik al zei, wordt hun persoonlijke profiel gekopieerd naar hun nieuwe klas. In aanvulling,
in de overzichtsweergave van elke leerling kun je de cijferlijstgegevens van vorig jaar bekijken
U kunt voor elk jaar selecteren welke kolommen u in dat overzicht wilt weergeven
Hier is een screenshot






Als ik je verder kan helpen, laat het me weten.
bijlagen:

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.