Planner periode bestelling

Meer
4 jaar 7 maanden geleden - 4 jaar 7 maanden geleden #8219 by mhoye
Hoi,

Ik heb vorig jaar iDoceo gebruikt en eigenlijk gewoon de cijferlijst/planner van vorig jaar "geplaveid" om de informatie van dit jaar voor dit nieuwe schooljaar in te typen. Ik denk dat als gevolg hiervan mijn plannerweergave de juiste leerjaarperiodes met de juiste tijden toont, maar ze worden in de plannerweergave weergegeven, van boven naar beneden, in de chronologische weergave van de volgorde van vorig jaar, hoewel die leerniveaus gebeuren DIT jaar op andere tijdstippen van de dag dan vorig jaar. (Ik heb geprobeerd screenshots bij dit bericht te voegen om mijn probleem te illustreren, maar helaas leek de link "bijlagen" niet te werken.) Is er een eenvoudige manier om dit probleem met de plannerweergave op te lossen zonder mijn "Planning" -weergave hiervoor te verknoeien jaar? Laat het me alsjeblieft zo snel mogelijk weten. Bedankt!
bijlagen:
Laatst bewerkt: 4 jaar 7 maanden geleden door mhoye.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
4 jaar 7 maanden geleden #8220 by bert
Hallo mhoye,
De rijvolgorde in de planner is niet afhankelijk van de begin-/eindtijden maar van de Periode je hebt geselecteerd.
Die Perioden staan ​​vermeld in Instellingen > Planner en zijn standaard genummerd van 1 tot 20. Dat is de volgorde waarin ze worden weergegeven.
Ik ben bang dat er geen gemakkelijke manier is om je huidige bestelling in de Planner te wijzigen. U moet de namen van uw menstruatie aanpassen om te weten welke het eerst komt. En tik vervolgens lang op uw tijdvakken> Periode om de juiste toe te wijzen.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
4 jaar 7 maanden geleden #8222 by mhoye
Met andere woorden, kan ik in het deelvenster Planner van het menu Instellingen veilig de naam van de perioden wijzigen om de volgorde van de klassen van DIT jaar weer te geven? (Op dit moment toont het deelvenster Planner in het menu Instellingen de volgorde van de klassen op het niveau van het LAATSTE jaar.) Als je die volgorde in het deelvenster Planner wijzigt, wordt de planningsweergave die ik heb, op dit moment WEL de rangorde van dit jaar weerspiegeld. niveau lessen? Adviseer, alstublieft. Bedankt.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
4 jaar 7 maanden geleden #8223 by mhoye
En als je je suggestie zou kunnen verduidelijken: "En tik dan lang op je tijdvakken > Periode om de juiste toe te wijzen." Ik wist niet zeker wat een "lange tik" is - en waar bevinden de "tijdvakken> Periode" zich precies? Sorry, ik ben nogal kort op dat punt. Bedankt voor je hulp. :)

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
4 jaar 7 maanden geleden #8224 by mhoye
En als extra illustratie...

Ik ging door en werkte de volgorde van perioden bij in het Planner-paneel van het menu Instellingen. (Zie een van de bijgevoegde screenshots.) Door dit te doen, ontdekte ik dat in de werkelijke Planner-weergave (zie de juiste screenshot) de "zijwaartse bijschriften" in de linkermarge van de pagina nu OVEREENKOMEN met het Planner-paneel in Instellingen. De kleurgecodeerde volgorde van klassen in diezelfde Planner-weergave komt echter nog steeds niet overeen met die zijdelingse bijschriften. De resterende schermafbeelding die ik heb bijgevoegd, toont de planningsweergave voor dezelfde week die was opgenomen in de schermafbeelding van de Plannerweergave.

Dus is er een manier om de Planner-weergave te corrigeren, zodat de daadwerkelijke kleurgecodeerde secties overeenkomen met de volgorde van de zijwaartse bijschriften? Ik weet dat ik misschien aan een dood paard trek (sorry voor de grafische vergelijking) - en ik kan ongetwijfeld leven met de gekke volgorde in de Planner-weergave als het moet (aangezien de juiste tijden worden vermeld op de kleurgecodeerde labels) - maar het zou geweldig zijn als ik dat op de een of andere manier kon oplossen. Nogmaals, gelieve te adviseren. Bedankt!
bijlagen:

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
4 jaar 7 maanden geleden - 4 jaar 7 maanden geleden #8226 by bert
Natuurlijk, laat me het een beetje verduidelijken.

De zijdelingse bijschriften komen altijd overeen met de planner-instellingen. Je kunt er niet omheen en het is niet afhankelijk van een start-/eindtijd, klasconfiguratie of enige andere optie. Het zal altijd in dezelfde volgorde verschijnen.

Hier is een afbeelding


Het schema toont je lessen op basis van de begin-/eindtijden.

De kleur van een bepaald vak in de planner of het rooster hangt af van de kleur die aan die bepaalde les is toegewezen (uit de lijst met lessen, bewerk er een > Kleur ) of van het rooster > tik lang op een les > Kleur.

De kleur is niet afhankelijk van een andere parameter, maar van de klasse die eraan is toegewezen. Dezelfde klasse heeft altijd dezelfde kleur.

de planner
toont klassen in rijen. Periode 1 toont klassen in rij 1, Periode 2 toont klassen in rij 2 enzovoort. De rijpositie in de planner is alleen afhankelijk van deze Periode en niet van begin-/eindtijden.
Hier een paar foto's van dezelfde les getoond in het rooster en de planner






En lang tikken of tikken en vasthouden is het gebaar dat u moet doen om alle extra opties in elke weergave in iDoceo te zien. Het rooster, de cijferlijst van de planner, een leerling, cel, kolom, etc.
www.idoceo.net/index.php/en/help/main-gestures

In de vorige afbeeldingen kun je met een lange tik op de roze klasse > Bewerken de periode/rij voor die specifieke klasse wijzigen.

Ik hoop dat het nu logischer is.
bijlagen:
Laatst bewerkt: 4 jaar 7 maanden geleden door bert.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.