Dubbele Lessen en de planner/kalender

Meer
9 jaar 10 maanden geleden #4643 by ArtyAimee
Dubbele Lessen en de planner/kalender werd gemaakt door ArtyAimee
Ik gebruik iDoceo nu een jaar en ben er zo dol op dat ik erin geslaagd ben een paar andere leraren op mijn school over te halen om het ook te gebruiken.

Het enige probleem dat ik heb met de app is het feit dat ik nogal wat dubbele lessen heb wat de structuur van mijn planner beïnvloedt... Bv. Mijn tekenles zal worden gezien in periode 1 & periode 2 en mijn textielles zal worden gezien in periode 3 & periode 4.

Ik begrijp dat ik de periodetijden in de kalender zo kan configureren dat ze uniek zijn voor elke klas, maar als ik dit doe, loopt mijn planner niet synchroon met de perioden van de dag. Bijv. Mijn kunstles zit in periode één en mijn textielles in periode 2!

De enige manier om dit te omzeilen is als ik me aan de perioden van de dag houd door twee keer naar dezelfde klas te gaan (de een direct na de ander) - maar dit heeft gevolgen voor mijn planning omdat ik lesplannen niet wil herhalen en nu de nieuwe 'bump'-functie is hier (geniaal) dit zal ook een probleem zijn.

Is het mogelijk om de kalender zo in te stellen dat een dubbele les over twee periodes wordt weergegeven zonder dat je twee keer in dezelfde klas hoeft te komen en dat de planner er echt uitziet als mijn rooster? Om het nog ingewikkelder te maken geef ik ook losse lessen en daarom wil ik graag kunnen switchen tussen de twee verschillende formaten.

Bij voorbaat bedankt

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 9 maanden geleden #4659 by Emilie
Beantwoord door Emilie over onderwerp Dubbele Lessen en de planner/kalender
Ik zit in hetzelfde schuitje en heb hier geen slimme oplossing voor gevonden. Dus ik heb mijn maximale aantal perioden ingesteld als het maximale aantal lessen dat ik geef op mijn zwaarste dag, namelijk 5 (maar in werkelijkheid is het een tijdschema van 9 perioden) en pas vervolgens de timing aan op basis van mijn les.
Dit betekent dat P1&2 mijn 1e les zijn, P3&4 mijn 2e les enzovoort. Als ik een single heb, tel ik die ook als een en hetzelfde geldt voor een triple...
Ik zou blij zijn met een betere oplossing, maar in de tussentijd doe ik het zo.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 6 maanden geleden #5112 by docLaskew
Beantwoord door docLaskew over onderwerp Dubbele Lessen en de planner/kalender
Ja hetzelfde hier
functionaliteit voor dubbele lessen dankbaar gewaardeerd

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 5 maanden geleden #5159 by docLaskew
Beantwoord door docLaskew over onderwerp Dubbele Lessen en de planner/kalender
Enige vooruitgang hierin??

Bedankt

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 5 maanden geleden #5160 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Dubbele Lessen en de planner/kalender
Hallo docLaskew,
Dubbele lessen zijn mogelijk in iDoceo, maar elke les duurt een periode zoals ArtyAimee uitlegt in haar oorspronkelijke bericht. Ik weet niet zeker of we dit in de nabije toekomst zullen kunnen verbeteren.
De oplossing die Emilie in zijn post voorstelt, is de beste aanpak. Bovendien kunnen in de huidige versie de Periodenamen worden bewerkt (vanuit Instellingen > Planner optie) zodat Periodenamen overeenkomen met uw werkelijke perioden, u zou bijvoorbeeld iets kunnen schrijven in de vorm van Periode 1a of Periode 1b voor dubbele perioden.
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: docLaskew

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 5 maanden geleden #5161 by docLaskew
Beantwoord door docLaskew over onderwerp Dubbele Lessen en de planner/kalender
Beste Bert,

Bedankt voor uw snelle antwoord. De grote hoeveelheid activiteit op dit forum is een van de redenen om over te schakelen naar deze app - deze wordt goed ondersteund.

Ik heb gewerkt zoals voorgesteld door bovenstaande leden.

Het zal leuk zijn om deze functionaliteit in de toekomst te hebben, zodat dit onderdeel gelijke tred houdt met de rest van de hoge standaarden van de andere onderdelen in de app. Ik heb de sprong gewaagd, heb mijn vorige markbook opgegeven en zal de rest van het jaar iDoceo gebruiken. Moet interessant zijn!!

Allemaal beste,

Leslie

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

  • Wheatland
9 jaar 5 maanden geleden #5225 by Wheatland
Beantwoord door Wheatland over onderwerp Dubbele Lessen en de planner/kalender
Ik ben het ermee eens dat volledig ondersteunde dubbele perioden een uitstekende aanvulling zouden zijn. Ik geef zowel enkel- als dubbelspel en mijn planner ziet er slordig uit; de oplossing snijdt de mosterd gewoon niet af :(

Ik ben echter nog steeds dol op de app

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 1 maand geleden #5421 by Wendy
Beantwoord door Wendy over onderwerp Dubbele Lessen en de planner/kalender
Ik ben geïnspireerd door artyaimee om deze software te gebruiken en heb daarom dezelfde problemen met dubbele lessen. Ik heb mijn lessen als singles opgezet en een dubbel gaat dus over twee periodes. Toen ik ze echter als pdf wilde exporteren met behulp van de tabbladen onderaan, exporteerde het alleen de eerste les van de dag, niet beide. Helpen!

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 1 maand geleden #5423 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Dubbele Lessen en de planner/kalender
Hallo Wendy,
Vanuit de agendaweergave (tabbladen onderaan) > Tik op het tandwielpictogram bovenaan en zorg ervoor dat de weekconfiguratie aangeeft 'Weekconfiguratie is afhankelijk van kalender'
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: Wendy

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.