- Dank u ontvangen: 0
Als formule
- Jgómez
-
onderwerp Auteur
Minder
Details of
4 jaar 5 maanden geleden #9377
by Jgómez
Als formule werd gemaakt door Jgómez
Ik probeer deze formule op idoceo te repliceren: =IF(G4>=52, "9", IF(G4>49, "8", IF(G4>47, "7", IF(G4>43,") 6", IF(G4>40, "5", IF(G4>37, "4", IF(G4>29, "3", IF(G4>21, "2", IF(G4>14), " 1", IF(G4>0, "U", "U") ))))))))))
Ik heb het in principe, maar als een student voldoet aan de voorwaarde voor een cijfer 5, dan geeft de kolom ze een 5,4,3,2,1,U in plaats van ze alleen maar een 5 te geven.
Op dit moment ziet mijn forumla er zo uit in idoceo:
INDIEN ( EENHEID TOTAAL > 52 , ICOONRESULTAAT (9)) OF INDIEN ( EENHEID TOTAAL > 49 , ICOONRESULTAAT (
) OF INDIEN ( EENHEID TOTAAL > 47 , ICOONRESULTAAT (7)) OF IF ( EENHEID TOTAAL > 43 , ICOONRESULTAAT (6)) OF IF ( EENHEID TOTAAL > 40 , ICOONRESULTAAT (5)) OF IF ( EENHEID TOTAAL > 37 , ICOONRESULTAAT ( 4)) OF INDIEN ( EENHEID TOTAAL > 29 , ICOONRESULTAAT (3)) OF INDIEN ( EENHEID TOTAAL > 21 , ICOONRESULTAAT (2)) OF INDIEN ( EENHEID TOTAAL > 14 , ICOONRESULTAAT (1)) OF INDIEN ( EENHEID TOTAAL > 0 , ICOONRESULTAAT (
))
Het pictogram voor 0 is een rood droevig gezicht... Enig idee waar ik fout ga?
Ik heb het in principe, maar als een student voldoet aan de voorwaarde voor een cijfer 5, dan geeft de kolom ze een 5,4,3,2,1,U in plaats van ze alleen maar een 5 te geven.
Op dit moment ziet mijn forumla er zo uit in idoceo:
INDIEN ( EENHEID TOTAAL > 52 , ICOONRESULTAAT (9)) OF INDIEN ( EENHEID TOTAAL > 49 , ICOONRESULTAAT (

Het pictogram voor 0 is een rood droevig gezicht... Enig idee waar ik fout ga?
- bert
-
Minder
Details of
- Dank u ontvangen: 749
4 jaar 5 maanden geleden #9378
by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Als formule
Hallo Jgomez,
Voor dat soort conversie is het gemakkelijker om een cijferconversie te gebruiken (Menu > cijfertypes > Conversie) waarbij u het invoerbereik en het uitvoerresultaat en alle gewenste tussenvarianten specificeert.
Eenmaal geconfigureerd, wijst u die conversie toe aan uw kolom
Voor dat soort conversie is het gemakkelijker om een cijferconversie te gebruiken (Menu > cijfertypes > Conversie) waarbij u het invoerbereik en het uitvoerresultaat en alle gewenste tussenvarianten specificeert.
Eenmaal geconfigureerd, wijst u die conversie toe aan uw kolom