[OPGELOST] Verpest gemiddelde

  • Meneer Torres
  • offline
Meer
5 jaar 3 weken geleden - 5 jaar 3 weken geleden #8044 by Meneer Torres
[OPGELOST] Verpest gemiddelde werd gemaakt door Meneer Torres
bijwerken: Ik laat dit hier voor het geval iemand anders hetzelfde probleem heeft.

OPLOSSING: Dit was een fout van mijn kant. Ik beoordeel op een schaal van 0% tot 100%, maar al mijn kolommen waren ingesteld op "Numeriek cijfer (algemeen) Max. score 100.00", wat duidelijk de verkeerde instelling is voor dit doel. Nadat ik alles had veranderd naar de instelling "Van 0 tot 100", eindigden de berekeningen zoals ik ze wilde.

Goedenmiddag,

Ik voeg twee afbeeldingen bij die hopelijk mijn probleem zullen verklaren. De eerste toont een map waarin enkele kolommen zijn genest die ik heb om het eindcijfer van mijn studenten te berekenen:

1. Huiswerk & Participatie (10%)
2. Toets I (5%)
3. Tussenexamen (35%)
4. Quiz II (5%)
5. Eindexamen (35%)
6. CADI (10%)

De map is ingesteld op GEMIDDELDE met verschillende gewichten, zoals te zien is in de tweede afbeelding. De berekeningen die in de map worden getoond, gaan echter voorbij de 1,000 score, die maximaal 100% zou moeten zijn. Ik begrijp niet wat ik verkeerd doe. Er zijn twee kolommen met formules in de map zelf:

1. Huiswerk en participatie: dit bevindt zich op een eigen tabblad, met waarschijnlijk ongeveer 20 beoordeelde opdrachten en de formule is ingesteld op GEMIDDELDE (met gelijke gewichten).

2. CAADI: bevindt zich ook op zijn eigen tabblad en bevat twee mappen, beide ingesteld op GEMIDDELDE met verschillende gewichten en de CAADI-kolom zelf is een GEMIDDELDE (gelijke gewichten) van beide mappen.

Ik weet niet hoeveel specifieker ik kan zijn, maar ik kan veel screenshots maken als dat nodig is.
bijlagen:
Laatst bewerkt: 5 jaar 3 weken geleden door Meneer Torres.
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: breed

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.