- Dank u ontvangen: 0
Kolommen optellen, inclusief rubriekkolommen
- james.me.robinson
-
onderwerp Auteur
Minder
Details of
6 jaar 1 week ago #7970
by james.me.robinson
Kolommen optellen, inclusief rubriekkolommen werd gemaakt door james.me.robinson
Hallo Bert,
Ik probeer de totale optelling over verschillende kolommen te berekenen, inclusief enkele rubriektotalen. Op dit moment geeft de rubriekkolom 36/36 weer, maar als de optelkolom hiermee rekening houdt, wordt dit als 1 geteld in plaats van als 36. Is er een manier om dit te omzeilen?
Ik probeer de totale optelling over verschillende kolommen te berekenen, inclusief enkele rubriektotalen. Op dit moment geeft de rubriekkolom 36/36 weer, maar als de optelkolom hiermee rekening houdt, wordt dit als 1 geteld in plaats van als 36. Is er een manier om dit te omzeilen?
- bert
-
Minder
Details of
- Dank u ontvangen: 749
6 jaar 1 week ago - 6 jaar 1 week ago #7971
by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Kolommen optellen, inclusief rubriekkolommen
Hallo James,
Als u de optie 'Percentage over totale toevoeging' in 'Toevoeging' gebruikt, worden in plaats daarvan het totale aantal punten van de rubriek weergegeven.
Als u een eenvoudige formule gebruikt (kolom > berekening > formule toevoegen) en de RAW-functie gebruikt, houdt deze rekening met die punten in plaats van met de breuk.
Het zou er zo uitzien
KOLOM1 + KOLOM2 + RAW(RUBRIC) + KOLOM3
Als u de optie 'Percentage over totale toevoeging' in 'Toevoeging' gebruikt, worden in plaats daarvan het totale aantal punten van de rubriek weergegeven.
Als u een eenvoudige formule gebruikt (kolom > berekening > formule toevoegen) en de RAW-functie gebruikt, houdt deze rekening met die punten in plaats van met de breuk.
Het zou er zo uitzien
KOLOM1 + KOLOM2 + RAW(RUBRIC) + KOLOM3
Laast bewerkt: 6 jaren 1 week geleden door bert.
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: james.me.robinson
- james.me.robinson
-
onderwerp Auteur
Minder
Details of
- Dank u ontvangen: 0
6 jaar 1 week ago #7972
by james.me.robinson
Beantwoord door james.me.robinson over onderwerp Kolommen optellen, inclusief rubriekkolommen
Bedankt Bertje. Alles gesorteerd! Zeer gewaardeerd.